Leonidas

Støt ytringsfriheden - Nej til EU lov

Recommended Posts

Leonidas

https://wikimediafoundation.org/2019/02/28/we-do-not-support-the-eu-copyright-directive-in-its-current-form-heres-why-you-shouldnt-either/

https://da.wikipedia.org/wiki/Forside

Jeg håber at der er bred enighed, om at vi kontakter vores repræsentant i EU, og tigger og ber ham/hende om at stemme nej.

Hvis ikke så kan vi debattere dette monstrum af en lov.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna

Ingen tvivl om at ytringsfriheden oplever tilbagegang og censuren fremgang i disse år. Det er ret ærgerligt at opleve denne udvikling, og jeg tror det vidner om at der er store omvæltninger på vej (borgerkrige, verdenskrig, undertrykkelse total kontrol af befolkning e.lign.).

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fedt

Det er en grundlæggende menneskeret, at vi som personer må og kan ytre os frit i både skrift og tale uden andre personers eller myndigheders indblanding. Derfor dækker ytringsfrihed også over vores tankefrihed, talefrihed, trykkefrihed såvel som religionsfrihed.

Med de seneste års udbredelse af nye digitale kommunikationskanaler, er der opstået nye muligheder for at ytre sig. Det betyder også, at regimer i alt fra det nordlige Afrika til det fjerne Østen synligt er begyndt at slå ned på bloggere og brugere af Twitter, YouTube og andre sociale medier.

Og ytringsfriheden er så småt begyndt, at blive knægtet i norden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Ytringsfriheden er under ansvar og gældende lov. Det er en fejlslutning at tro at den er absolut.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
On ‎22‎-‎03‎-‎2019 at 15:45, fedt skrev:

Det er en grundlæggende menneskeret, at vi som personer må og kan ytre os frit i både skrift og tale uden andre personers eller myndigheders indblanding. Derfor dækker ytringsfrihed også over vores tankefrihed, talefrihed, trykkefrihed såvel som religionsfrihed.

Med de seneste års udbredelse af nye digitale kommunikationskanaler, er der opstået nye muligheder for at ytre sig. Det betyder også, at regimer i alt fra det nordlige Afrika til det fjerne Østen synligt er begyndt at slå ned på bloggere og brugere af Twitter, YouTube og andre sociale medier.

I alt du skriver kunne jeg faktisk ikke finde en sætning som jeg mener er rigtigt, alt sammen noget som man kunne læse i DKA.

Og kære Fedt, jeg skriver ansvarligt ytringsfri 😀 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren

Ytringsfrihed betyder, at staten ikke må genindføre censur

Ytringsfrihed betyder ikke, at man må råbe ind over hækken til sin nabo, at han er et dumt svin - eller at Brian må overdøve læreren.

Brian skal holde kæft, hvis han bliver bedt om det - og man skal snakke ordentligt til sin nabo.

Det er gode gamle danske værdier :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
On 22.3.2019 at 11:45, fedt skrev:

Hvor står det henne, at du har de rettigheder?

- og hvem har besluttet det?

Hvis man ikke har nogen form for magt til at bakke det op - så kan vi naturligvis alle sammen have forskellige menneskerettigheder - og så giver det ikke mening, at tale om rettigheder :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
On ‎21‎-‎03‎-‎2019 at 12:21, Leonidas skrev:

https://wikimediafoundation.org/2019/02/28/we-do-not-support-the-eu-copyright-directive-in-its-current-form-heres-why-you-shouldnt-either/

https://da.wikipedia.org/wiki/Forside

Jeg håber at der er bred enighed, om at vi kontakter vores repræsentant i EU, og tigger og ber ham/hende om at stemme nej.

Hvis ikke så kan vi debattere dette monstrum af en lov.

Jeg er en glødende EU tilhænger, nok fordi jeg bruger EU rigtigt meget, også til dagligt, og så vil det være tossede at være imod, men jeg er helt enig at være imod den lovgivning som skrevet om in indslaget, det bliver for meget.

👍

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gumle

Det undre mig, at medierne ikke har handlet og oplyst befolkningen om dette. Der har været små pip her og der, men jeg tror ikke, ret mange danskere ved hvad det handler om. Der er ikke meget folkeoplysning tilbage i dk. På kulturministeriets hjemmeside står der: Folkeoplysningens kerneopgave er at give mennesker redskaber til at begå sig i den tid og det samfund, de lever i. Denne kunne meget fint laves om til: Folkeoplysningens kerneopgave er at give mennesker redskaber til at begå sig i den tid og det samfund, som de skjulte magthavere ønsker vi lever i🤐

Jeg kan godt selv høre, at jeg lyder som en konspirations teoretiker, men jeg synes at der kommer mindre og mindre oplysning og mere og mere censureret journalistik.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind