Recommended Posts

Jojojo
Skrevet (redigeret)

Served min tid i hæren, hele 18 måneder uden løn, og synes stort set at det har været et lære rigt  begivenhed.

Hvordan har det påvirket dig.

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 1 time siden, Jojojo skrev:

Served min tid i hæren, hele 18 måneder uden løn, og synes stort set at det har været et lære rigt  begivenhed.

Hvordan har det påvirket dig.

Hvilken hær er det, der ikke betaler løn?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 8 timer siden, dna skrev:

Hvilken hær er det, der ikke betaler løn?

Nu er det over 50 år siden, og dengang fik men bare ingen løn.

Hvis du virkeligt vil vide hvilken hær jeg tjente ind skal du skrive mig personligt, dersom jeg opfatter det som et personligt spørgsmål 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fedt
Skrevet (redigeret)

Amerikanske Anti-drafters er ved at oprette en undergrunds- flugtrute fra USA til Canada, som kan benyttes af amerikanere, der ikke ønsker at blive sendt i krig som soldater. Under Vietnam-krigen flygtede tusinder af amerikanere på denne måde for at undgå værnepligt og mulig afskibning til kampe i Sydøstasien.

Redigeret af fedt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 44 minutter siden, fedt skrev:

Amerikanske Anti-drafters er ved at oprette en undergrunds- flugtrute fra USA til Canada, som kan benyttes af amerikanere, der ikke ønsker at blive sendt i krig som soldater. Under Vietnam-krigen flygtede tusinder af amerikanere på denne måde for at undgå værnepligt og mulig afskibning til kampe i Sydøstasien.

- og nogen rige folks børn som Trump fik en falsk lægeerklæring, hvis de var kyllinger eller militærnægtere af overbevisning.

I Trumps tilfælde var det en hælspore, som førte til fritagelse, der ellers er en lidelse, som rammer gamle mænd.

Trump havde ingen problemer med at dyrke sport, så det var åbenlyst falskt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fedt
For 1 time siden, Anklageren skrev:

- og nogen rige folks børn som Trump fik en falsk lægeerklæring, hvis de var kyllinger eller militærnægtere af overbevisning.

I Trumps tilfælde var det en hælspore, som førte til fritagelse, der ellers er en lidelse, som rammer gamle mænd.

Det er sgu da helt til grin, at du altid skal trække Trump op af hatten, når du ikke føler du kan klare dig mere og du har en paranoide psykose med ham Trump.😂🤣

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 6 timer siden, Anklageren skrev:

De fattige kyllinger stak af og de rige kyllinger fik en lægeerklæring.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 9 timer siden, Jojojo skrev:

Nu er det over 50 år siden, og dengang fik men bare ingen løn.

Hvis du virkeligt vil vide hvilken hær jeg tjente ind skal du skrive mig personligt, dersom jeg opfatter det som et personligt spørgsmål 

Ok. Jeg var mere nysgerrig, men hvis det er 50 år siden er det næppe så aktuelt mere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 7 minutter siden, dna skrev:

Ok. Jeg var mere nysgerrig, men hvis det er 50 år siden er det næppe så aktuelt mere.

Du kan tro det er aktuelt, F.eks. er jeg blevet skudt for halv år siden, F.eks. relaterer man sig til begivenheder såsom terrorristens attack i går, Jeps, mit spørgsmål, hvordan har DIT tjeneste i hæren påvirket dig er seriøst, men jeg tror ikke ret mange her på debatten har været i hæren, derfor var det måske ikke så et godt spørgsmål alligevel. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 1 minut siden, Jojojo skrev:

Du kan tro det er aktuelt, F.eks. er jeg blevet skudt for halv år siden, F.eks. relaterer man sig til begivenheder såsom terrorristens attack i går, Jeps, mit spørgsmål, hvordan har DIT tjeneste i hæren påvirket dig er seriøst, men jeg tror ikke ret mange her på debatten har været i hæren, derfor var det måske ikke så et godt spørgsmål alligevel. 

Jeg tænker at man i de fleste hære (i hvert fald i den vestlige verden) får løn under tjeneste og det var det jeg spurgte ind til. Derfor mener jeg ikke rigtig det er aktuelt hvad der skete i den hær du gjorde tjeneste i for over 50 år siden.

Personligt har ikke været værnepligtig da jeg trak frinummer (eller rettere i slutningen af den "grå zone" og fik senere at vide jeg ikke skulle ind). Jeg var tæt på at melde mig frivilligt da jeg ikke havde noget imod at gøre tjeneste, men jeg gjorde det dog aldrig.

Egentlig forstår jeg ikke hvorfor du mener det er aktuelt at du arbejdede gratis i hæren for over 50 år siden fordi du blev skudt for et halvt år siden. Jeg går ud fra du næppe er i hæren længere og eftersom du ikke fortæller hele historien så er det svært at finde hoved og hale i noget af det.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind