Forsvarsadvokat

Lad os nu vågne op?

Recommended Posts

Ubeskriveligt

Helt enig. Man kan kun skamme sig som dansker over, at vi frivilligt har tilladt en mindre invasion af radikaliserede mennesker, der hører til i Danmark lige så meget som et palmetræ.

Det allerværste må dog være de danskere, der beskytter og forsvarer disse mennesker. De burde eksporteres til et Sharialand, så de virkelig kan føle på egen krop og sjæl, hvad det egentligt er, de forsvarer.

Så fik piben nok en anden lyd.

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rudi W

Nu ved jeg ikke, hvor mange af Hizb ut-Tahrirs medlemmer, der er danske statsborgere med indfødsret, men vil gætte på, det er ret mange.

Det er blevet overvejet i mange år at forbyde organisationen ved lov. Dansk Folkeparti forsøgte sig allerede i 2002 med et forslag om at opløse H.uT efter grundlovens § 78, stk. 2. Det var lige efter, at deres daværende leder var blevet idømt fængselsstraf for løbesedler og udtalelser om at dræbe jøder i Danmark. Men forslaget blev ikke vedtaget. Senere har det været oppe at vende igen - men med samme resultat. Et flertal i folketinget vil ikke forbyde en organisation, som åbenlyst forsøger at modvirke det danske demokrati, og som ønsker et kalifat indført med sharia som lov.

Jeg vil gerne tilføje, at man ofte hører i medierne, at H.u.T. er forbudt i Tyskland. Forleden aften var der én, der påstod det i DRs 'Aftenshowet', men det passer åbenbart ikke:

https://da.wikipedia.org/wiki/Hizb_ut-Tahrir#Overvejelser_om_forbud_i_Vesten

H.u.T. er forbudt på nogle uddannelsesorganisationer i England, men ikke i samfundet som sådan. 

Jeg synes, man skulle forbyde H.u.T., men det kræver så et helt andet politisk flertal.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe

Min mening er, at Hizb ut Tahrir kun har 60-80 medlemmer i Danmark, og de er sikkert så godt som alle danske statsborgere. Flertallet er formentlig også født her i landet og kan derfor ikke sendes andre steder hen. De er ikke terrorister, men bare nogle der har en anden religion ligesom f. eks. medlemmerne af Jehovas Vidner, som vi jo heller ikke udvider.

At frygte disse 60-80 Hizb ut Tahrir medlemmer mere end de cirka 3500 kriminelle i de danske fængsler, der jo på et tidspunkt nok bliver lukket ud igen, anser jeg for at være hysterisk kujonagtig islamofobi uden noget reelt grundlag!

Vi har nok omkring 320.000 muslimer i Danmark. En del af dem er f. eks. sygeplersker, læger eller sosu-assistenter, og vi har stor mangel på kvalificeret arbejdskraft i disse erhverv. Udviser vi dem af islamofobiske grunde (eller behandler dem så dårligt, at de selv vælger at flytte til f. eks. Tyskland), så får vi jo endnu større mangel i disse erhverv, så ventelisterne til lægen, sygehusene og plejehjem bliver endnu mere uacceptabelt lange. En borgerlig regering vil så sikkert “løse” problemerne ved at privatisere nogle af sygehusene mm., så man kan betale sig uden om ventelisterne, hvis man er velhavende nok, hvilket jo bare vil give endnu længere ventelister for alle andre. Sådan er det allerede i USA. Men det er bestemt ikke noget, som jeg ønsker i Danmark!

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ubeskriveligt
For 11 minutter siden, Erpe skrev:

Min mening er, at Hizb ut Tahrir kun har 60-80 medlemmer i Danmark, og de er sikkert så godt som alle danske statsborgere. Flertallet er formentlig også født her i landet og kan derfor ikke sendes andre steder hen. De er ikke terrorister, men bare nogle der har en anden religion ligesom f. eks. medlemmerne af Jehovas Vidner, som vi jo heller ikke udvider.

At frygte disse 60-80 Hizb ut Tahrir medlemmer mere end de cirka 3500 kriminelle i de danske fængsler, der jo på et tidspunkt nok bliver lukket ud igen, anser jeg for at være hysterisk kujonagtig islamofobi uden noget reelt grundlag!

Vi har nok omkring 320.000 muslimer i Danmark. En del af dem er f. eks. sygeplersker, læger eller sosu-assistenter, og vi har stor mangel på kvalificeret arbejdskraft i disse erhverv. Udviser vi dem af islamofobiske grunde (eller behandler dem så dårligt, at de selv vælger at flytte til f. eks. Tyskland), så får vi jo endnu større mangel i disse erhverv, så ventelisterne til lægen, sygehusene og plejehjem bliver endnu mere uacceptabelt lange. En borgerlig regering vil så sikkert “løse” problemerne ved at privatisere nogle af sygehusene mm., så man kan betale sig uden om ventelisterne, hvis man er velhavende nok, hvilket jo bare vil give endnu længere ventelister for alle andre. Sådan er det allerede i USA. Men det er bestemt ikke noget, som jeg ønsker i Danmark!

Nu begår Jehoves vidner heller ikke terrorangreb hverken i Danmark eller andre lande i verden. Jehovas vidner ønsker, såvidt jeg ved, heller ikke at omstyrte den danske stat og indføre et Shariasamfund. Så lige den sammnligning holder ikke rigtig i byretten.

Og det er også forkert at man ikke kan fratages sit statsborgerskab som udlænding. Det har vi faktisk vedtaget som lov i Danmark at det kan man godt. En af to forudsætninger skal dog være til stede. Og terror er en af dem.

Det er selvfølgelig en lov, der kan udvides, så dan bliver mere omfattende, det er kun et spørgsmål om politisk vilje og flertal.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fratagelse af dansk statsborgerskab ved dom

Hvis man som udlænding har fået tildelt statsborgerskab i Danmark, kan man risikere at få det frataget ved dom. Dette kan ske på to måder:

Hvis man gør forbrydelse mod statens sikkerhed

Hvis man har løjet, da man erhvervede sig det

Forbrydelse mod statens sikkerhed

At have gjort forbrydelse mod statens sikkerhed betegner, at man bliver dømt for at have overtrådt en straffebestemmelse i Straffelovens kapitel 12 eller 13, som henholdsvis handler om forbrydelser mod statens selvstændighed og sikkerhed og om forbrydelse med statsforfatningen og de øverste statsmyndigheder, terrorisme og så videre.

https://nemfamiliesammenfoering.dk/fratagelse-dansk-statsborgerskab-ved-dom/

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
For 5 minutter siden, Rudi W skrev:

Nu ved jeg ikke, hvor mange af Hizb ut-Tahrirs medlemmer, der er danske statsborgere med indfødsret, men vil gætte på, det er ret mange.

Det er blevet overvejet i mange år at forbyde organisationen ved lov. Dansk Folkeparti forsøgte sig allerede i 2002 med et forslag om at opløse H.uT efter grundlovens § 78, stk. 2. Det var lige efter, at deres daværende leder var blevet idømt fængselsstraf for løbesedler og udtalelser om at dræbe jøder i Danmark. Men forslaget blev ikke vedtaget. Senere har det været oppe at vende igen - men med samme resultat. Et flertal i folketinget vil ikke forbyde en organisation, som åbenlyst forsøger at modvirke det danske demokrati, og som ønsker et kalifat indført med sharia som lov.

Jeg vil gerne tilføje, at man ofte hører i medierne, at H.u.T. er forbudt i Tyskland. Forleden aften var der én, der påstod det i DRs 'Aftenshowet', men det passer åbenbart ikke:

https://da.wikipedia.org/wiki/Hizb_ut-Tahrir#Overvejelser_om_forbud_i_Vesten

H.u.T. er forbudt på nogle uddannelsesorganisationer i England, men ikke i samfundet som sådan. 

Jeg synes, man skulle forbyde H.u.T., men det kræver så et helt andet politisk flertal.

Det er et spil for galleriet

Alle med bare lidt indsigt ved i samfundsforhold ved, at folketinget ikke kan forbyde foreninger - og altså heller ikke HuT.

Der er f.eks. heller ikke nogen, som har forsøgt at forbyde nazistiske foreninger.

Grundlovens § 78 Stk. 3. 
Ingen forening kan opløses ved en regeringsforanstaltning.

Dog kan en forening foreløbig forbydes, men der skal da straks anlægges sag imod den til dens opløsning. 

Jeg vil også gerne have, at Hizb ut-Tahrir forbydes - men jeg kender i det mindste reglerne. Det kan kun en domstol gøre - og kun - hvis det kan bevises - at Hizb ut-Tahrir virker ved vold. 

Der er i øvrigt - og heldigvis -  ikke meget gang i Hizb ut-Tahrir.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
For 2 minutter siden, Ubeskriveligt skrev:

Nu begår Jehoves vidner heller ikke terrorangreb hverken i Danmark eller andre lande i verden. Jehovas vidner ønsker, såvidt jeg ved, heller ikke at omstyrte den danske stat og indføre et Shariasamfund. Så lige den sammnligning holder ikke rigtig i byretten.

Og det er også forkert at man ikke kan fratages sit statsborgerskab som udlænding. Det har vi faktisk vedtaget som lov i Danmark at det kan man godt. En af to forudsætninger skal dog være til stede. Og terror er en af dem.

Det er selvfølgelig en lov, der kan udvides, så dan bliver mere omfattende, det er kun et spørgsmål om politisk vilje og flertal.

Kend reglerne

Det er delvist forkert. Mange anden og tredje generationsindvandrere er blevet danske statsborgere ved naturalisation - dvs. ved fødslen - fordi de er født i Danmark af danske statsborgere.

Alle dem kan man ikke tage statsborgerskabet fra - og så meget desto mere - fordi mange af dem ikke er statsborgere i noget andet land.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber

Åh ralle ... mere ligegyldigt muslimævl. Hizb ut Taharir havde deres "storhedstid" for 10-15+ år siden, men i dag har de svært ved at trænge igennem. De er noget så ligegyldige og eksisterer kun fordi de er gode til at bruge medierne og få omtale og virke større end de er. Der var også engang, hvor man som konvertit ikke havde andre muligheder end at søge hen mod Hizb og derfor har eller havde Hizb et stort antal danske konvertitter, så derfor giver det ikke mening om at tale om at fratage statsborgerskab eller sende dem hvem. I dag er der et langt større "tilbud" på hylderne til konvertitter og de er ikke glade for Hizb, så Hizb er blevet udkonkurreret de seneste par år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe

@Ubeskriveligt Ja, man kan fratages sit danske statsborgerskab, hvis man har dobbelt statsborgerskab og derfor også er statsborger i et andet land. Men det er de fleste jo næppe og da slet ikke de muslimer, der er født her i landet. At fratage danske statsborgere deres statsborgerskab, hvis de så bliver statsløse, giver ingen mening og er forbudt ifølge de internationale regler. Gør vi det alligevel, bliver vi fordømt internationalt, og vi har jo alligevel intet sted at sende statsløse hen, da der næppe findes lande, der vil modtage dem frivilligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 4 timer siden, Rudi W skrev:

Jo det passer, H.u.T. har været forbudt siden 2003 - og heldigvis for det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind