Ubeskriveligt

Hold jer væk fra Nørrebro!

Recommended Posts

fedt
Skrevet (redigeret)
For 14 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Du skrev: 

I tråden her, er jeg blevet rystet over venstre debattører, der mener målet helliger midlet eller omvendt for den sags skyld. Det er åbenbart naturligt, at bruge vold, hvis man synes at provokationen er stor nok og så skide være med ytringsfriheden.

Jeg ser gerne du linker til ét indlæg som understreger din postulat. :)

-> Det er forståeligt at demonstranter bruger vold, når de bliver provokeret nok <- og det mener jeg er det samme. Gider ikke en gang ordknepperi med dig :)

Redigeret af fedt
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 3 minutter siden, fedt skrev:

Det er forståeligt at demonstranter bruger vold, når de bliver provokeret nok og det mener jeg er det samme. Gider ikke en gang ordknepperi med dig :)

Naej.. det forstår jeg nu godt at du ikke har lyst til. Det ville jeg nu heller ikke have lyst til, på det grundlag. ;)

Det er ret tydeligt at alle der deltager i tråden, har sagt at volden ikke er acceptabel. Det er dog også sagt, at reaktionen ikke er overraskende. Og hvorfor skulle den dog være det - Rasmus har selv begrundet sine provokationer med at han regnede med voldelige reaktioner.

Det som måske er overraskende, er at ordensmagten har tilladt disse provokationer, når nu målsætningen er uro og vold. Det burde naturligvis være stoppet for længest. 

Man har nok være en kende naiv, og håbet på at Rasmus kunne ignoreres ihjel... Nu er man, desværre, nød til at pille megafonen ud af hånden på ham - han er desværre ikke voksen nok til at bære ansvaret for sine ytringer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tormentor
For 17 minutter siden, Anklageren skrev:

LOL

Det er noget højtravende intellektuelt bavl at fyre af om at råbe: "Pædofile tabere" og klistre bacon ind imellem siderne på en bog :)

Citere korrekt.

Han siger jeres pædofile profet, hvilket er helt korrekt.

Kriminelle samfundstabere, hvilket også er korrekt.

Det er hans bog, hvis han har lyst til at spilde god bacon på det, så ham om det.

Mindes en anden der stod helt hysterisk på talerstolen og hev sider ud.Måske fordi han er søn af en nazist, hvem ved..

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Hoved på sømmet:  :gogo:

Politiforbundet: Rasmus Paludan spekulerer i politiets timer

- Jeg synes det er skræmmende, at vi lever i en tid, hvor det at lave så meget larm og fremprovokere konfrontation er blevet et redskab i sig selv. For mig at se tager Rasmus Paludan politiets timeregnskab som gidsel i det her spil. Det er nemlig tid, som går fra et lukket kredsløb og derfor tid og timer, som går fra borgerne. Og jeg frygter at det bliver en tendens i demokratiet og debattonen, og det skræmmer mig, siger Claus Oxfeldt, forbundsformand.

Politiforbundet er ærgerlige over den udvikling Rasmus Paludans islamkritiske rundtur har taget.

- For mig at se er der tale om entydig spekulation i konfrontation og mulige optøjer. Jo mere, desto bedre. Det betyder også, at Paludan reelt spekulerer i storforbrug af politiets ressourcer og dermed timer, som går fra andre områder. Selvfølgelig skal vi beskytte Paludan og hans ytringsfrihed og retten til at færdes trygt. Det er den kyniske spekulation, der frustrerer mig. Det her har nærmest karakter af misbrug af en rettighed. Det er ikke budskabet, det forholder jeg mig ikke til, men ønsket om konfrontation, der generer mig. Jo mere, desto bedre. Jo voldsommere, desto bedre, siger Claus Oxfeldt.

Han kalder tidsalderen for ekstrem og fyldt med opløsningstendenser, hvor det at kunne lave larm i gaden i sig selv er en værdi.
Forbundsformanden henviser også til SF-eren Karsten Hønges offentliggørelse af tal, som afslører, at Rasmus Paludan havde kostet politiet seks millioner kroner i år allerede inden weekendens optøjer i København.

- Jeg mangler debatten om det tillidsfulde, og fornuftige. Om at det er mennesker i uniform, som der kastes flasker på, når Rasmus Paludan turer rundt. Jeg savner i det hele taget, at vi kan debattere og ytre os om svære ting, uden at det skal være en kamp på følelser, siger Claus Oxfeldt.

Han mener, at udover politiet, så er samfundet og borgerne de store tabere i Rasmus Paludans spil.

- Det er ressourcer, som går direkte fra borgernær betjening. Det er en debat, som forlader det demokratiske spor. Det er politifolk, som får inddraget påskeferie. Det ved vi faktuelt er sket, og det er ærgerligt, når vi i forvejen er spændt så hårdt for, siger han.

Utakt og ekstreme toner
Forbundsformanden håber, at samfundet og politikere vil lære af det som sker, og være med til et fremme en sundere og mindre konfrontatorisk og følelsesladet tone.

- Ellers kommer vi endnu mere til at leve i ekstremernes tidsalder, hvor det ekstreme bliver et sprog, og konfrontationen en accepteret politisk debatform. Det gavner ingen. Politisk debat og mærkesager skal ikke flankeres af politi i indsatsdragter og bål i gaden. Hvis en mand som Rasmus Paludan kan fremprovokere så meget af så lidt, så tør jeg næsten ikke tænke på, hvad andre kunne få ud af den form, siger han.

Dårlig smag i munden
- Det kan ikke passe, at politifolk skal sendes ud hver og hver anden weekend for at være til stede til Rasmus Paludans happenings. Mange andre opgaver bliver tilsidesat, og det giver mig en dårlig smag i munden, at politifolkene må droppe at komme ud til indbrud eller andet, fordi de er bundet til at stå to timer i et boligkvarter, hvor Rasmus Paludan taler til færre folk end antallet af politifolk, siger Claus Oxfeldt, forbundsformand i Politiforbundet.

- Det her er ikke et spørgsmål om ytringsfrihed. Alle har ytringsfrihed, men det betyder ikke, at man har pligt til at ytre sig i alle mulige sammenhænge, eller ikke kan tage hensyn, siger han.

- Det handler ene og alene om, hvorvidt vi kan retfærdiggøre over for befolkningen, at politiet ikke kommer ud, når de ringer, fordi vi igen skal stå ude til en happening, som kun handler om at skabe negativ opmærksomhed, had og konfrontation, fastslår forbundsformanden.

LINK: 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Det endelige løsning er fundet, så DF kan høre hvad man vil gøre for at sikre ytringsfriheden.

Vi ved alle paven kører rundt i en sikret karet med plexi montre så folk ikke kaster genstande eller skyder efter ham.

Hvis man skal lave en mindre ikke skudsikker front, så er det vel i store plexiglad plader, på 3xx meter.
Der vil så når behovet er der, blive sænket en 3x3x3 meter plexiglas montre ned over manden, så overfald og kast af genstande umuliggøres, kaster de maling kan man jo spule det væk. Luft skal han vel bare have i kanten hele vejen rundt.

Så kan enhver ytre sig , hvor de lyster, og politiet behøver ikke 100 mand omkring ham, men måske et mindre antal og nogle som kan vaske det bur, hvis der kastes med æg og maling.

Jeg synes ikke at finde noget steder i grundloven der står at man IKKE må sikre manden på denne måde? Nægter han, så kan man vel forholde sig til at have givet ham tilbuddet, og han står alene, når han nægter den beskyttelse som man nu mener er ultimativ?

• Haha 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tormentor
For 4 minutter siden, ThomasSneum skrev:

- Jeg synes det er skræmmende, at vi lever i en tid, hvor det at lave så meget larm og fremprovokere konfrontation er blevet et redskab i sig selv. For mig at se tager Rasmus Paludan politiets timeregnskab som gidsel i det her spil. Det er nemlig tid, som går fra et lukket kredsløb og derfor tid og timer, som går fra borgerne. Og jeg frygter at det bliver en tendens i demokratiet og debattonen, og det skræmmer mig, siger Claus Oxfeldt, forbundsformand.

Politiforbundet er ærgerlige over den udvikling Rasmus Paludans islamkritiske rundtur har taget.

- For mig at se er der tale om entydig spekulation i konfrontation og mulige optøjer. Jo mere, desto bedre. Det betyder også, at Paludan reelt spekulerer i storforbrug af politiets ressourcer og dermed timer, som går fra andre områder. Selvfølgelig skal vi beskytte Paludan og hans ytringsfrihed og retten til at færdes trygt. Det er den kyniske spekulation, der frustrerer mig. Det her har nærmest karakter af misbrug af en rettighed. Det er ikke budskabet, det forholder jeg mig ikke til, men ønsket om konfrontation, der generer mig. Jo mere, desto bedre. Jo voldsommere, desto bedre, siger Claus Oxfeldt.

Han kalder tidsalderen for ekstrem og fyldt med opløsningstendenser, hvor det at kunne lave larm i gaden i sig selv er en værdi.
Forbundsformanden henviser også til SF-eren Karsten Hønges offentliggørelse af tal, som afslører, at Rasmus Paludan havde kostet politiet seks millioner kroner i år allerede inden weekendens optøjer i København.

- Jeg mangler debatten om det tillidsfulde, og fornuftige. Om at det er mennesker i uniform, som der kastes flasker på, når Rasmus Paludan turer rundt. Jeg savner i det hele taget, at vi kan debattere og ytre os om svære ting, uden at det skal være en kamp på følelser, siger Claus Oxfeldt.

Han mener, at udover politiet, så er samfundet og borgerne de store tabere i Rasmus Paludans spil.

- Det er ressourcer, som går direkte fra borgernær betjening. Det er en debat, som forlader det demokratiske spor. Det er politifolk, som får inddraget påskeferie. Det ved vi faktuelt er sket, og det er ærgerligt, når vi i forvejen er spændt så hårdt for, siger han.

Utakt og ekstreme toner
Forbundsformanden håber, at samfundet og politikere vil lære af det som sker, og være med til et fremme en sundere og mindre konfrontatorisk og følelsesladet tone.

- Ellers kommer vi endnu mere til at leve i ekstremernes tidsalder, hvor det ekstreme bliver et sprog, og konfrontationen en accepteret politisk debatform. Det gavner ingen. Politisk debat og mærkesager skal ikke flankeres af politi i indsatsdragter og bål i gaden. Hvis en mand som Rasmus Paludan kan fremprovokere så meget af så lidt, så tør jeg næsten ikke tænke på, hvad andre kunne få ud af den form, siger han.

Dårlig smag i munden
- Det kan ikke passe, at politifolk skal sendes ud hver og hver anden weekend for at være til stede til Rasmus Paludans happenings. Mange andre opgaver bliver tilsidesat, og det giver mig en dårlig smag i munden, at politifolkene må droppe at komme ud til indbrud eller andet, fordi de er bundet til at stå to timer i et boligkvarter, hvor Rasmus Paludan taler til færre folk end antallet af politifolk, siger Claus Oxfeldt, forbundsformand i Politiforbundet.

- Det her er ikke et spørgsmål om ytringsfrihed. Alle har ytringsfrihed, men det betyder ikke, at man har pligt til at ytre sig i alle mulige sammenhænge, eller ikke kan tage hensyn, siger han.

- Det handler ene og alene om, hvorvidt vi kan retfærdiggøre over for befolkningen, at politiet ikke kommer ud, når de ringer, fordi vi igen skal stå ude til en happening, som kun handler om at skabe negativ opmærksomhed, had og konfrontation, fastslår forbundsformanden.

LINK: 

Politiet bruger alligevel tiden på samme segment.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas
For 1 minut siden, ThomasSneum skrev:

Politiet har med rette mange frustrationer, og at skulle sikre Paludan er naturligvis en af disse. Men forbundet burde gå udelukkende efter ballademagerne. Det er en dybt upassende kommentar, og en glidebane væk fra de borgerlige frihedsrettigheder, som det er politiets fornemmeste opgave at beskytte. :( 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 1 minut siden, Tormentor skrev:

Politiet bruger alligevel tiden på samme segment.

Jeg antager at politiet bedst ved hvor deres ressourcer bliver lagt.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

For 3 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Det endelige løsning er fundet, så DF kan høre hvad man vil gøre for at sikre ytringsfriheden.

Vi ved alle paven kører rundt i en sikret karet med plexi montre så folk ikke kaster genstande eller skyder efter ham.

Hvis man skal lave en mindre ikke skudsikker front, så er det vel i store plexiglad plader, på 3xx meter.
Der vil så når behovet er der, blive sænket en 3x3x3 meter plexiglas montre ned over manden, så overflad og kast af genstande umuliggøres, kaster de maling kan man jo spule det væk. Luft skal han vel bare have i kanten hele vejen rundt.

Så kan enhver ytre sig , hvor de lyster, og politiet behøver ikke 100 mand omkring ham, men måske et mindre antalt og nogle som kan vaske det bur, hvis der kastes med æg og maling.

Jeg synes ikke at finde noget steder i grundloven der står at man IKKE må sikre manden på denne måde? Nægter han, så kan man vel forholde sig til at have givet ham tilbuddet, og han står alene, når han nægter den beskyttelse som man nu mener er ultimativ?

standard_DC-1914-27-d-Sarajevo-cropped.j

Historien er fyldt med vold, men heldigvis for Rasmus Paludan, har han ikke haft brug for andet end plaster.

Det kan da godt være, at han får det - men skal vi ikke vente med at male fanden på væggen, til det sker?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 1 minut siden, Leonidas skrev:

Politiet har med rette mange frustrationer, og at skulle sikre Paludan er naturligvis en af disse. Men forbundet burde gå udelukkende efter ballademagerne. Det er en dybt upassende kommentar, og en glidebane væk fra de borgerlige frihedsrettigheder, som det er politiets fornemmeste opgave at beskytte. :( 

Nej.. 

Aldrig har vores rettigheder været tiltænkt at kunne udnyttes af hadprædikanter, eller skulle bruges til at opildne til uro og vold. Det er en fejlantagelse. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind