Forsvarsadvokat

Rød stue vil køre i tog - blå stue vil køre i biler?

Recommended Posts

Forsvarsadvokat

Rød stue vil køre i tog - blå stue vil køre i biler?

https://denkorteavis.dk/2019/trafikaftalen-mellem-regeringen-og-dansk-folkeparti-aendrer-den-politiske-situation-forud-for-valget/

"Trafikaftalen mellem regeringen og Dansk Folkeparti ændrer den politiske situation forud for valget.

Planen indebærer trafik investeringer på over 100 mia. kr. Den lægger især op til en stor indsats for at bekæmpe trængslen på de danske veje. En stribe projekter skal sættes i gang i perioden 2021 til 2030.

Selv om også togdriften tilgodeses i regeringens plan, er denne et klart alternativ til den enorme fokus på togtransport, som de røde partier står for – jævnfør den store togfond.

Denne ekstreme fokus på togtransport er ude af trit med befolkningens faktiske trafikvaner. Kun omkring en tiendedel af trafikken foregår med tog."

Trafik investeringer skal selvfølgelig bruges til det formål som befolkningen vil køre med!

Men de røde partier vil forsøge som altid, at presse folk over i tog i stedet.

Socialdemokraterne vil gerne med i den blå aftale, for ikke at tabe stemmer på det, men de kan ikke ændre noget i aftalen.

Bilerne bliver mere og mere miljø venlige, og om få år kører vi alle i elbiler, så der er ingen grund til at presse folk over i tog?

Din mening?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Jeg ønsker at støtte den trafikform som er mest skånsom for miljøet. Ved du hvilken det er - kollegtiv trafik eller privat? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

Det længe siden jeg har læst sådan en omgang vrøvl , du tror da forhåbenlig ikke på at der vil blive solgt en million elbiler i 2030 , regeringen har sev søret for at der ikke vil blive solgt en million elbiler i 2030 , de gør det ikke attraktivt at køre i elbil , regeringen har selv slået deres egen forslag ihjel omkring en million elbiler i 2030 , jeg tager bussen ind til byen og tager toget på længere strækninger 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten

Politikerne tror fejlagtigt at alle billister kører parallelt med bus og toglinier når de skal fra a til b.

Politikerne glemmer at mange har bilen fyldt med ting og sager de ikke har mulighed for at slæbe med i tog og bus og samtidig glemmer de at bilisternes destination ofte ikke er dækket af off. trafik.

Off. transport vil altid kun være et alternativ til de mennesker der tomhændet skal til destinationer der er dækket ind !

Togudvidelsen til Billund er dog en god ide’ da man sjældent tager bilen til lufthavnen.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
Skrevet (redigeret)
For 47 minutter siden, Patrioten skrev:

Politikerne tror fejlagtigt at alle billister kører parallelt med bus og toglinier når de skal fra a til b.

Politikerne glemmer at mange har bilen fyldt med ting og sager de ikke har mulighed for at slæbe med i tog og bus og samtidig glemmer de at bilisternes destination ofte ikke er dækket af off. trafik.

Off. transport vil altid kun være et alternativ til de mennesker der tomhændet skal til destinationer der er dækket ind !

Togudvidelsen til Billund er dog en god ide’ da man sjældent tager bilen til lufthavnen.

Ja - det ville være god politik at fremme kollektiv transport i og nær de store byer - og bilismen ude på landet.

Oplægsholderen fremstiller det fejlagtigt, som om det drejer sig om hvad befolkningen gør i dag - og ikke hvad man vil fremme politisk.

Når så mange kører i egen bil, så skyldes det, at den kollektive trafik er blevet ringere og ringere.

Det er især i bilisternes interesse, at flere bruger den kollektive trafik i de store byer, for i myldretiden er det nogen steder lige så langsomt at køre i egen bil - som det var at køre med hestevogn i gamle dage.

Bilisterne ønsker ikke flere biler på vejene i de store byer.

Prøv at interviewe en bilist midt i myldretiden i hovedstaden - og spørg - om han ønsker flere biler i Danmark.

Ikke desto mindre fremstiller oplægsholderen og den lorte avis det, som om det er bilisterne imod folk, som kører i bus eller tog.

Det er primitivt - for vi er alle i samme båd.

Redigeret af Anklageren
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fedt
Skrevet (redigeret)

Kollektiv transport er godt i tætbebyggede områder, hvis den er veludbygget, velfungerende og relativt billig. Alle andre steder er individuel transport bedre, ikke mindst hvad fleksibiliteten angår. At togtrafik var noget der var godt for 150 år siden er ikke ensbetydende med at det er godt i dag. Dertil er det ikke fleksibel nok.

Redigeret af fedt
stavefejl
  • Synes godt om 1
  • Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Man kunne jo også indrette sit liv således at man ikke har behov for al den transport. Fx bosætte sig nær ens job, indkøb mv.

Mine transport udgifter er i al fald meget tæt på 0 kr.

Det er måske et par gange om året jeg kører i tog, og bil lige så sjældent - og så er det ikke engang min egen bil. Til gengæld slider jeg nok sko lidt hurtigere end de fleste.

Jeg synes nu ikke at den manglende fleksibilitet er et stort problem. Det synes jeg derimod priserne i toget er. Ofte er en togbillet faktisk dyrere end den tilsvarende tur i bil ville koste.

Dog har jeg næsten lige fået pensionist-rejsekort, så prisen bliver minimal for mig. Men det er jo ikke alle der kan få det.

Og skal man endelig have noget stort, fx en ny seng eller sofa, så findes der fine fragtmænd til den slags ;)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fedt
For 1 minut siden, snoozz skrev:

Man kunne jo også indrette sit liv således at man ikke har behov for al den transport. Fx bosætte sig nær ens job, indkøb mv.

Mine transport udgifter er i al fald meget tæt på 0 kr.

Det er måske et par gange om året jeg kører i tog, og bil lige så sjældent - og så er det ikke engang min egen bil. Til gengæld slider jeg nok sko lidt hurtigere end de fleste.

Jeg synes nu ikke at den manglende fleksibilitet er et stort problem. Det synes jeg derimod priserne i toget er. Ofte er en togbillet faktisk dyrere end den tilsvarende tur i bil ville koste.

Dog har jeg næsten lige fået pensionist-rejsekort, så prisen bliver minimal for mig. Men det er jo ikke alle der kan få det.

Og skal man endelig have noget stort, fx en ny seng eller sofa, så findes der fine fragtmænd til den slags ;)

Mimrekort er godt, hvis man husker at forny det. Eks. i Odense skal man på borgerservice hvert år og forny. Jeg købte spritny bil i 15 og det er den totale frihed, selvom jeg ikke har kørt mere end 22.000km på ca 4år.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 24 minutter siden, fedt skrev:

Mimrekort er godt, hvis man husker at forny det. Eks. i Odense skal man på borgerservice hvert år og forny. Jeg købte spritny bil i 15 og det er den totale frihed, selvom jeg ikke har kørt mere end 22.000km på ca 4år.

Yep! 

Friheden kan man ikke konkurrere med (endnu). Jeg tager sjældent off. transport, da jeg finder det ulideligt. Jeg går dog ind for en styrkelse af det - det er på mange måder det "rigtige" valg. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
1 time siden, fedt skrev:

Kollektiv transport er godt i tætbebyggede områder, hvis den er veludbygget, velfungerende og relativt billig. Alle andre steder er individuel transport bedre, ikke mindst hvad fleksibiliteten angår. At togtrafik var noget der var godt for 150 år siden er ikke ensbetydende med at det er godt i dag. Dertil er det ikke fleksibel nok.

Der er altså nogen meget gode ting ved togtrafikken.

Når jeg ankommer til lufthavnen, og har fået min bagage, kan jeg sætte mig lige ind i toget og køre til min hjemby i Jylland uden at skifte nogen steder.

Jeg sidder behageligt, og kan drikke kaffe eller debattere på dindebat - hvis jeg har lyst til det. Nogen gange er jeg træt og tager et lille blund.

Desuden går det hurtigere, end at køre i bil. At det går hurtigere skyldes ikke mindst parkerings problemer, som man jo har, hvis man kører i bil. 

Hvis man udbygger togtrafikken, kan det i et lille land som Danmark, også være hurtigere end at flyve mellem de store byer.

Igen er det bybefolkningen, som kan have mest glæde af togtrafikken - men i dag bor de fleste jo i de større byer.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind