Forsvarsadvokat

Debat Høvdingen?

Recommended Posts

DenBruneMunk
For 8 minutter siden, Lucianone skrev:

Er du egentlig ikke moderator mere, Munk? Der står ikke moderator mere ud for din profil...

Og jeg lagde mærke til i sidste uge, at det var kommet en ny moderator herinde, jeg ikke har set før. En med kun ét indlæg.

Korrekt, min profil er ikke mere moderator, jeg valgte at trække profilen ud af den rolle, da jeg tilsyneladende endte i uføre på grund at dette. Mit daglige virke skal betragtes som værende på lige fod med andre, synes jeg selv.

Der er stadig et moderator team og DH tilstede, heldigvis er debatten ikke så streng så der skal gribes ind dagligt.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 2 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Korrekt, min profil er ikke mere moderator, jeg valgte at trække profilen ud af den rolle, da jeg tilsyneladende endte i uføre på grund at dette. Mit daglige virke skal betragtes som værende på lige fod med andre, synes jeg selv.

Der er stadig et moderator team og DH tilstede, heldigvis er debatten ikke så streng så der skal gribes ind dagligt.

Ok, tak for svar.

Ja, problemet er nok, at nogle har svært ved at skille tingene ad. Så hvis du modererer og stadig bare er almindelig bruger, så vil der vil altid være nogle, der ser dette som en interessekonflikt og ikke forstår, at når du modererer, så har du arbejdstøjet på og tingene skal derfor ikke tages personligt. Lidt ligesom at hvis man får en bøde af en betjent eller parkeringsvagt, så behøver man heller ikke opfatte dette som udslag af personlig antipati (vedkommende passer bare sit job).

Jeg synes selv, at det er smart, hvis en moderator er helt anonym. Fordi så slipper man for problemet med, at andre brugeres personlige sympati eller antipati for vedkommende spiller ind i bedømmelsen af hans virke. På den anden side kan jeg også godt se, at det virker forkert, hvis man ikke som moderator kan debattere på lige fod med alle andre. Så det er svært at sige, om det er bedst med en helt anonym moderator eller med en mod, der også bare er bruger på lige fod med andre. Begge dele har sine fordele og ulemper.

• Synes godt om 2
  • Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 11 minutter siden, Lucianone skrev:

Så det er svært at sige, om det er bedst med en helt anonym moderator eller med en mod, der også bare er bruger på lige fod med andre. Begge dele har sine fordele og ulemper.

Helt enig med dig der og i resten :)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
For 6 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Helt enig med dig der og i resten :)

Velkommen til de meniges rolle DBM! :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Trimmer

På mig virker det som om at Jubii Debat er på vej til at lukke. Der er ikke megen aktivitet tilbage. De små blogge er ved at afgå ved døden, og Facebook står tilbage som vinder.

Har jeg ikke ret ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 15 minutter siden, Trimmer skrev:

På mig virker det som om at Jubii Debat er på vej til at lukke. Der er ikke megen aktivitet tilbage. De små blogge er ved at afgå ved døden, og Facebook står tilbage som vinder.

Har jeg ikke ret ?

Det er i hvertfald et muligt resultat. 

Åbne debatsider har trænge kår for tiden. Men det er nu heller ikke utænkeligt, at de her sociale fora får et comeback. 

Der er f.eks mange som vender Facebook ryggen for tiden. 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
1 time siden, ThomasSneum skrev:

Åbne debatsider har trænge kår for tiden. Men det er nu heller ikke utænkeligt, at de her sociale fora får et comeback. 

Jeg har da oftere i den senere tid overvejet en ægte profil på facebook men skræmmes stadig af det.

Så jeg forsøger at holde mig lidt på de anonymes front på forums, og ikke skal bekymre mig om naboer, venner , uvenner, eller shitstorm, likes eller andet skidt som facebook fodres med og næsten lever af.  Her er da så også alle de mærkelige indlæg man kan lave om sin færden og spisevaner eller tanker, som ingen betydning har for andre. Det er en kultur, som gør en afhængig og nogle lever ligefrem i en helt anden verden med fb og deres mobil i hånden.

Hvis man nu kunne kombinere sine fb profil type sider med et forum, så kunne de måske komme tilbage i spil.
Man skal bare tænke business og hvordan firmaer så også kan bruge det til forretning, så man både hjælper private borgere og hjælper firmaer at skaffe sig god/dårlig omtale, som det nu flasker sig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 2 timer siden, ThomasSneum skrev:

Det kan jeg udmærket forstå, FB er en værre rodebutik, jeg har aldrig kunne fordrage FB, jeg er heller ikke aktiv der, jeg har godt nok en profil, men kun pga mit meget sjældne efternavn, så dem, der leder efter mig, kan altid finde mig på FB, og det har heldigvis været tilfældet adskillige gange.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 2 timer siden, ThomasSneum skrev:

Jeg håber du får ret.

Jeg har altid været modstander af facebook, og oprettede kun en profil for at kunne følge med i mine ungers gøren og laden dér.

Efterhånden er jeg kommet med i flere grupper, og bruger et par af dem aktivt, men når det kommer til deling af viden og erfaring er der meget jeg ikke deler på facebook, som jeg ville dele på et debatforum, og meget af det kunne være til gavn for mange andre. Men eftersom jeg er den eneste i DK med mit navn (kombinationen af for- og efternavn), så er det ikke nok at udelade et profilbillede.

Så det vil glæde mig gevaldigt hvis de gamle fora får en opblomstring.🤩🌺

• Synes godt om 4

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
On 4.7.2019 at 13:33, DenBruneMunk skrev:

Jeg har da oftere i den senere tid overvejet en ægte profil på facebook men skræmmes stadig af det.

Så jeg forsøger at holde mig lidt på de anonymes front på forums, og ikke skal bekymre mig om naboer, venner , uvenner, eller shitstorm, likes eller andet skidt som facebook fodres med og næsten lever af.  Her er da så også alle de mærkelige indlæg man kan lave om sin færden og spisevaner eller tanker, som ingen betydning har for andre. Det er en kultur, som gør en afhængig og nogle lever ligefrem i en helt anden verden med fb og deres mobil i hånden.

Hvis man nu kunne kombinere sine fb profil type sider med et forum, så kunne de måske komme tilbage i spil.
Man skal bare tænke business og hvordan firmaer så også kan bruge det til forretning, så man både hjælper private borgere og hjælper firmaer at skaffe sig god/dårlig omtale, som det nu flasker sig.

Du kan sagtens kombinere din profil med et forum som er en gruppe på FB!

Du kan både melde dig til eksisterende grupper som interesserer dig, eller selv lave en gruppe!

Denne gruppe du laver, kan du sætte som åben - alle kan se den - lukket, kun medlemmerne som du inviterer ind kan se den - og en hemmelig gruppe, som ingen kan se eksisterer, kun dem du selv inviterer ind kan se den!

Jeg har både lukkede grupper og en hemmelig en på FB.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind