snoozz

Min udlejer vil se min lejligheds "tilstand" ?!?

Recommended Posts

snoozz

Ja ok, og min computer bliver også mindre værd fordi den har stået i et rygerhjem.

Men røg har det med at søge "opad" jo. Og jeg bor øverst. Der således ingen over mig som kan føle sig generet af røg.

Jeg er dog helt klar over at ved en fraflytning vil maling osv være påkrævet pga indendørs rygning.

Mærkeligt at de bruger mange mio kroner på nye badeværelser, og så ikke sætter en en emhætte op i køkkenet eller bare en blæser på badeværelset i samme omgang ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

Deltager du når der er afdelingsmøder?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
On 12.4.2019 at 16:35, snoozz skrev:

Jeg har fået et brev om at 6. juni vil min udlejer ind og se min "lejligheds tilstand". Og hvis jeg modsætter mig dette vil jeg blive sat ud/opsagt.

Så der må jo hellere være totalt spotless på det tidspunkt.

Er der noget jeg bør være særlig opmærksom på den dag?

Jeg tænker sådan noget som ikke have vasketøj til tørre indendørs, en opvask fra i går, skal jeg vaske vægge osv?

Jeg vil jo nødig smides ud...!

Eller er det normalt at udlejere med et par års mellemrum bare gerne vil ind og kigge, så alle mine naboer har måske fået en lign besked, og det er ikke specifikt mig de er efter? Jeg snakker ikke med mine naboer så vil ikke spørge dem...!

Det virker lidt som om, at du har dårlig samvittighed over noget, når du er så "nervøs". Hvorfor spørger du ikke bare dine naboer - det vil måske være en god anledning til at få et godt naboskab og kontakt. Ingen kan jo sige, om dine naboer også har fået brev ...

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
Skrevet (redigeret)

Der er mange rygere i almennyttigt boligbyggeri - og antallet af rygere er steget med 9,5% de seneste to år.

Det er en meget markant stigning.

Mens 21,1 procent af befolkningen røg i 2016, var andelen sidste år steget til 23,1 procent.

Det vil sige, at der er 1,3 millioner rygere i Danmark, som næsten alle har noget at bo i.

Andel-rygere

https://politiken.dk/forbrugogliv/sundhedogmotion/art6938627/Flere-danskere-ryger

Derfor har det næppe noget med rygning at gøre.

Har du ødelagt noget snoozz?

Redigeret af Anklageren

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

HEj igen !

JEg mener ikke selv jeg har noget "at være nervøs over".  Jeg har måske lige 2 sække skrald som skal bæres ned, men det skulle jeg nok kunne klare inden 6 juni jo gg. ;)

Jeg bryder mig bare helt generelt ikke om at "fremmede" skal se på mit hjem. Fx ser de skrald hvor jeg ikke ser skrald. Fx handler jeg en del med alverdens ting på internettet, og derfor har jeg papkasser i mange forskellige størrelser, det kalder de skrald/rod, jeg kalder det pakkemateriale.

Men jeg skal nok støvsuge og vaske gulv og sætte mine kasser på rad og række inden de kommer 6. juni. Nu har jeg jo fået mit  badeværelse og nyt toilet gg ;)

Og det er netop i dag at min nye Fryser kommer, og Vaskemaskine om gud vil - den kommer helt fra Holland gg!

Altså nu mandag, ikke at forveksle med sønddag aften - den er efter midnat ;)

Redigeret af snoozz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Nej jeg har ikke ødelagt noget, nu er mit toilet jo udskiftet !. Det havde jeg ødelagt. 

Tror bare min udlejer og jeg har forskellige opfattelser af hvad der er skrald og hvad der ikke er. 

Fx er "noget" ikke "skrald" blot fordi det er i en sort sæk eller i en papkasse. Fx en computer eller en sæk tøj.        

HAn tænker med det samme "mad-affald som burde være smidt ud for flere uger siden". !!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 3 timer siden, snoozz skrev:

Nej jeg har ikke ødelagt noget, nu er mit toilet jo udskiftet !. Det havde jeg ødelagt. 

Tror bare min udlejer og jeg har forskellige opfattelser af hvad der er skrald og hvad der ikke er. 

Fx er "noget" ikke "skrald" blot fordi det er i en sort sæk eller i en papkasse. Fx en computer eller en sæk tøj.        

HAn tænker med det samme "mad-affald som burde være smidt ud for flere uger siden". !!

Skrald og rygning er ikke forbud i en boliger, lugt og støjgener er derimod og det samme gælder misvedligeholdelse og  skader på egendommen.

Så er der er ikke din opvask, papkasser, sække eller dårlig hygiejne som er afgørende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 10 timer siden, snoozz skrev:

JEg mener ikke selv jeg har noget "at være nervøs over".  Jeg har måske lige 2 sække skrald som skal bæres ned, men det skulle jeg nok kunne klare inden 6 juni jo gg. ;)

Hmmmm, hvorfor samler du skrald i sækkevis i din lejlighed?

Her hvor jeg bor har vi nogle "skure" med indkast til containere, og de indkast er ikke store nok til, at en sæk kan komme ind, de er nok nærmere beregnet til almindelige skraldeposer. Jævnligt ser jeg, at beboere har stillet skraldesække foran "skurene", og undrer mig. Hvorfor pokker kommer de ikke bare deres affald i skraldeposer, som kan komme ind i indkastet til containeren.:gruble:

Når der står en sæk med affald foran "skuret" medfører det, at vores vicevært skal fjerne den, og sortere affaldet i de rette containere.

Jo mere tid viceværterne skal bruge på, at rydde op, jo dyrere bliver det, at bo i afdelingen.:evil:

For 26 minutter siden, modpol skrev:

Skrald og rygning er ikke forbud i en boliger, lugt og støjgener er derimod og det samme gælder misvedligeholdelse og  skader på egendommen.

Så er der er ikke din opvask, papkasser, sække eller dårlig hygiejne som er afgørende.

Det kommer nok an på hvad man mener med dårlig hygiejne.:fløjt:

Jeg har kendskab til en mand, som havde samlet så meget affald i sin lejlighed, at gulvbrædderne nogle steder var begyndt at rådne.:o

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 52 minutter siden, Entrelac skrev:

Hmmmm, hvorfor samler du skrald i sækkevis i din lejlighed?

Her hvor jeg bor har vi nogle "skure" med indkast til containere, og de indkast er ikke store nok til, at en sæk kan komme ind, de er nok nærmere beregnet til almindelige skraldeposer. Jævnligt ser jeg, at beboere har stillet skraldesække foran "skurene", og undrer mig. Hvorfor pokker kommer de ikke bare deres affald i skraldeposer, som kan komme ind i indkastet til containeren.:gruble:

Når der står en sæk med affald foran "skuret" medfører det, at vores vicevært skal fjerne den, og sortere affaldet i de rette containere.

Jo mere tid viceværterne skal bruge på, at rydde op, jo dyrere bliver det, at bo i afdelingen.:evil:

Det kommer nok an på hvad man mener med dårlig hygiejne.:fløjt:

Jeg har kendskab til en mand, som havde samlet så meget affald i sin lejlighed, at gulvbrædderne nogle steder var begyndt at rådne.:o

Hvis affald i lejligheden giver lugtgener så er det ikke tilladt, og hvis gulvbrædderne rådner så er det misvedligeholdelse.

Min pointe er bare, at man ikke måler på årsagen men på resultat. Du kan leve frit, så længe det ikke giver de resultater som jeg nævnte, men hvis det gør så er årsagen til gengæld ligegyldig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 5 minutter siden, modpol skrev:

Hvis affald i lejligheden giver lugtgener så er det ikke tilladt, og hvis gulvbrædderne rådner så er det misvedligeholdelse.

Min pointe er bare, at man ikke måler på årsagen men på resultat. Du kan leve frit, så længe det ikke giver de resultater som jeg nævnte, men hvis det gør så er årsagen til gengæld ligegyldig.

Jeg er ret enig med dig.:)

Men man kan jo også forestille sig forhold, hvor boligselskabet kan forudse, at der vil opstå problemer hvis ikke beboeren ændrer adfærd.;)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind