Jens01

Er der forskel på sæbe

Recommended Posts

Jens01

Ja naturligvis er der forskel, men der hvor jeg vil hen det er at kan alle slags flydende sæber bruges til en højtryksrenser, for er jo nogle latterlige høje priser de har på deres sæber, men er der forskel ???

Hej

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Der er vel forskellige sæber til forskellige overflader?  Den jeg brugte på mit hustag, er nok ikke den jeg ville lade sidde på min bil i flere dage :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fedt

Nej det dur ikke med algefjerner og gamle volvoer, efter et halvt år er der ikke mere tilbage :D Nå tilbage til emnet, jeg fylder alt muligt flydende i den hvide beholder, man kan påmontere højtryksrenseren Eks. lidt algerens blandes med grundrens og så får træ terrassen en tur. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 5 minutter siden, fedt skrev:

Nej det dur ikke med algefjerner og gamle volvoer, efter et halvt år er der ikke mere tilbage :D Nå tilbage til emnet, jeg fylder alt muligt flydende i den hvide beholder, man kan påmontere højtryksrenseren Eks. lidt algerens blandes med grundrens og så får træ terrassen en tur. 

Virker det godt?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fedt
Lige nu, Anklageren skrev:

Virker det godt?

Det skal helst være Svensk grundrens fra Biltema; med Borups kan også bruges. Husk masser af olie bagefter, efter endt tørretid. Har også blandet algedræber i, et par gange.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 8 minutter siden, fedt skrev:

Det lyder smart, har dog kun fliser her, og der klarer vandet det 99%, der er nogle fliser som bare bider og ikke kan få det sidste væk.

Jeg har egentlig aldrig turde bruge højttryk på bilen men overvejer at prøve til sommer, og så huske at hovedet kan justeres , det lærte jeg for nyligt og har ellers aldrig ændret dem i spidsen (nilfisk) så nu har jeg lidt mere mod på at prøve det på bilen. Frygter lakken skralles :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fedt
Skrevet (redigeret)
For 6 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Det lyder smart, har dog kun fliser her, og der klarer vandet det 99%, der er nogle fliser som bare bider og ikke kan få det sidste væk.

Jeg har egentlig aldrig turde bruge højttryk på bilen men overvejer at prøve til sommer, og så huske at hovedet kan justeres , det lærte jeg for nyligt og har ellers aldrig ændret dem i spidsen (nilfisk) så nu har jeg lidt mere mod på at prøve det på bilen. Frygter lakken skralles :)

Har altid brugt højtryksrenser på dytten. Først Bilsæbe i beholderen til renseren og lad det side lidt på bilen og så renseren. Så vasker jeg dytten i hånden og så igen renseren. Har ingen vaskeridser i bilen som vaskehaller kan give.

Det tager lige lang tid at højtryksrense som det tager at køre i vaskeautomat.

Man skal bruge sprededysen og selvfølgelig ikke holde renseren på samme punkt i længere tid

Redigeret af fedt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jens01

Tak for alle de mere eller mindre gode svar.

Her er så et lille tips.

Når i køber sprintervæske sommer/vinter det er lige fedt så kom det der vil svare til 2 snapse ( ikke snaps ) men karboratorvæske i sprintervæsker så skal i bare se nogle flotte ruder i får ud af det, og det skader ikke bilens lak, det har jeg nu kørt med i snart 2 år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 9 timer siden, Jens01 skrev:

Tak for alle de mere eller mindre gode svar.

Her er så et lille tips.

Når i køber sprintervæske sommer/vinter det er lige fedt så kom det der vil svare til 2 snapse ( ikke snaps ) men karboratorvæske i sprintervæsker så skal i bare se nogle flotte ruder i får ud af det, og det skader ikke bilens lak, det har jeg nu kørt med i snart 2 år.

Tror ikke det handler om rene ruder her, derimod om det virker i frostvejr, og jo, jeg har prøvet sommer væske om vinteren og det var tilfrosset, så fordelingen af X + Y i din beregning skal nok kunne klare -10 til -20 frostgrader.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
On 18.3.2019 at 16:35, DenBruneMunk skrev:

Husk at du ikke må bruge over 1500 PSI eller 100 BAR på ca. 30 cm afstand, hvis du vil undgå at risikere at ødelægge lakken.

Derudover må du ikke bruge højtryk på flader med rust eller lakskader.

Men ellers er det det sikkert nok, og på mange måde den meste ridsefri vask man kan foretage sig og hvis du så også tørre med en løvblæser så er det super duper :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Du skriver som "Gæst" på Jubii Debat. Opret en profil her... og få fuld adgang til Danmarks største debat forum.
Skriv nyt svar...

×   Du har indsat indhold med egen formatering.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er gendannet.   Ryd editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.