LesterCrest

Dødstraf for abort

Recommended Posts

LesterCrest

I Texas vil lovforslag "Texas House Bill 896" medføre dødsstraf til dem som medvirker til abort. I den vestlige verden var Marie-Louise Giraud  den sidste person som blev henrettet for medvirken til abort. Efter 1. verdenskrig, hvor Frankrig vandt krigen havde man vedtaget skrappe love for at få befolkningsvæksten i vejret så man kunne ruste sig til en ny krig.

Derfor blev hun henrettet i 1943 for sin medvirken til 27 aborter, hvilket foregik med halshugning.

Hvad mener I om det nye lovforslag i Texas?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna

Jeg bryder mig ikke om dødsstraf så jeg er imod forslaget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 11 timer siden, LesterCrest skrev:

I Texas vil lovforslag "Texas House Bill 896" medføre dødsstraf til dem som medvirker til abort. I den vestlige verden var Marie-Louise Giraud  den sidste person som blev henrettet for medvirken til abort. Efter 1. verdenskrig, hvor Frankrig vandt krigen havde man vedtaget skrappe love for at få befolkningsvæksten i vejret så man kunne ruste sig til en ny krig.

Derfor blev hun henrettet i 1943 for sin medvirken til 27 aborter, hvilket foregik med halshugning.

Hvad mener I om det nye lovforslag i Texas?

Fra Texas kommer der mange forslag, men den her har ikke et jordisk chance for approval 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
CoastalLiving

Det bekymrer mig, at der er så stort fokus på abort i USA, dels i Texas og sydstarterne, og i Ohio har man vedtaget en lov, der gør abort ulovlig efter første tegn på et hjerteslag hos fosteret.

https://www.nytimes.com/2019/04/12/us/ohio-abortion.html

Når folk i det ellers så liberale Californien demonstrerer mod abort foran en Planned Parenthood, så begynder det at ligne et skifte i abortdebatten. Eller afskaffer Trump den frie abort?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind