Leonidas

En identitærs filmanmeldelse af 'Danmarks Sønner'

Recommended Posts

Leonidas

Filmanmeldelsen af Ulaa Salims 'Danmarks Sønner' her på 13 minutter, er guld værd for en reaktionær gut som undertegnet. Jeg synes det er meget tankevækkende, og så er I andre, som er uenige velkommen til at lave jeres egen anmeldelse. :)

Og som en lille rosin i pølseenden, så fortælles om biografpublikummet, som opførte sig skandaløst.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ubeskriveligt

Ja, det lyder som en tynd utroværdig c-film, man knap nok ville se, selvom det var den sidste film i verden.

En propagandafilm lavet af en indvandrer, der skal vise vise hvor synd det er for de ikke-vestlige indvandrere primært fra arabiske lande og hvor slemt alle de griseædende medisterpølsedanskere behandler dem 24-7. Morten Østergaard er uden tvivl fan og stolt af den.

Jeg havde ikke tænkt mig at se den før, og denne anmeldelse har vel egentligt bare cementeret det. 

• Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fedt

Tillader mig lige at bringe det vigtigste af anmeldelsen på skrift.

Jeg hæftede mig især ved den sidste del af filmanmeldelsen. Jeg citerer anmelderen:-

'Da jeg så den var det i en biograf der var rimeligt fyldt og næsten alle andre end mig og de 2 personer der var med mig var faktisk unge af anden etnisk herkomst, de opfører sig jo lidt anderledes end Danske unge gør fordi de her fyre kastede med flasker, kastede med popcorn de gik rundt i biografen under filmen de tog ingen som helst hensyn til andre mennesker på nogen måde.
Ham der sad ved siden af mig talte i telefon flere gange under filmen, publikum råbte: Allah akbar og de råbte: faket efter de hvide betjente i filmen og ikke mindst blev det hele afsluttet med rungende klapsalver da den folkevalgte politiker ham der skulle være statsminister blev plaffet ned det var bare noget der vakte rigtig stor glæde hos de unge mennesker i biografen, der var ikke nogen overvejelser om det var en god ide at skyde en lovlig valgt politiker, nej det var bare enormt fedt syntes de.

På den måde kan man sige at den adfærd jeg oplevede i biografen den var faktisk langt mere tankevækkende og skræmmende end selve filmen den var i sig selv.' - Citat slut.

Jeg vil ikke se filmen, heller ikke når den kommer på DR. Citat slut

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ubeskriveligt
Skrevet (redigeret)
For 9 minutter siden, fedt skrev:

Tillader mig lige at bringe det vigtigste af anmeldelsen på skrift.

Jeg hæftede mig især ved den sidste del af filmanmeldelsen. Jeg citerer anmelderen:-

'Da jeg så den var det i en biograf der var rimeligt fyldt og næsten alle andre end mig og de 2 personer der var med mig var faktisk unge af anden etnisk herkomst, de opfører sig jo lidt anderledes end Danske unge gør fordi de her fyre kastede med flasker, kastede med popcorn de gik rundt i biografen under filmen de tog ingen som helst hensyn til andre mennesker på nogen måde.
Ham der sad ved siden af mig talte i telefon flere gange under filmen, publikum råbte: Allah akbar og de råbte: faket efter de hvide betjente i filmen og ikke mindst blev det hele afsluttet med rungende klapsalver da den folkevalgte politiker ham der skulle være statsminister blev plaffet ned det var bare noget der vakte rigtig stor glæde hos de unge mennesker i biografen, der var ikke nogen overvejelser om det var en god ide at skyde en lovlig valgt politiker, nej det var bare enormt fedt syntes de.

På den måde kan man sige at den adfærd jeg oplevede i biografen den var faktisk langt mere tankevækkende og skræmmende end selve filmen den var i sig selv.' - Citat slut.

Ja, DR vil sikkert betale hvad som helst af deres gratis licenskroner for at bringe filmen som de første i dansk TV. Sørgeligt men sandt.

Redigeret af Ubeskriveligt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Filmanmelderen vil ikke se filmen. 

Han lyder som en seriøs anmelder. 😂 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas
For 1 time siden, ThomasSneum skrev:

Filmanmelderen vil ikke se filmen. 

Han lyder som en seriøs anmelder. 😂 

Det er @fedt, som har fedtet sig ind i noget vrøvl. 😁 Det første Fedt har citeret, er en transkripsion af min video, men citatet:

On 13.4.2019 at 10:26, fedt skrev:

Giver igen mening?!?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fedt

Ja jeg har bevist at mennesker på Nørrebro, er dummere end gennemsnittet i DK.

Redigeret af fedt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren

Fem stjerner: Uhyggeligt overbevisende

Det er overskriften i Ekstra Bladets Filmmagasinet

Også bladets læsere har givet filmen mange stjerner

https://ekstrabladet.dk/flash/filmmagasinet/Filmanmeldelser/fem-stjerner-uhyggeligt-overbevisende/7588445

Mår man så læser, hvordan de der foretrækker småborgerlige køkkenvask-dramaer - hvor Heidi med blonde fletninger danser i en solbeskinnet blomstereng - høvler filmen ned - så er den nok værd at se.

Hvem gider se film, som ikke kan få følelser frem?

• Synes godt om 2
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas

Der findes film for enhver smag. Du skal være velkommen til at se den, det skal jeg ikke ødelægge :) Jeg har netop set vietnamfilmen, 'De Grønne Baretter' med den legendariske John Wayne i hovedrollen. Det var en film, som den yderste venstrefløj gik amok i gadekampe, for at forhindre danskerne i at se, hvis jeg skal være polemisk. ;)  Men det var en god nuanceret film, som venstrefløjen i dens ignorance aldrig fik set.

Redigeret af Leonidas
Tilføjer link til omtale af filmen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind