Jubii Debat

Ville du bruge nogle timer på at indsamle plastik?

Recommended Posts

Martin Kruss
On 20/3/2019 at 12:26, Entrelac skrev:

Problemet er jo bare, at man ikke kan købe ret meget uden der er emballage omkring.

njoh, hvis da så bare det blev ved dét, men der er rigtigt mange varer der har en emballage omkring en emballage -Eg papkasse med pose indeni .. Så vi bliver kendt som de primater der emballerende vores emballage ..

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 2 timer siden, Martin Kruss skrev:

njoh, hvis da så bare det blev ved dét, men der er rigtigt mange varer der har en emballage omkring en emballage -Eg papkasse med pose indeni .. Så vi bliver kendt som de primater der emballerende vores emballage ..

Jeg er blevet obs på en anden ting.

Jeg køber mange grøntsager, hvoraf nogen opbevares i køleskab. Mange gange er de pakket i et eller andet der ikke  egner sig til, at blive brugt ved opbevaring i køleskabet. F.eks. køber jeg nogle gange en stor portion persille, som ligger i en plastbakke og har noget knitre-agtigt plastic udenom. Jeg bruger jo ikke det hele på én gang, så jeg tager det ud af indpakningen og kommer det i en frysepose, som jeg så opbevarer det i i køleskabet. Men d.v.s. at der bliver brugt 2 x plast til den samme portion grønt.

Til gengæld købte jeg for nylig en pose grønkål, som var pakket i en pose, som kunne åbnes og genlukkes, uden at posen gik i stykker. Det var jo smart.

Det ville jo være smart og ressource-besparende, om leverandørerne kunne pakke grøntsagerne i en emballage, som var egnet til opbevaring indtil varen er brugt op.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind