Jubii Debat

Ville du bruge nogle timer på at indsamle plastik?

Recommended Posts

Gæst
For 9 minutter siden, dna skrev:

Tjah hvorfor ikke. Folk bruger så meget tid på at smutte i motionscenteret o.lign. Her kan man få motion og samtidig forskønne sine omgivelser. 

I det store billede tror jeg dog ikke det hjælper noget som helst da man først og fremmest skal have stoppet udledningen af affald til havene. At samle skrald på stranden er i bund og grund symptombehandling. 

Man redder selvfølgelig ikke kloden på den måde - men man får nogen indbydende strande, og får vist - hvad man står for.

Nu er jeg holdt op - men før jeg fik båd, vandrede jeg nogen gange langt her i Grønland.

Man kan fare vild, og det sker selv for de lokale, og derfor er der varder på "vejen", så man kan finde vej. 

Med tiden fandt jeg ud af, at hvis der ingen affald var, så var jeg gået forkert - og det er der noget deprimerende ved.

Det er ikke bedre i havet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Glentevej30

Nej det vil jeg ikke, jeg har set plastik hver eneste hverdag siden 1977, og gør det stadig, jeg er autodidakt plastmager, så når jeg hver dag fremstiller alverdens forskellige plast produkter, gider jeg fandermig ikke bruge min fritid på at samle det ind igen, fordi andre er nogle svin, og smider det ude i vores ellers skjønne natur !!!

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fedt
Skrevet (redigeret)

Jeg ser oftere og oftere, ældre mennesker gå med en affalds gribetang og en sort plastpose, især ved voldensmose og langs med Odense å ved Åsumvejen.

Hvis de private, langs med Odense å ikke samlede affald, en gang imellem, vil det se forfærdeligt ud. Ved voldensmose, er der rigtig mange af kommunens folk i gang med at samle affald. Kommunens folk fortæller, at de er i voldensmose, fire gange mere end andre steder.

Voldensmose flyder med affald.

https://www.hd2412.dk/gribetang-med-sugekopper

Redigeret af fedt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 36 minutter siden, Glentevej30 skrev:

Nej det vil jeg ikke, jeg har set plastik hver eneste hverdag siden 1977, og gør det stadig, jeg er autodidakt plastmager, så når jeg hver dag fremstiller alverdens forskellige plast produkter, gider jeg fandermig ikke bruge min fritid på at samle det ind igen, fordi andre er nogle svin, og smider det ude i vores ellers skjønne natur !!!

:gogo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Entrelac, men nu er eksempelvis et æbleskrog eller en banen temmelig nedbrydelig helt naturligt. Så det sviner ikke at kaste fra sig.

Helt undgå plastik kan man nok aldrig, men man kan minimere det. Bare som eksempel så genbruger jeg også fx poser med brød i, eller plastik-bakker fra fx hakket kød til andre formål, indtil det ikke "kan mere".

Udover det allerede nævnte går jeg også gerne i genbrugsbutikker, undtagen hvis det er undertøj og sko ;)

Og køber max en ny jakke max hvert 3. år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
Skrevet (redigeret)
For 5 timer siden, snoozz skrev:

Entrelac, men nu er eksempelvis et æbleskrog eller en banen temmelig nedbrydelig helt naturligt. Så det sviner ikke at kaste fra sig.

Det var en kommentar til, at du skrev, at du kun har omkring 1 skraldepose om måneden.

Jeg har ca. 1 skraldepose om dagen, nogle dage gråt affald, andre dage grønt affald.

Jeg spiser meget frugt og grønt, og jeg går altså ikke ud og smider affaldet i naturen.

Redigeret af Entrelac

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas

Jeg vil sikkert gøre det med danmarks naturfredningsforening her d. 31. 3 synes jeg de skrev.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SyvSind
On 20.3.2019 at 09:15, Jubii Debat skrev:

https://www.jubii.dk/nyheder/ritzau/familier-opfordres-til-plastikjagt-paa-danske-strande/334f0547fa844f65979b62c8d28e4ad0

Familier opfordres til plastikjagt på danske strande
"I forskningens og naturens navn beder Verdensnaturfonden borgere om at bruge et par timer på at samle plastik"

"For at komme plastikforureningen til livs er det vigtigt at kortlægge, hvor det kommer fra. Derfor inviterer Verdensnaturfonden borgerne ud på ti danske strande i løbet af maj for at deltage i indsamling og kortlægning af plastikaffaldet."

Der er ikke nogen tvivl, at det ville gavne vores natur, men ville det overhovedet lykkes at få danskerne op af sofaerne, og så ud at samle skrald i deres fritid? 

9ee06610-bafb-0047-0000-000000000000.jpg

jeg samler tit op efter andre når jeg er ude at gå, jeg ville hellere sende lidt mønt og støtte OceanCleanup projektet så de kan rydde lidt op ude på verdenshavene. samtidig debatere jeg meget imod firmaer laver ting i plastik sælger konstandt deres poser.

det har folk gjort 10 år plus men virksomhederne lytter ikke samme med regering, det kan laves af andet der forgår i naturen, hamp blandt andet...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bruger128

hvis jeg ser folieballoner på stranden samler jeg dem op og tager dem med hjem og beholder dem... de skal ikke smides ud, de skal besvares. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bruger128
On 25.4.2019 at 13:27, SyvSind skrev:

Jeg vil kun købe balloner af folie... Jeg vil ikke have noget der er naturligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind