veddetikke

overreagere jeg overfor konen?

Recommended Posts

veddetikke

Som overskriften indikere er mit spørgsmål, om jeg reagere overfor min kone gennem 9 år. 

Situationen er den, at min kone efter min opfattelse  er  alt for afhængig af sin mobiltelefon, hvilket jeg mener er problematisk for en familie med 3 børn.

Hun har et stort behov for konstant at se film på sin telefon. Det gælder, når hun laver mad, vasker tøj, lægger tøj sammen, gør rent, vasker op, smøre madpakke til børnene osv. 

Jeg synes det er frustrerende at se på, og mener det forsinker hende  med dagens gøremål.  Endvidere synes jeg det er utrolig forstyrrende, at der skal køre en masse larm i baggrunden mens de huslige pligter bliver gjort. 

mit spørgsmål er derfor. Synes i jeg overreagere, når jeg beder hende om at slukke for den skide telefon mens der f.eks  bliver lavet mad? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

Nu ved jeg ikke hvor små jeres børn er, men min første tanke var, at hun ikke kan have meget opmærksomhed på børnene hvis hun bruger sin telefon så meget.

Og hvis man ikke har nok opmærksomhed på sine børn, så er der risiko for, at man ikke fanger de der små signaler, der kan vise, at barnet har nogle problemer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
1 time siden, veddetikke skrev:

mit spørgsmål er derfor. Synes i jeg overreagere, når jeg beder hende om at slukke for den skide telefon mens der f.eks  bliver lavet mad? 

Nej, jeg synes ikke du overreagerer.

Efter min mening bør man ikke sidde med snuden i sin telefon, når man har sine børn omkring sig.

Jeg ryster tit på hovedet når jeg ser en forælder med barnevogn/klapvogn, der har mere travlt med, at se på sin telefon end at være i kontakt med sit barn.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
veddetikke

Børnene er 6, 8 og 9

Det var nu ik så meget i forhold til børnene, men mere i forhold til at  hun konstant skal have en film kørende på sin telefon, mens hun tager sig af dagens gøremål 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 36 minutter siden, veddetikke skrev:

Børnene er 6, 8 og 9

Det var nu ik så meget i forhold til børnene, men mere i forhold til at  hun konstant skal have en film kørende på sin telefon, mens hun tager sig af dagens gøremål 

Din kone er jog din ven, eller burde være, Er det muligt at man kan snakke sig til et resultat, et slags venskabs resolution 👩‍❤️‍👨

Redigeret af Jojojo
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Frigga

Måske du skulle prøve at hjælpe hende med de gøremål HUN har ??? 

Hvis du giver hende lidt der, gider hun måske have fokus på dig, du lyder ærligt ikke til at det er børnene hun mangler opmærksomhed på men dig. 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Det lyder til at du har et problem med det. 

Vores mobiler og tablets har en evne til at isolerer os fra hinanden. Det er ikke fair når den ene part kryber ind i sit sneglehus, og efterlader sin omverden. Det er da okay med alenetid, men ikke til en grænse hvor det efterlader den ene part alene. 

Det bør i kunne snakke om - fortæl hende at du har brug for mere nærvær. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72

Du skulle nok have sendt hende en sms 😉

Synes ikke der er noget galt i at sige det til hinanden, når bare man tænker over hvordan man siger det

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fedt

Man skal ikke være kammerat med sin kone, hvem pokker kan kneppe sin kammerat? og hvis man har et profil billede af fan clumme, kan han vel bare tage tlf. og slukke den. Børnene er jo altid et godt formål!! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Det er vist en helt almindelig sygdom, især for kvinder. Dog plejer det ikke at være film, men SMS+ er med 50-100 veninder. Det er også kun kvinder der kan SMS´e uden overhovedet at se på telefonen.

En mulig løsning kunne være at "komme til" at skubbe den på gulvet, evt træde på den, og give hende en anden tlf uden internet på. Eller ændre hendes abbonement til fx 2 GB data, så er det meget begrænset hvor meget film hun kan se, og samtidig sparer i penge ;)

Jeg havde engang en kæreste som kunne finde på at SMS´e til mig selv om vi begge var hjemme, og det var altså ikke en kæmpe 3-plans villa ;)

Jeg selv bruger aldrig min telefon i andres nærvær. Faktisk tager jeg den oftest slet ikke med hjemmefra, medmindre jeg ved at jeg skal være væk 1 uge eller mere...

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind