Leonidas

Jeg vil hellere leve i Orwells 1984 - Om Jaleh Tavakoli

Recommended Posts

Leonidas

https://www.berlingske.dk/samfund/forfatter-og-blogger-jaleh-tavakoli-er-sigtet-for-at-dele-drabsvideo-fra

"Jaleh Tavakoli er sigtet for at dele en video, der viser drabet på en af de to kvinder, som blev dræbt under en ferie i Marokko. Derfor har Socialtilsynet truffet en foreløbig afgørelse om at fjerne det otteårige plejebarn, som Jaleh Tavakolis og hendes mand har haft siden barnets fødsel."

Jeg er lamslået, hvis der ikke rejser sig et ramaskrig nu, så ved jeg snart ikke. :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Det er jo ikke alene fordi hun har delt en video, der er vægtet flere ting som gør familien uegnet - hendes sociale profil har bla. medført at de må leve i beskyttet bolig - lovovertrædelsen er naturligvis heller ikke optimalt, når man er plejefamilie. 

• Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas

Skal det gå ud over barnet på 8 år, som anser Jaleh som hendes mor, at muslimer truer dem? Jeg tror snart jeg melder mig ud af jeres lortesamfund, men hvordan? :( 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten

En iraner der går i rette med islamisk intolerance bør belønnes og ikke straffes !

At hun og hendes familie må leve under beskyttelse i et demokrati med ytringsfrihed viser tydeligt hvilken impact muslimsk indvandring har og hvorfor det er så vigtigt at bekæmpe og italesætte den !

Myndighedernes beslutning er en falliterklæring hvor man straffer ytringsfriheden fordi man ikke magter at dæmme op for islamisk ekstremisme !

Endnu et af mange eksempler på hvad ukontrollabel indvandring har bevirket !

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
Skrevet (redigeret)

Er man nu automatisk egnet til at være dagplejemor, bare fordi man er kritisk over for islam?

Det er i hvert fald ikke noget, som pressen eller Christiansborg skal afgøre.

Der er åbenbart nogen der undervurderer den lede, som mange føler ved at ofrenes familiers følelser bliver hånet - ved at de skal se drabet af deres familiemedlem i medierne.

Det er mennesker, som ikke ejer empati, der gør den slags.

Redigeret af Anklageren

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 5 timer siden, Anklageren skrev:

Der er åbenbart nogen der undervurderer den lede, som mange føler ved at ofrenes familiers følelser bliver hånet - ved at de skal se drabet af deres familiemedlem i medierne.

Nu er der jo ingen, der bliver tvunget til at se noget i medierne, man ikke ønsker at se, men sensationslysten er nok større end at holde sig fra at se forbudte videoer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
For 26 minutter siden, dewey skrev:

Nu er der jo ingen, der bliver tvunget til at se noget i medierne, man ikke ønsker at se, men sensationslysten er nok større end at holde sig fra at se forbudte videoer.

Hvad ville du gøre, hvis du vidste, at halshugningen af et af dine nære familiemedlemmer lå på nettet, mens du var i dyb sorg?

Det er vist ikke helt let at svare på - og som verden ser ud i dag, kam man vel regne med, at der også ville være nogen vildtfremmede mennesker, som gjorde dig opmærksom på det.

Følelsesmæssigt afstumpede mennesker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 11 timer siden, Leonidas skrev:

Skal det gå ud over barnet på 8 år, som anser Jaleh som hendes mor, at muslimer truer dem? Jeg tror snart jeg melder mig ud af jeres lortesamfund, men hvordan? :( 

Det er heller ikke tilfældet. 
Hun opsøger selv de her samfunds-udfordringer og er ekstrem aktiv i flere debatter med stærke holdninger - og hun er et kendt ansigt udad til. Hendes ageren har og vil trække på familien - hun har selv bevidst og aktivt valgt at være helt fremme på sociale medier og sætte fokus på sig selv. Nu med bla. en sigtelse oven i hatten, så overvejder man om de rammer er optimalt for en plejefamilie. 

Teknisk set, så træffes der ikke beslutning om at fjeren barnet, men alene om familien har de nødvendige rammer og stabilitet, som det kræver at være plejefamilie. - I den kontekst mener jeg det giver fin mening.

Der er heller ikke truffet en afgørelse endnu.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 11 timer siden, Leonidas skrev:

Bare du ikke starte med at skyde, der er andre muligheder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind