snoozz

Rengøring af sofa?

Recommended Posts

snoozz

Hej!

Jeg har en dejlig sofa i stof. Men den er ved at være af ældre dato, og den er derfor ved at være ret snusket ind i alt muligt, fra is (børn), cigaretaske, cola, rødvin, og alt muligt andet. 

Den er ikke med løse hynder som man bare kunne tage af og vaske hver for sig. 

Hvordan får jeg nemmest/bedst den bare nogenlunde pæn igen ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Namasté
For 2 timer siden, snoozz skrev:

Hvordan får jeg nemmest/bedst den bare nogenlunde pæn igen ?

Jeg tog lige en tur på vores allesammens ven, Google - og fandt vistnok et rigtigt godt, gammelt husmodertips. 😀

Jeg har nu ikke gennemset hele videoen, men se og døm selv - det koster jo ikke noget:

https://www.idenyt.dk/huset/video-sadan-laver-du-skum-til-at-fjerne-pletter-fra-sofaen/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
Skrevet (redigeret)
On 20.3.2019 at 20:26, Namasté skrev:

Jeg tog lige en tur på vores allesammens ven, Google - og fandt vistnok et rigtigt godt, gammelt husmodertips. 😀

Jeg har nu ikke gennemset hele videoen, men se og døm selv - det koster jo ikke noget:

https://www.idenyt.dk/huset/video-sadan-laver-du-skum-til-at-fjerne-pletter-fra-sofaen/

For mange år siden havde jeg en lille hund,som af og til fik nogle epilepsi-lignende anfald, og under anfaldene tissede hun, og det lugtede rigtig grimt. Jeg kom lidt billig shampoo i en spand, vand i med bruseren på fuld kraft, og så brugte jeg skummet. Det tog lugten, men hvis jeg brugte sulfo tog det ikke lugten.

Så tricket med, at bruge skummet er godt nok.:gogo:

Redigeret af Entrelac

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Ok jeg prøver bare at vaske med sæbespåner og varmt vand og nye klude ? - alm vakseklude?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 4 timer siden, snoozz skrev:

Ok jeg prøver bare at vaske med sæbespåner og varmt vand og nye klude ? - alm vakseklude?

Øøøøh, hvorfor vil du bruge sæbespåner?:o

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
Skrevet (redigeret)
For 5 timer siden, snoozz skrev:

Hvis betrækket indeholder uld, er det meget godt at bruge sæbespåner, fordi sulfo og brun sæbe affedter ulden og ødelægger den.

Hvis betrækket er rent kunststof, kan du bruge skrappere vaskemidler.

Redigeret af Anklageren

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
For 4 timer siden, Anklageren skrev:

Hvis betrækket indeholder uld, er det meget godt at bruge sæbespåner, fordi sulfo og brun sæbe affedter ulden og ødelægger den.

Hvis betrækket er rent kunststof, kan du bruge skrappere vaskemidler.

Lol tror bare det er alm Bomuld,

Men jeg kan godt lige historien i at blande en lille hund med sæbevandet.... ggg skummer allerede ! GG ! ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 7 timer siden, snoozz skrev:

Lol tror bare det er alm Bomuld,

Men jeg kan godt lige historien i at blande en lille hund med sæbevandet.... ggg skummer allerede ! GG ! ;)

Der er da vist noget der kører helt af sporet for dig.:wacko:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind