Andr4720

Stævnet i retten pga. ulovlig download og fildeling

Recommended Posts

Andr4720

Hej! Jeg håber at i vil hjælpe mig med mit spørgsmål da det fylder meget for mig og min kæreste lige nu.

Min kæreste modtager en besked på eboks her den anden dag fra retten i vores by hvor der står at hun er blevet stævnet af Copyright Maganemet serivces ltd. (Njord Advokatfirma)

Der står at hun får ca. 3 år siden skulle have downloadet en film "the hollow point" og de har sendt en masse skærmklip med hendes ip adresse der står til at downloade.

Min kæreste boede på daværende tidspunkt alene og hun har intet med sagen at gøre som vi også har skrevet i vores Svarskrift dog siger hun at ikke har haft en adgangskode på sin router da hun boede i lejligheden.

Mit spørgsmål er så bare...

De kan se at der er blevet downloadet en film på hendes ip adresse... Er det nok til at dømme hende i retten??
Jeg ved at hun ikke har gjord det (Hun er så dårlig til computer) men kan dømme én alene ud fra at de har et bevis med ip adressen?

- De har bedt om 7.500kr men jeg har snakkede med fra "gratis advokathjælp" og de siger at advokatfirmaet oftes vil foreslå et forlig...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Jeg ville ikke betale en krone. 

Guide: Trusselsbrev fra OPUS eller Njord Advokatfirma

Har du fået et brev fra OPUS Advokatfirma, NJORD Advokatfirma eller et tredje advokatfirma omkring betaling for at have downloadet film?

Læs denne tekst og bliv klogere:

Brevet fra OPUS / Njord Advokatfirma er ikke en bøde. Det er heller ikke en regning.

http://www.antipiratgruppen.dk/

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Andr4720

Hej Thomas. Det er jo ikke et trusselsbrev men en stævning. Vi bliver ringet op af en jurist om en måneds tid og hun skal se om hun kan indgå et forlig... MEN jeg er ikke intrasseret i et forlig idet vi ikke har noget med sagen at gøre...

Derfor var spørgsmålet om de skal vinde sagen kun med en ip adresse som bevis..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 6 minutter siden, Andr4720 skrev:

Hej Thomas. Det er jo ikke et trusselsbrev men en stævning. Vi bliver ringet op af en jurist om en måneds tid og hun skal se om hun kan indgå et forlig... MEN jeg er ikke intrasseret i et forlig idet vi ikke har noget med sagen at gøre...

Derfor var spørgsmålet om de skal vinde sagen kun med en ip adresse som bevis..

Læs mit link. 

INGEN af disse sager har været kørt ved en retsag. Kun én sag.. som var en tilståelsessag. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Skriv til dem I intet kender til sagen, og at I slet ikke er sikre på at I ejede oplyse IP dengang - og at i ikke ønsker at deltage i sagens opklaring.

Slut prut. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Andr4720

Tror du virkeligt at det gør nogen foreskel nu når vi er blevet stævnet?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 5 minutter siden, Andr4720 skrev:

Tror du virkeligt at det gør nogen foreskel nu når vi er blevet stævnet?

Er I reelt blevet stævnet? 

I det tilfælde har i modtaget en vejledning i hvad i nu bør foretage jer, og hvilke muligheder i har. 
Er I reelt stævnet, så er i de første i landet. 

I det tilfælde bør i søge juridisk bistand. 

læs: https://familieadvokaten.dk/emner/183.html

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Der har været en sag for retten, og det argument de bruger for at få udleveret informationer fra ISP, er ikke længere tilladt, og ISP udbydere kan nægte dem adgang til informationen, og måske nok derfor i hører sagen er 3 år gammel, da den anden sag er nyere end det, og de kan ikke længere få person oplysninger udleveret.

https://www.dr.dk/nyheder/viden/teleselskaber-kan-ikke-tvinges-til-udlevere-kundedata

Så 3 år? Jo, så har de nok dengang fået informationer om nogle personer men det er ikke et bevis for i har gjort noget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Andr4720

Yes vi er blevet stævnet. De kræver 7.500kr 

Jeg skal tale med noget gratis advokayhjælp i min by om en uges tid. Jeg har hørt om nogle stykke der er blevet stævnet før men har bare aldrig hørt om udfaldet... udover ham der indrømmerde i retten at han havde downloadet og udeblev fra de sidste retsmøde. Han tabte selvfølelig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 5 minutter siden, Andr4720 skrev:

Yes vi er blevet stævnet. De kræver 7.500kr 

Jeg skal tale med noget gratis advokayhjælp i min by om en uges tid. Jeg har hørt om nogle stykke der er blevet stævnet før men har bare aldrig hørt om udfaldet... udover ham der indrømmerde i retten at han havde downloadet og udeblev fra de sidste retsmøde. Han tabte selvfølelig.

Kan du ikke lave brev om til et billede, slette personlig information og vedhæfte det her på forum? Det lyder som en spændende nyhed at de nu forsøger sig igen, selvom de ikke har vundet noget på det grundlag endnu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind