LesterCrest

Men el-cyklen gik ikke amok?

Recommended Posts

LesterCrest

Jeg gik ned til kiosken og spisesedlen fortalte mig om en kvinde som blev svært kvæstet fordi hendes el-cykel gik amok og der var ikke tale om en el-cykel som de professionelle bruger.

Derimod var der tale om at hun sammen med hendes mand havde ignoreret at det sekundære bremsesystem var defekt. Så da kæden faldt af og hun dermed mistede adgangen til det primære bremsesystem, var der ingen bremser på vej ned at gaden hvorefter der kun var uheld tilbage som option.

Kvæstede Rikke på løbsk el-cykel: Tæt på at blive dræbt (Ekstra-bladet)

Men hvad hvis hun havde ramt fodgængere? Biler skal til tvungen eftersyn hvert 2. år. Hvad med alle de havelåger, som man ofte ser hvor der kun er et bremsesystem på? Bør vi ikke indføre periodiske syn på cykler. Kvindemennesket er stået frem i et offentlig medie og har erkendt ulovligheder (Bremser skal være fungerende). Hvor er politi-anmeldelsen henne?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 4 minutter siden, LesterCrest skrev:

Jeg gik ned til kiosken og spisesedlen fortalte mig om en kvinde som blev svært kvæstet fordi hendes el-cykel gik amok og der var ikke tale om en el-cykel som de professionelle bruger.

Derimod var der tale om at hun sammen med hendes mand havde ignoreret at det sekundære bremsesystem var defekt. Så da kæden faldt af og hun dermed mistede adgangen til det primære bremsesystem, var der ingen bremser på vej ned at gaden hvorefter der kun var uheld tilbage som option.

Men hvad hvis hun havde ramt fodgængere? Biler skal til tvungen eftersyn hvert 2. år. Hvad med alle de havelåger, som man ofte ser hvor der kun er et bremsesystem på? Bør vi ikke indføre periodiske syn på cykler. Kvindemennesket er stået frem i et offentlig medie og har erkendt ulovligheder (Bremser skal være fungerende). Hvor er politi-anmeldelsen henne?

Jeg håber kvinden har det godt - efter omstændighederne. 

EB bør stramme ballerne, og rettet deres click-bait titel til, så den ikke er misvisende. 
For hvad angår en anmeldelse, så vil jeg mene at kvinden nok har fået sin straf - og måske lært lektien.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 8 timer siden, LesterCrest skrev:

Jeg er lidt enig. For det første så er titlen misvisende, det er sku lige meget om man kører på en el cykle eller rulle skøjter ned ad en bakke uden bremser.

En el cykle yder ingen kræfter når det går nedad, man skal træde i pedaler før du opnå højere hastighed, og hvis du gør dette på vej ned uden bremse har du et problem.

Udover er der er INGEN el cykler uden håndbremser, så hvis kæden hopper af, har det ingen indflydelse på hverken de ene eller andet end at du ikke kan øge din hastighed.

For mig lyder det som en ikke har haft penge til en cykle smed, nok de fleste el cykler har hydraulik bremser og dem kan man ikke nemt selv justere, og så virker de ikke helt så godt når det er kold.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind