dewey

Hjemsendelser er den bedste ulandsbistand

Recommended Posts

dewey

https://jyllands-posten.dk/aarhus/kommentarer/krydsord/ECE11260061/hjemsendelser-er-den-bedste-ulandsbistand/

Det må være i alles interesse, at lande præget af krig og kaos hjælpes med at komme på rette kurs.

Med det nye paradigmeskifte på udlændingeområdet flyttes fokus nu fra integration til hjemsendelse af flygtninge. Som det er i dag, ender 9 af 10 flygtninge med at blive i Danmark permanent. Det er i min verden helt uholdbart, og derfor er det på tide med et skifte.

Paradigmeskiftet slår fast med syvtommersøm, at en flygtning naturligvis skal rejse tilbage til sit hjemland, når vedkommende ikke længere har behov for beskyttelse. Et hjemland, som flygtningen skal være med til at genopbygge. Den tilgang har vi kæmpet for i mange år i Dansk Folkeparti, og det bliver nu til virkelighed.

Konkret betyder skiftet, at en flygtning skal vende hjem, når det er muligt. Derfor ændres alle danske regler og praksisser, så det understøtter, at en asyltilladelse ikke længere bliver en adgangsbillet til at bo i Danmark.

Det sikres kort og godt, at en midlertidig beskyttelse i Danmark ikke bliver til en permanent tilværelse i vores land. Det synes jeg er sund fornuft.

Den nye kurs bliver desværre mødt af en del modstand fra forskellige danske virksomheder. Jeg ved godt, at det ikke er noget nyt, at mange danske virksomheder er fortalere for en massiv ikkevestlig indvandring, hvor de kan høste de lavt hængende frugter, mens samfundet som helhed må tage sig af de mange byrder, som også følger med.

Så læg egoismen på hylden, og tænk på de lande, som har mere brug for medarbejderne end os. Anerkend, at hjemsendelser må være den bedste form for ulandsbistand, som et vestligt land kan give.

Jeg har ikke noget at tilføje, det kan vist ikke siges bedre og den form for U-landsbistand kan vist heller ikke gøres bedre.

Eller? - Din mening?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ubeskriveligt

Der er selvfølgelig ingen tvivl om, at flygtninge skal sendes hjem igen. Det er der efterhånden et bredt politisk flertal, der har erkendt. Godt nok en 20-30 år senere end de fleste af os andre fornuftige mennesker, men bedre sent end aldrig som man siger.

Den dag Danmark mangler arbejdskraft, skal vi selvfølgelig invitere folk ind, der kan fylde de ledige pladser ud. Dog skal man selvfølgelig kigge på og kun invitere de mennesker, der kan bo og arbejde i Danmark på en hensigtsmæssig måde. De vil give værdi til samfundet, så man opnår et win-win forhold.

Det er en masse andre indvandrere, der bevisligt ikke giver en værdi for samfundet. De skal selvfølgelig afvises ved grænsen og sendes tilbage til hvor de kom fra. Skulle de danske politikere ønske råd og vejledning med på vejen, omkring hvilke indvandrere der egner sig godt til Danmark, dem der giver værdi,, kan de bare ringe, så skal jeg nok opdatere dem.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren

Jeg kommer til at tænke på, at Dansk folkeparti har stemt for, at titusinder af indvandrere er blevet danske statsborgere - samtidig med at nogen folkevalgte DF'ere har sagt - at alle muslimer skal smides ud af Europa.

Jeg giver ikke meget for snak.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fedt

Jeg synes også, der bliver snakket i krogene og i et demokrati, skal der snakkes i krogene. Hvis DF fik mange flere stemmer, kunne DF handle meget bedre og "landsforvise" mange flere islamister.

I et sundt demokrati, skal der snakkes.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind