Entrelac

Telefonsvindel

Recommended Posts

Entrelac

Jeg har med lange mellemrum oplevet et af de der telefonopkald, hvor man enten efter et øjeblik hører et klik, som om en båndoptager starter, eller også en engelsktalende (thailandsk?) kvinde, der starter på noget der lyder til, at kunne blive en lang smøre med en eller anden løgnehistorie.

Jeg plejer hurtigt at afbryde, enten ved klikket eller når den engelsktalende person begynder.

Nogle gange ser det ud til, at være et dansk telefonnummer (+45 +8 cifre), en gang var der 9 cifre efter +45, en anden gang var der 12 cifre ialt (ikke +45).

Her i foråret har jeg nogle gange fået 2 af den slags opkald på én dag, igår fik jeg 3:sur:, og så fik jeg et allerede i morges da jeg stod og børstede tænder.:sur:

Jeg synes det har nået et omfang, hvor det er blevet irriterende, men kan man gøre noget for at forhindre det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Jeg har fået 3 lign opkald alene i dag! Plejer ellers ikke at være så plaget af dem. Den 1. gang fik de lige sagt hello.... hello...? på min svarer.

Og det lød også som "indisk" og var et 9-cifret nr - nyt nr for hvert opkald med ca 1 times mellemrum.

Det er svært at gøre noget ved da de tilsyneladende bare taster tilfældige tal, udover at skifte tlf nr, eller undlade at tage den overhovedet, så blir de vel trætte af ens nr til sidst.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Jeg spærre numrene. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Men de bruger ofte forskellige numre, selvom det er samme personer (det lød som en slags call-center, i al fald en masse snak i baggrunden), så de har nok mange numre at prøve fra.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 1 time siden, ThomasSneum skrev:

Jeg spærre numrene. 

Kan man det på en "mursten"?:D

Jeg har lidt modtaget et nyt opkald, og det var en genganger fra igår.

Jeg er begyndt at gemme numrene, så jeg kan genkende dem, og så lade være med at svare.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 1 time siden, snoozz skrev:

Men de bruger ofte forskellige numre, selvom det er samme personer (det lød som en slags call-center, i al fald en masse snak i baggrunden), så de har nok mange numre at prøve fra.

Jeg har opfattelse af, at det er et eller andet "system", der automatisk søger efter numre, og når det så er en der svarer, så starter båndoptageren.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
Skrevet (redigeret)

Jeg besluttede lige at undersøge nummeret som er ringet fra 4 ud af nu 5 opkald.

Der er ca 200 anmeldelser om at det er nogen fra Norge som kan "lave min pc". Ellers tak, min PC fejler ikke noget. Og hvis den gjorde kunne jeg nok fixe den selv - har nørdet med Pc´er i 25 år så mon ikke det går uden hjælp fra Norge ;)

Jeg har heller ikke luret hvordan man blokerer bestemte numre, jeg er ikke så smart-tlf nørdet ;/

Redigeret af snoozz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 39 minutter siden, Entrelac skrev:

Kan man det på en "mursten"?:D

Jeg har lidt modtaget et nyt opkald, og det var en genganger fra igår.

Jeg er begyndt at gemme numrene, så jeg kan genkende dem, og så lade være med at svare.

Android har en funktion, hvor du kan spærre tlf. numre. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 12 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Android har en funktion, hvor du kan spærre tlf. numre. :)

Hmmm, jeg tror ikke lige det er det jeg har.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
For 6 timer siden, Entrelac skrev:

Jeg har med lange mellemrum oplevet et af de der telefonopkald, hvor man enten efter et øjeblik hører et klik, som om en båndoptager starter, eller også en engelsktalende (thailandsk?) kvinde, der starter på noget der lyder til, at kunne blive en lang smøre med en eller anden løgnehistorie.

Jeg plejer hurtigt at afbryde, enten ved klikket eller når den engelsktalende person begynder.

Nogle gange ser det ud til, at være et dansk telefonnummer (+45 +8 cifre), en gang var der 9 cifre efter +45, en anden gang var der 12 cifre ialt (ikke +45).

Her i foråret har jeg nogle gange fået 2 af den slags opkald på én dag, igår fik jeg 3:sur:, og så fik jeg et allerede i morges da jeg stod og børstede tænder.:sur:

Jeg synes det har nået et omfang, hvor det er blevet irriterende, men kan man gøre noget for at forhindre det?

Er det noget alle får - eller har du givet dit nummer til de forkerte?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind