nellam

Teenagedatter

Recommended Posts

nellam

Jeg vil nødig lyde som en pylremor, men det her har vendt og drejet sig i mig den seneste uge. Min 17 årige datter, var i sidste weekend i byen, hvor jeg kl. 1 fik en SMS om, at hun ikke kom hjem og sov. Senere fandt jeg så ud af, at hun havde mødt en tilfældig fyr, som hun havde overnattet hos. Jeg ved ikke, om jeg et halvt år før hun er myndig, overhovedet bør blande mig, men det føltes SÅ forkert og kan ikke lade være at tænke på så mange potientielt farlige situationer, jeg stadig mener hun er alt for lille til at havne i, ved at overnatte hos en fremmed. Er det bare mig eller skal jeg blande mig? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Der er jo ikke noget i vejen med at tale sammen.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

Når først vores børn er så store tror jeg ikke vi når langt med forbud, men det er min erfaring, at hvis man tager en snak med dem, og fortæller, stille og roligt, om vores frygt, så lytter de. Også selvom det ikke altid virker sådan lige med det samme.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Da jeg var ung, også ned til 14 -15 år var mine forældre ligeglade med hvor jeg overnattede, hellere det end køre fuld hjem på knallert.

Nu var jeg så også en dreng, så for det meste mig der overnattede enten ved den fest vi var til på en sofa eller whatever, eller hjemme hos en pige.

Vi tog da også selv på Fx midtfynsfestival, dengang der var noget der hed det, og det var langt fra hver nat man sov i sit eget telt/lejr.

Nu din datter er 17½ år, kan du næppe "vinde" noget ved at blande dig. Du opnår højst at hun næste gang bare siger at hun overnattede hos en god veninde i stedet for.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind