Potterhead

Fyldte chokolader ud af plast form!!

Recommended Posts

Potterhead

Hvad gør man når man har lavet fyldte chokolader og de bare ikke vil komme ud?? 

Kan det være fordi man har brugt opvaskemiddel?? 

Gode råd søges 🧐🧐🧐

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Samosgirl

Jeg bruger nu også opvaskemiddel i mine chokoladeforme. Men inden jeg tager dem i brug næste gang tørrer jeg dem altid over med en ordentlig tot vat. Og så er korrekt temperering af chokoladen alfa og omega for at de triller nemt ud af formen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Martintin

Kan det måske hjælpe at varme formene lidt op, så chokoladen smelter og bliver lettere at have med at gøre?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jens01

Når man arbejder med chokolade så er der INGEN nemme løsninger.

Som Samosgirl er inde på så er det absolut nødvendigt med en perfekt temperering, hvis du har brugt opvaskemiddel til dine forme, så skyld dem godt, og også gerne tørre efter med en tpt vat.

Jeg gør en del i Chokolade, og jeg køber den der hedder CALLEBAUT hos CITTI eller Fakta i Flensborg, det er en fantastisk lækker chokolade og til en fornuftig pris, ca. 190 kr. for 2.5 kg her hjemme med vores afgifter ligger den mellem 350 - 400 kr. for 2.5 kilo...

Jeg har ødelagt meget chokolade fordi jeg ikke kunne det der med at temperere så jeg købte for 6000 kr en temperengsmaskine i England, og så kører det bare med en godt resultat og hver gang.

Hej

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind