Anklageren

Retten til at arbejde

Recommended Posts

Anklageren

FN's Menneskerettighedserklæring af 1948, artikel 23, stk. 1, lyder i sin helhed: "Enhver har ret til arbejde, til frit valg af beskæftigelse, til retfærdige og gunstige arbejdsvilkår og til beskyttelse mod arbejdsløshed".

I Danmark tolker man det som - at samfundet opfylder "retten til arbejde" ved at spise befolkningen af med lidt håndører, hvis de bliver arbejdsløse.

Det er et usundt princip, fordi de arbejdsløse mister deres selvrespekt, når styringen af deres liv "bliver overtaget af samfundet".

Problemet er selvfølgelig, at de borgerlige ikke vil finde sig i det, hvis nogen i den offentlige sektor konkurrerer med det private erhvervsliv.

Derfor tvinger man de arbejdsløse til at være passive modtagere af offentlige ydelser.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
1 time siden, Anklageren skrev:

Derfor tvinger man de arbejdsløse til at være passive modtagere af offentlige ydelser.

Jeg tror ikke nogen har tvunget dovne Robert til passiv modtager af offentlige ydelser? og han er kun et eksempel ud af mange.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna

Mig bekendt er der ikke nogen som har fået at vide at de ikke må arbejde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
For 5 timer siden, dewey skrev:

Jeg tror ikke nogen har tvunget dovne Robert til passiv modtager af offentlige ydelser? og han er kun et eksempel ud af mange.

Man tilbyder ikke ledige arbejde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
For 6 minutter siden, dna skrev:

Mig bekendt er der ikke nogen som har fået at vide at de ikke må arbejde.

Det handler om, at der ofte er flere arbejdsløse end job - og så giver det ringe mening at sige, at man må arbejde (fordi arbejdspladserne ikke eksisterer).

Man bør tilbydes arbejde i stedet for passive ydelser.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
Lige nu, Anklageren skrev:

Det handler om, at der ofte er flere arbejdsløse end job - og så giver det ringe mening at sige, at man må arbejde (fordi arbejdspladserne ikke eksisterer).

Man bør tilbydes arbejde i stedet for passive ydelser. 

Så man skal tilbyde jobs, der ikke eksisterer?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
Lige nu, dna skrev:

Så man skal tilbyde jobs, der ikke eksisterer?

På en måde :D

Der er altid arbejde nok, som ikke bliver udført.

Kloakkerne er mange steder i dårlig stand osv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fedt

Vi skal også snart til at anlægge højere diger pga. vandstanden stiger, det rimede næsten ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey

Retten til at arbejde?

Hvad med pligten til at arbejde?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
For 4 timer siden, dewey skrev:

Retten til at arbejde?

Hvad med pligten til at arbejde?

Hvis du mener at Trump skal tvinges til at spille golf EFTER "arbejdstiden" er slut, så er det da i orden :)

Spøg til side.

Jeg ved ikke, hvad du mener, men hvis det er tvangsarbejde, som vi havde i slutningen af 1800-tallet, så synes jeg ikke det er noget at stræbe efter.

På den anden side set, så ligger der i "retten til arbejde" - at man afskaffer passive ydelser som kontanthjælp - så måske er vi ikke så langt fra hinanden, som man skulle tro.

Alle bør dog have muligheden for at leve et værdigt liv - og jeg mener ikke, at man kan have et værdigt liv, hvis livet er styret af en kommunal embedsmand på socialforvaltningen.

Man kan heller ikke have et værdigt liv, hvis arbejdsforholdene er umenneskelige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind