jensbent1

Hjælp til SAP

Recommended Posts

jensbent1

Hejsa

Jeg er ny herinde og håber det er det rette sted jeg skriver :D 
Jeg har lige fået opsat et SAP system på mit kontor. Problemet er bare at jeg ikke har erfaring med det, da vi først er begyndt at bruge det nu. Har i erfaring med SAP. Kan det betale sig at jeg tager et kursus i det eller er det noget jeg kan lære selv? 

tak på forhånd 

Mvh. Jens 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Jeg anvender SAP dagligt. 

Men det er jo ikke sikkert at vores klienter er sat ens op. :)

SAP er ikke intuitivt og kræver oplæring, det er min erfaring. Men når man mestre SAP, så kan det være lidt af en drøm. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

For 10-15 år siden, husker jeg et kursus i database. Der var en del SAP konsulenter til stede, og alt de talte om var certificering og løn. Og man når ikke dertil ved hjemme studie, og jeg tror heller ikke man kan komme igennem sådan et system helt uden grundlæggende træning, om det så er remote eller onsite træning.

Jeg tror ikke der er forskel i SAP for 15 år siden og idag? Det er nok stadig et godt konsulent job at have, og de dertil hørende træning og certificeringer som kan fås.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
us74

Det er efterhånden nogle år siden jeg brugte SAP  - jeg syntes det er et tungt system. Og jeg vil til hver en tid anbefale et kursus

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zoxa

SAP kommer i mange versioner og der er i høj grad også mulighed for  individuel tilpasning af GUI. Jeg vil i aller højeste grad anbefale et kursus som er specifikt for dit arbejds område.

Det er verdens fedeste DB GUI mulighed efter min mening, men man skal nok tænke meget som en DB/ administrator eller programmør, eller man skal i hvert fald have en grundlæggende database forståelse, for at kunne benytte SAP til fulde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Anders H
On 10.4.2019 at 12:36, modpol skrev:

Hvad er SAP system?

SAP er helt grundliggende et program (software), som man kan bruge til at administrere de ressourcer man har i sin virksomhed.

Det kan både være menneskelige ressourcer (personale), men man kan også sætte det op til at styre lager, økonomi, indkøb og andre ting.

Idéen med det er kort sagt, at få struktur og system i de arbejdsgange der er i virksomheden. På den måde kan man, for det første spare rigtig meget tid, men man kan også sikre sig at der ikke er noget der "smutter" i farten. Altså at man ikke lige overser en opgave eller glemmer en ordre.

Som flere her er inde på, kan det godtvære lidt tungt at slås med som nybegynder. Det kan derfor være en god ide, at alliere sig med en SAP ekspert i starten. Især for at være sikker på, at man får det sat rigtigt op fra starten.

I et tidligere job brugte vi Vision-Management. De var ret gode til hurtigt at få os på rette spor. Vi brugte dem derefter til mindre supportopgaver. men vi blev ret hurtigt selvkørende.

Håber det var svar nok :)

Vh Anders   

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Du skriver som "Gæst" på Jubii Debat. Opret en profil her... og få fuld adgang til Danmarks største debat forum.
Skriv nyt svar...

×   Du har indsat indhold med egen formatering.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er gendannet.   Ryd editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.