snoozz

Hvordan kan man træne hukommelsen?

Recommended Posts

snoozz

Det er vist et kendt problem, især ældre at hukommelsen bliver ringere med alderen (taler ikke om demens).

Hvordan man man enten træne hukommelsen, eller i al fald forhindre det bliver værre?

Jeg er kun 37 år, men især de senere år synes jeg at jeg er blevet glemsom.

Fx:

- glemme hvor jeg har lagt mine nøgler/andre ting.

- Glemme mit eget telefon-nr eller pinkode til dankort.

- ikke kunne huske hvad jeg skal købe ind uden en seddel, selvom jeg måske kun skal have 2-3 ting.

- En enkelt gang har jeg endda gået ind i den forkerte opgang da jeg skulle hjem (der var ingen dør der hvor den "burde" være ;))

- Ofte ikke kunne huske at jeg lige har set en film/serie før en halv time inde i den (fx hvis den genudsendes dagen efter)

Tænker om der er nogle bestemte vitaminer eller lign som er gode for "hjernen"?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Det har jeg glemt........

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Det kan jeg altså heller ikke huske

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
On 11.4.2019 at 19:22, snoozz skrev:

Hvordan man man enten træne hukommelsen, eller i al fald forhindre det bliver værre?

Ved at bruge den.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mrs Christine

Hej Snooz

Din hjerne er som en muskel. Den bliver stærkere hvis du træner den og kan også bedres ved rette kost. Bodybuildere bruger fx manuka honning til muskelheling. Videnskabelige undersøgelser har også vist at naturlige olier kan bruges til at forbedre hukommelsen med rosmarinolie ved aromaterapi.

Så vil du gerne træne din hukommelse kan du bruge den og du kan tage naturen til hjælp. Hvis du vil kan du læse mere på både Jyllandsposten og castorolie.dk, der har artikler omkring rosmarinolie. Jeg træner selv min hjerne med Sudoku og kryds og tværs samt hyppig motion. Sørg desuden for at få rigeligt med søvn (minimum 8 timer). Hvis du er meget glemsom og træt kan det også skyldes stress. Håber det var dig svar nok :-)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Mrs Chrisdtin tak for dit svar !¨¨

Nu er jeg så forhuindtet aff sysiske grunde for "gåe n tur i ksoven eller lign".

Så derfor jeg gerne vil holde min hjerne frisk, selvom jeg er derhjemme næsten altid=

JEg har engang prøvet at lære soduku, men dert kunne jheg sgu ikke

Me jeg spiller tit poker ( eltså kin for 1 euro, skal ikke eruineredes, of så spiller jeg et skydespil                     rænker det også gør til ens kooordiantion og sådam ? man skal jo reagere hurtigt?

Prøver at gøre det bedtste jeg kan uden at skulle hejmmfra !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

JA jeg har så kræft, det er derfor jeg tit fælet mig syg og ikke kan gå ud, sommetider kan jeg dog godt, i 1 time måske.

Lortesygodm! Er tært hele tiden og må ikke være mere end 5 min fra et oilet.... ja sådan noget...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 8 timer siden, snoozz skrev:

JEg har engang prøvet at lære soduku, men dert kunne jheg sgu ikke

Så løs kryds og tværs, du kan jo starte med de nemme, dem for børn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Nåeee ja god idé. JA forsøgte Soduku i fængslet, men det fattede jeg intet af, ikke engang når læreren hjalp mig hehe ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind