Steen55

Computer ..Hvor meget og hvem kan se ??

Recommended Posts

ThomasSneum
For 13 timer siden, snoozz skrev:

Altså jeg ved ikke hvordan hackere gør, men jeg ved hvordan jeg selv gjorde med min ekskæreste ;)

Jeg downloadede bare et lille program som kan køre i baggrunden kaldet en keylogger.

Så alt hvad hun tastede blev gemt, og jeg kunne så senere se hvad hun havde skrevet. Altså fx alle koder hvis hun fx havde været på sin Email, Facebook eller lign.

Derfra kan du sådan set gøre alt, fx optage lån i en andens navn, læse private mails, se hvilke sider hun er på, selvom hun er derhjemme, og også se gennem hendes Webcam hvis hun altså har et - og det har de fleste nyere bærbare PCer - som kvinder typisk har.

Der er sikkert også andre måder, men det var hvad jeg fandt ud af på en halv times tid på Google om at hacke sig ind på andres computere.

Der er sikkert mere nørdede metoder, men det virkede da ;)

Vil bare lige pointerer at brug af en keylogger på denne måde, er ulovligt og naturligvis ikke noget der opfordres til på nogen måde. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 14 timer siden, snoozz skrev:

Altså jeg ved ikke hvordan hackere gør, men jeg ved hvordan jeg selv gjorde med min ekskæreste ;)

Jeg downloadede bare et lille program som kan køre i baggrunden kaldet en keylogger.

Så alt hvad hun tastede blev gemt, og jeg kunne så senere se hvad hun havde skrevet. Altså fx alle koder hvis hun fx havde været på sin Email, Facebook eller lign.

Derfra kan du sådan set gøre alt, fx optage lån i en andens navn, læse private mails, se hvilke sider hun er på, selvom hun er derhjemme, og også se gennem hendes Webcam hvis hun altså har et - og det har de fleste nyere bærbare PCer - som kvinder typisk har.

Der er sikkert også andre måder, men det var hvad jeg fandt ud af på en halv times tid på Google om at hacke sig ind på andres computere.

Gad vidst hvorfor det slet ikke overrasker mig, at du kunne finde på sådan noget.:badr:

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 15 timer siden, snoozz skrev:

Og det er så strafbart, så du er altså kriminel og ikke bare en dømt spritbilist?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DDR
For 21 timer siden, snoozz skrev:

det er satme da det klammeste jeg har læst længe....fy for satan.....

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Øhh. Nu brugte jeg så ikke oplysningerne til noget som helst. Fx optage lån i hendes navn eller noget. Siger bare at jeg kunne have gjort det hvis jeg ville.

Desuden var det jo min computer, så den har jeg vel fuld råderet over - herunder hvad hvem der låner den indtaster på den ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 42 minutter siden, snoozz skrev:

Desuden var det jo min computer, så den har jeg vel fuld råderet over - herunder hvad hvem der låner den indtaster på den ?

Hvor har du hørt du har det?  Det du har gjort er ulovligt, så kan din råderet stikkes skråt op, den kommer du ingen vegne med når du sidder inde for det bedrag.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 4 timer siden, snoozz skrev:

Øhh. Nu brugte jeg så ikke oplysningerne til noget som helst. Fx optage lån i hendes navn eller noget. Siger bare at jeg kunne have gjort det hvis jeg ville.

Det er mig der har lejekontrakten på min lejlighed, og jeg er den eneste der har nøgle til postkassen, men det giver mig dælme da ikke ret til, at åbne sønnens post.

Om du bruger oplysningerne til noget eller ej, ændrer ikke på, at du har gjort noget ulovligt.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Okay så var det ulovligt.

Heldigvis var der ingen der opdagede det!

Og så kan hun lade være at bruge mine computere fremover jo gg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 7 timer siden, snoozz skrev:

Okay så var det ulovligt.

Heldigvis var der ingen der opdagede det!

Og så kan hun lade være at bruge mine computere fremover jo gg.

Og du brugte aldrig noget der var hendes?

I en familie, og i parforhold, er det s'g* da helt normalt, at man deler mange ting.

Da mine børn var mindre deltes vi om den samme pc i mange år. Og da min gamle pc blev dødsdømt i efteråret lånte jeg ofte knægtens pc når han alligevel ikke var hjemme. Sådan fungerer det i en familie.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Jovist. Men nu snakker jeg om efter parforholdet var slut ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind