Leonidas

Notre Dame :(

Recommended Posts

Leonidas

Kopieret fra Snaphanen:

"Af: Hans Rustad

Selv om branden i Notre Dame skulle vise sig at have en naturlig årsag, vil den føje sig ind i rækken af katastrofer. Det begyndte med 9/11 og denne dato bare vokser og vokser i betydning. Alle senere angreb står i dens skygge.

Når branden påvirker os sådan, er det fordi vi ved det er muligt, at den er påsat. Ødelæggelsen af et unikt bygningsværk fra middelalderen må have en forklaring og vi henter den ud fra en følelse, som har spredt sig i Europa de senere år. Det er en følelse, som vores myndigheder og medier ignorerer, men den er der alligevel.

At se ødelæggelserne var uudholdeligt

Det er umuligt ikke at se Notre Dame i sammenhæng med IS’ ødelæggelser af den antikke kulturarv. IS gør et nummer ud af at ødelægge civilisationens ypperste værker, som om de bliver provokeret af at der har været en historie før islam. At se ødelæggelserne i Palmyra var uudholdeligt. Hvilke mennesker ødelægger med vilje den antikke kulturarv?

Lige præcis der og da forstod vi, at IS ikke bare repræsenterer en ufattelig brutalitet, men også en trussel mod selve den del af vores identitet, som går længst tilbage i historien. Uden disse bygningsværker er vi fattige, og IS ved, at de rammer selve vor civilisation.

Derfor er det ekstra oprørende at opleve mediernes og NGO’ernes kamp for at få IS-børn og deres mødre ”hjem”. Det er som om de ikke husker noget som helst af, hvad IS stod for og gjorde. Nu skal vi begynde forfra!

Det virker ikke som om ondskaben påvirker disse mennesker

Hvilken verden disse lever mennesker i? Tror de at et samfund og en civilisation er noget som opstår af sig selv, at man kan tanke civilisation op som brændstof på en tank? Det virker ikke som om ondskaben påvirker disse mennesker. De lever upåvirket.

Alle sikkerhedsforanstaltningerne i byerne gør noget ved os. Vi ser dem og mindes om, hvorfor de er der.

Europas elite har vendt sig mod islam

Notre Dame er et ufatteligt tab og et dårligt tegn for Frankrig. Hele Europa føler slaget.

Et Europa, hvis elite har vendt sig bort fra kristendommen. I stedet har de vendt sig mod islam og ønsker den velkommen. Det afslører en dobbelt kløft: Både mellem folk og elite, og mellem folk og muslimer/islam.

Men folk ser det, de ser: Urolighederne i København søndag, hvor grupper af indvandrere gør oprør mod samfundet. Det afslørede modsætninger, som medierne og politikerne forsøger at glatte ud så hurtigt de kan. Men de klarer det ikke.

Dagens elite formår ikke at beskytte noget som helst

Notre Dame bliver et symbol på at vi er i gang med at miste det vigtigste vi har, at vi ikke kan beskytte det.

Det stemmer. Dagens elite formår ikke at beskytte noget som helst: Ikke mennesker, ikke troen som skabte Europa og ikke engang historiske bygninger.

De har mistet fornemmelsen, evnen til at forstå, hvad det handler om. Men den evne har mange europæere heldigvis stadig i behold.

Det er vort største håb."

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Så vil man sgu bare beskylde muslimerne for ALT. 

I går blev Bent slået af Brian på den lokale bar.. jow jow.. men det er også fordi de jo skændes om de skide muslimer jo... 

😂

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Skrevet (redigeret)
For 1 time siden, Leonidas skrev:

Det her er sket kun for en måned siden.

https://www.reuters.com/article/us-france-church/paris-historic-saint-sulpice-church-briefly-catches-fire-nobody-hurt-idUSKCN1QY0P1

Det er da pudsigt at den ene ulykke efter den anden rammer franske kirker.  Hvis man kan se et mønster, så har man vel lov til at sige det, uden at blive beskyldt for at være nazist.

Det er mere pudsigt, at du skriver om, at branden er påsat af religiøse uden skyggen af bevis.

- mens den franske anklager i Paris - som har 50 mand til at undersøge brandårsagen skriver - at "Intet tyder på, at det var en frivillig handling ... Vi tror på teorien om en ulykke,"

https://www.dw.com/cda/en/notre-dame-fire-was-likely-accident-not-arson-prosecutor/a-48348777

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas
For 1 minut siden, Anklageren skrev:

Det er mere pudsigt, at du skriver om, at branden er påsat af religiøse.

Det har jeg ikke skrevet. Men jeg udelukker det ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 16 minutter siden, Leonidas skrev:

Det har jeg ikke skrevet. Men jeg udelukker det ikke.

Hvordan skal det så tolkes, at nogen med "en bararisk religion" skal skamme sig over at kirken brændte???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas

@Anklageren. Din tolkning. Lige nu vil jeg i hvert fald vil jeg nu ikke gøre mig til dommer over årsagen til branden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas

Jeg reagerede som jeg gjorde i går. Måske på baggrund af ret mange forskellige inputs. Jeg tror bestemt at IS er glade i dag. Her er en ældre artikel fra 2016, jeg nær havde glemt:

https://www.telegraph.co.uk/news/2016/09/07/gas-tanks-found-in-unmarked-car-by-paris-notre-dame-cathedral-sp/?fbclid=IwAR2218P6fXETnTMlEWwskSamL_vG7qFCE583l1AhWc4ejhCThQHft-PvS94

"Gas tanks and Arabic documents found in unmarked car by Paris' Notre-Dame cathedral spark terror fears

Gas tanks and documents in Arabic were found in an unmarked car next to Notre Dame cathedral, sparking fresh terror fears and at least four arrests, according to French reports.

A couple known to intelligence services as being "favourable to the ideas of Isil" were arrested on Tuesday night on their way to Spain, after an anti-terror investigation was launched following the discovery of the suspicious vehicle containing up to seven cylinders on Sunday yards from the cathedral - one of Paris's most visited landmarks.

A second couple was detained overnight on Wednesday. 

Documents in Arabic were reportedly found inside the car outside the cathedral and were "in the process of being translated".

The car, a Peugeot 607 with no number plates, contained no explosives or detonators, according to French reports. "They were not linked to any kind of fuse," one source close to the investigation told l'Express. Its warning lights were on.

According to BFM TV, one empty canister was found in the back of the car and six full ones in the boot. The type of gas they contained was not specified."

Jeg vil under ingen omstændigheder blande mig i havariundersøgelsen, som forhåbentlig snart finder et svar.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

Ro på. Der er ikke noget der tyder på, at branden er påsat, hørte jeg i radioen i dag.

Kirker brændte også før vi fik problemer med ISS, og hvad det ellers hedder altsammen.

"Der har været brand i kirken i 1241, 1300 og 1806." https://da.wikipedia.org/wiki/Sankt_Bendts_Kirke

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo

Desvære kære venner til højre, branden som ødelagte Notre Dame er et uheld.

Være er at Stonehenge er byggede af Tyrker.

Hvad skal vi så finde på. 😀

• Synes godt om 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas
Skrevet (redigeret)
For 27 minutter siden, Jojojo skrev:

Være er at Stonehenge er byggede af Tyrker.

Lad os se på det spørgsmål, jeg læser artiklen og laver en tråd i historie. :)

Redigeret af Leonidas
tilføjer link til tråden

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind