Recommended Posts

Leonidas

https://www.reuters.com/article/us-saudi-usa-oil-exclusive/exclusive-saudi-arabia-threatens-to-ditch-dollar-oil-trades-to-stop-nopec-sources-

"Exclusive: Saudi Arabia threatens to ditch dollar oil trades to stop 'NOPEC' - sources

Dmitry Zhdannikov, Rania El Gamal, Alex Lawler

6 MIN READ

LONDON/DUBAI (Reuters) - Saudi Arabia is threatening to sell its oil in currencies other than the dollar if Washington passes a bill exposing OPEC members to U.S. antitrust lawsuits, three sources familiar with Saudi energy policy said.

..."

Den her nyhed er ikke rar for Trump. Saudierne vil sikkert få det som de vil have det, og USA må bare rette ind. USA er dybt afhængig af dollarens dominans som handelsvaluta, men jeg har dog svært ved at fantasere, hvad vil ske hvis olien ikke længere handles med US-dollar. Der er en række usundheder i den amerikanske økonomi, som fx at der er et stort underskud til udlandet, hvilket ikke ville kunne financieres hvis en anden valuta tog over. Så ville det også blive svært at have et stort militær, og er man så supermagt ret meget længere?

Så måske skal Trump bukke sig lidt mere ved næste besøg?

oes1.jpg

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo

Fristende er at tro på at artiklen er sandt, men jeg tvivler, og jeg kan ikke finde ud af om de forskellige dato passer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas
For 12 timer siden, Jojojo skrev:

Fristende er at tro på at artiklen er sandt, men jeg tvivler, og jeg kan ikke finde ud af om de forskellige dato passer.

Det er Reuters. Men Saudierne holder stadig fast ved dollaren, som det fremgår af resten af artiklen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 6 timer siden, Leonidas skrev:

Det er Reuters. Men Saudierne holder stadig fast ved dollaren, som det fremgår af resten af artiklen.

Det er netop in Reuter jeg ikke kan finde vejen til artiklen, men jeg prøver igen 😁

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind