Andr4720

Stævnet i retten pga. ulovlig download og fildeling

Recommended Posts

modpol
Skrevet (redigeret)
For 52 minutter siden, Allexy skrev:

Tak for det modpol

Kan man udskyde et telefonmøde? Og hvordan?

vh

Som udgangspunkt nej, det er retten som berammer. Men du kan altid høre om de kan, de er som udgangspunkt så fleksible som det kan lade sig gøre i praksis.

Redigeret af modpol

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Allexy

Jeg skal om et par timer deltage i det telefonmøde, hvad kommer til at ske?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol

Jeg ved ikke hvordan et telefonmøde foregår om det er en alternative til fremmøde i retten. Jeg har kun selv været i retten for at vidne, så kender ikke så meget til det bagvedliggende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Allexy

Tak

jeg håber en der har været til mødet dukker op og fortæller hvad jeg skal forvente

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
On ‎16‎-‎09‎-‎2019 at 08:36, Allexy skrev:

Tak

jeg håber en der har været til mødet dukker op og fortæller hvad jeg skal forvente

Hej Allexy,

Beklager at jeg først har set dit indlæg nu.

Måske kan du være en erfaren stemme nu som fortæller andre hvad der skete og hvordan det gik?

Med venlig hilsen

Ieet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
S.HAAE

Hvis der var flere brugere på samme netforbindelse? Kommer de til at bevise, at det præcist var hendes "brug"! Hvis hendes pc ikke var krypteret/låst, kan enhver få adgang. Uagtet hvilken udbyder.

Tag det roligt; Kontakt eventuelt en bistandsadvokat, måske via forsikringen?

Det samme ses i u-krypteret mails. Hvor fremmede bruger ens mail adresse................

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Allexy
For 6 timer siden, Ieet skrev:

Hej Allexy,

Beklager at jeg først har set dit indlæg nu.

Måske kan du være en erfaren stemme nu som fortæller andre hvad der skete og hvordan det gik?

Med venlig hilsen

Ieet

Hej Leet

det var rigtig kort samtale.(7- 9 min)

Dommeren spurgte mig om mit synspunk om sagen og filmen.( jeg svarede , jeg kender ikke noget til det)->dommeren gennemgik alle vedlagte papir fra begge partner og fortalte mig at jeg skal have advokat på sagen->Jeg bed dommeren  at lægge min sag ud af småsager->dommeren spurgte Njordlaw om/hvis de er ok med det->Njordlaw var ikke ok med at sagen skal gå ud af småsager-> dommeren sagde til njordlaw med at komme med en fornuftig forklaring hvorfor de (njordlaw) ikke vil have sagen ud af småsager inden for 3 uger. Slut 

næste telefon-møde finder sted i starten oktober.

Mvh

Redigeret af Allexy
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Maurios

1) Du skal have advokat på sagen? Det er blevet mit klare indtryk fra disse sager, at advokat ikke er nødvendig i småsager. Dertil har min indboforsikring (danske forsikring) erklæret, at de ikke yder juridisk rådgivning i småsager.

2) Hvorfor er du interesseret i at trække sagen ud af småsager? Risikerer du ikke blot en endnu større bøde (eftersom Njordlaw faktisk har en række vundne sager bag sig)?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Not-allowed
For 3 timer siden, Allexy skrev:

Hej Leet

det var rigtig kort samtale.(7- 9 min)

Dommeren spurgte mig om mit synspunk om sagen og filmen.( jeg svarede , jeg kender ikke noget til det)->dommeren gennemgik alle vedlagte papir fra begge partner og fortalte mig at jeg skal have advokat på sagen->Jeg bed dommeren  at lægge min sag ud af småsager->dommeren spurgte Njordlaw om/hvis de er ok med det->Njordlaw var ikke ok med at sagen skal gå ud af småsager-> dommeren sagde til njordlaw med at komme med en fornuftig forklaring hvorfor de (njordlaw) ikke vil have sagen ud af småsager inden for 3 uger. Slut 

næste telefon-møde finder sted i starten oktober.

Mvh

Du skal være opmærksom på, at når der er advokatpålæg, må du ikke selv svare i sagen mere. Dvs en advokat fremover SKAL repræsenterer dig, alternativt vil du blive dømt som taber af sagen. Så få fat i en ASAP! Det er kun et godt råd.

Og du har iøvrigt ingen interesse i at trække sagen ud af småprocessen, når der er advokatpålæg, det gør alt meget dyre + sagsomkostningerne er betydeligt højere, hvis du taber sagen. Så overvej, om den ikke bør forblive i småprocessen.

Selv hvis du vinder, kan du hurtigt ende med en regning på 20.000 kr+++, så det træk er ikke super smart.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Allexy
1 time siden, Not-allowed skrev:

Du skal være opmærksom på, at når der er advokatpålæg, må du ikke selv svare i sagen mere. Dvs en advokat fremover SKAL repræsenterer dig, alternativt vil du blive dømt som taber af sagen. Så få fat i en ASAP! Det er kun et godt råd.

Og du har iøvrigt ingen interesse i at trække sagen ud af småprocessen, når der er advokatpålæg, det gør alt meget dyre + sagsomkostningerne er betydeligt højere, hvis du taber sagen. Så overvej, om den ikke bør forblive i småprocessen.

Selv hvis du vinder, kan du hurtigt ende med en regning på 20.000 kr+++, så det træk er ikke super smart.

Tak for dit råd 

men grunden til at jeg gjord sådan var fordi , min advokat sagde 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind