Leonidas

Notre Dame :(

Recommended Posts

Leonidas
Skrevet (redigeret)

Et omfattende hærværk mod et utal franske katedraler og kirker kulminerer nu med branden af den 850 år gamle verdenskendte katedral Notre Dame. At påstå jeg ved ved, hvem gerningsmændene er, samt deres ideologi, samt deres barbariske religion, vil kun være gætværk... Men...   

At I ikke skammer jer!

https://www.dailymail.co.uk/news/article-6925015/Fire-breaks-historic-Notre-Dame-cathedral-Paris.html

Føj hvor er jeg vred!

notredamebrand.jpg

Redigeret af Leonidas

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
1 time siden, Leonidas skrev:

Et omfattende hærværk mod et utal franske katedraler og kirker kulminerer nu med branden af den 850 år gamle verdenskendte katedral Notre Dame. At påstå jeg ved ved, hvem gerningsmændene er, samt deres ideologi, samt deres barbariske religion, vil kun være gætværk... Men...   

At I ikke skammer jer!

https://www.dailymail.co.uk/news/article-6925015/Fire-breaks-historic-Notre-Dame-cathedral-Paris.html

Føj hvor er jeg vred!

notredamebrand.jpg

Det er vel ikke sikkert det er påsat. Men absolut trist at den brænder. Et fantastisk bygningsværk. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 2 timer siden, Leonidas skrev:

At I ikke skammer jer!

Føj hvor er jeg vred!

notredamebrand.jpg

Beskyldningerne minder meget om dengang Rigsdagen brændte i Berlin.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Et trist syn.

Præsidenten har allerede sagt at den genopbygges.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Torsten Bonfils

Lad os nu lige tøve en kende. Der var noget restaureringsarbejde igang hvilket kan ses på alle stilladserne. Mon ikke en plausibel teori kunne være at branden er startet i nogle elektriske installationer eller noget i forbindelse med dette arbejde?

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LesterCrest

Jeg vil gætte på at brandårsagen nok skal findes samme sted som da der var brand i Roskilde Domkirke i 1968. Her var skaderne store, men trods alt knapt så store, da vi har et bedre beredskab.

Det er en trist dag. Jeg har aldrig været indenfor, da køen var meget lang sidste gang vi var forbi og indtil flere afrikanere var meget aggressive med at sælge alt muligt overfor Birthe da vi var der sidste gang.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 12 timer siden, Torsten Bonfils skrev:

Lad os nu lige tøve en kende. Der var noget restaureringsarbejde igang hvilket kan ses på alle stilladserne. Mon ikke en plausibel teori kunne være at branden er startet i nogle elektriske installationer eller noget i forbindelse med dette arbejde?

Nemligt rigtigt Torsten.lad os ikke glemme den høje sikkerhed in Paris, men jeg kan til gengæld godt forstå højre og deres iver.

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas
For 15 timer siden, Anklageren skrev:

Beskyldningerne minder meget om dengang Rigsdagen brændte i Berlin.

Det her er sket kun for en måned siden.

https://www.reuters.com/article/us-france-church/paris-historic-saint-sulpice-church-briefly-catches-fire-nobody-hurt-idUSKCN1QY0P1

Det er da pudsigt at den ene ulykke efter den anden rammer franske kirker.  Hvis man kan se et mønster, så har man vel lov til at sige det, uden at blive beskyldt for at være nazist.

saints.jpg

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas

Endnu et billede af branden i Notre Dame

57176840_435333410535472_3581371218642599936_n.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Torsten Bonfils

Som jeg forstår det, så var det tagkonstruktionen der brændte. Der var vist heller ikke så meget andet på bygningen der kunne brænde.

Branden kan ikke være antændt indefra, da der ikke rigtigt var noget inde i kirken der kunne brænde og desuden meget højt til loftet, og ingen af de mange mennesker der var til stede har set noget mistænkeligt.

Så er der selvfølgelig den mulighed at nogen er kravlet op i stilladserne og ind under taget og har antændt branden dér. Men det var altså ved højlys dag, og ingen har set noget.

Jeg er ikke i tvivl om at der findes mennesker der har viljen til at brænde en kirke som Notre Dame ned, men jeg synes nu at den mest nærliggende forklaring i denne sag er at det var en eller anden form for uheld i forbindelse med håndværkernes arbejde.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind