snoozz

Anbefal anden bank ?

Recommended Posts

snoozz

Jeg har en kassekredit som oprindeligt var på 50.000 kr, dog nede på 30.000 kr nu.

Men en uhyrlig rente på 17,75 % Kan i anbefale en bank som kan gøre det bedre? Jeg er ellers glad for min bank, men jeg synes deres renter og gebyrer har "taget overhånd"?

JEg har betalt den meget ned de sidste måneder, men de vil slet ikke sætte renten ned, som i OVERHOVEDET.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DDR
Skrevet (redigeret)

lad være med at bruge penge du ikke har??

billigere kan det vist ikke gøres....

Redigeret af DDR
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Jojo, det har jeg lært, men man skal jo bo et sted ik ? Det er ikke fordi pengene er brugt til en ferie til Cran Canaria !

Jeg har hørt godt om arbejdernes landsbank, passer det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fedt

Har lige skiftet til Arbejdernes landsbank online og det var nemt. AL tager ikke så mange og store gebyrer, som andre banker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber

Jeg vil også sige Arbejdernes landsbank. Jeg har godt nok selv Nordea, men de gange, jeg har haft kontakt til Arbejdernes landsbank i forbindelse med arbejde, har jeg altid fået en god behandling.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
Skrevet (redigeret)

Jeg har Lån & Spar Bank og det er jeg rigtig godt tilfreds med. Jeg får 5% i rente på de første 50.000 kr jeg har stående (derefter dog ikke rigtig noget). Der følger en kassekredit med på 50.000 kr som jeg ikke gør brug af. Den har en rente på 10,75%. Derudover er der praktisk taget ingen gebyrer på de daglige ting (jeg betaler typisk 5-10 kr årligt fordi jeg har hævet i andre bankers automater).

Sagen er dog den at hvis du er besværlig kunde, dårlig betaler eller lignende så kan du nok ikke få en særlig god aftale uanset hvilken bank du spørger. Det bedste du kan gøre er at fortsætte med at betale kassekreditten af (hurtigst muligt) og derefter opbygge en buffer i banken til "dårlige tider".

Redigeret af dna

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
Skrevet (redigeret)

Okay!

Lyder som om det er bedst at komme af med alle kreditter og RKI først, inden jeg ser mig om efter en anden bank så. Men det går også ret hurtigt når man afdrager 10,000 pr måned på 30.000 kr gæld, så er det om et par mdr jo ;)

Jeg har nu altid betalt det jeg skulle - til banken i al fald ;)

Redigeret af snoozz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72

I hvert fald pænt svært at skifte til en billigere bank hvis man står i rki.:-)

Når det så er sagt benytter jeg mig selv af 2 banker, Danske andelskassers bank, og Coop bank.

Danske andelskassers bank, fordi det er der vi har haft bank læænge, og fordi de er til at handle med, har et byggelån/forbrugslån jeg på 3 år har fået handlet ned fra åop på 9,5% til en åop på 3,75.

Så bruger jeg Coop bank til alt hvad der hedder betalingskort, billån osv. fordi banken er total gebyrfri. Billånet har en åop på 4,75% og da jeg fik det var oprettelsesgebyr 0kr, og der er ikke pant i bilen, så ingen tinglysning og lign. nemt overskueligt og lige til at gå til.

Begge banker kan varmt anbefales. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Gå på shopping i bankerne.

Det er ikke et gode, at man kan låne penge - det er en vare.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
1 time siden, Anklageren skrev:

Gå på shopping i bankerne.

Det er ikke et gode, at man kan låne penge - det er en vare.

Præcis, derfor er det en fordel at have 2 banker, så er de lette at spille ud mod hinanden, for som regel vil de hellere have en lille renteindtægt frem for ingen, og der er sådan en som coop bank perfekt, så kan man sige til sin egen bank, visa kort her gebyr 150kr, visa kort i Coop bank gebyr 0kr, hvor skal jeg have mit visa? Min bank har ikke sagt nej til at fjerne et gebyr endnu 🙂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind