dewey

Martin Henriksen til Mohamad: Du er mere end velkommen til at kon

Recommended Posts

dewey

https://www.kristeligt-dagblad.dk/debatindlaeg/martin-henriksen-til-mohamad-abd-almonam-du-er-mere-end-velkommen-til-konvertere-til

Danmark er og bliver et kristent land, og det er klart, at man som muslim vil have nemmere ved at blive en del af Danmark, hvis man ikke klamrer sig til de dele af islam, der er svært forenelige med danske normer og værdier, skriver Dansk Folkepartis Martin Henriksen

Mohamad Abd Almonam spørger i et indlæg her i avisen den 11. marts, om muslimer skal konvertere til kristendommen for at blive accepteret i Danmark. Jeg mener ikke, at der skal være et lovkrav om, at alle, der kommer til Danmark, skal melde sig i den danske folkekirke, men det ville da bestemt være rigtig godt, hvis endnu flere med muslimsk baggrund valgte at konvertere til kristendommen.

Men jeg ønsker som sagt ikke at stille lovkrav om, at man som muslim i Danmark absolut skal konvertere til kristendommen, men samtidig er der imidlertid ingen tvivl om, at man med et kristent udgangspunkt nemmere og hurtigere kan komme tættere på kernen af dansk kultur.

Nu kammer Martin Henriksen da helt over med den udtalelse, manden burde få tale forbud i medierne, det kan jo ikke være mere end ønske tænkning, for mig er det komplet urealistisk, når han mener at 'endnu flere med muslimsk baggrund valgte at konvertere til kristendommen' 

Din mening?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Le Misanthrope

Hvis man konverterer, fordi man tror det er nemmere adgang til permanent ophold i Danmark, er jeg noget betænkelig, og folks hensigter oplyser de jo aldrig 100% ærligt om, og vi er jo ikke tankelæsere😉

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten

Hvis mohamad abd almonam læste aviser istedet for koranen ville han nok ikke have stillet spørgsmålet !

Hvis han ikke kan læse danske aviser kan han jo læse sit hjemlands aviser og stille sig selv spørgsmålet om kristne også skal konvertere til islam for at blive accepteret !

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/taxichauffoer-naegtede-at-give-haand-faar-10000-kr-i-erstatning/5838960

https://dsr.dk/sygeplejersken/arkiv/sy-nr-2006-19/muslimske-sygeplejersker-forskelsbehandles

https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/muslimske-elever-får-særlige-badeforhold

https://ksdha.wordpress.com/2018/05/22/muslimer-er-i-gennemsnit-langt-mere-kriminelle-end-danskerne-nu-beskylder-dr-politiet-for-racisme/

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren

Det er et falskt spørgsmål, fordi vi har religionsfrihed i Danmark.

Jeg er ateist, men det er jeg af eget ønske, og Martin Henriksen skal fandeme ikke bestemme, om jeg må være muslim.

I alle demokratiske lande har man religionsfrihed - og der er kun 8 lande i verden, hvor man IKKE har religionsfrihed, og det er: Saudi Arabian, Uzbekistan, Burma, Kina, Eritrea, Iran, Nordkorea og Sudan.

Det er ikke lande som Danmark skal i selskab med - og hvis men ikke kan holde religionsfrihed ud - så står det en frit for at flytte til et af de nævnte lande.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 2 timer siden, Anklageren skrev:

Det er et falskt spørgsmål, fordi vi har religionsfrihed i Danmark.

Jeg er ateist, men det er jeg af eget ønske, og Martin Henriksen skal fandeme ikke bestemme, om jeg må være muslim.

I alle demokratiske lande har man religionsfrihed - og der er kun 8 lande i verden, hvor man IKKE har religionsfrihed, og det er: Saudi Arabian, Uzbekistan, Burma, Kina, Eritrea, Iran, Nordkorea og Sudan.

Det er ikke lande som Danmark skal i selskab med - og hvis men ikke kan holde religionsfrihed ud - så står det en frit for at flytte til et af de nævnte lande.

Nu drejede spørgsmålet sig om accept !

Jeg gav så et bud på hvorfor lige denne religion har svært ved at blive accepteret !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
1 time siden, Patrioten skrev:

Nu drejede spørgsmålet sig om accept !

Jeg gav så et bud på hvorfor lige denne religion har svært ved at blive accepteret !

Ja - og lige den del af det, hvor du antydede, at vi skal efterligne de muslimske landes forhold til religionsfriheden, forstår jeg ikke.

Det er under al kritik, at man hverken må bygge kirker i Saudi Arabien eller sælge bibler. Man må ikke engang have dem. Genstande og artikler, der tilhører andre religioner end islam er forbudte. Blandt disse er kors, davidstjerner, bibler og lignende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fedt

mohamad abd almonam stiller spørgsmålet til Martin Henriksen -> At muslimske friskoler skal lukkes, at busruter til muslimske skoler skal nedlægges, at muslimske kvinder ikke skal bære tørklæder, at muslimske mænd får afslag på jobsøgning, fordi de har skæg og så videre. Her forstår jeg ikke den påstand, som politikere kommer med, om, at der er handlefrihed i Danmark, når man som muslim bliver begrænset, og hvor man ikke må gøre visse ting.

Spørgsmålet er stillet af en muslim og er provokeret rettet til Martin Henriksen. Henriksen kunne have provokeret tilbage og sagt: Ja det vil hjælpe, for vi stoler ikke på muslimer.

https://www.kristeligt-dagblad.dk/debatindlaeg/muslim-skal-jeg-konvertere-til-kristendommen-blive-anerkendt-af-martin-henriksen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 9 timer siden, dewey skrev:

https://www.kristeligt-dagblad.dk/debatindlaeg/martin-henriksen-til-mohamad-abd-almonam-du-er-mere-end-velkommen-til-konvertere-til

Danmark er og bliver et kristent land, og det er klart, at man som muslim vil have nemmere ved at blive en del af Danmark, hvis man ikke klamrer sig til de dele af islam, der er svært forenelige med danske normer og værdier, skriver Dansk Folkepartis Martin Henriksen

Mohamad Abd Almonam spørger i et indlæg her i avisen den 11. marts, om muslimer skal konvertere til kristendommen for at blive accepteret i Danmark. Jeg mener ikke, at der skal være et lovkrav om, at alle, der kommer til Danmark, skal melde sig i den danske folkekirke, men det ville da bestemt være rigtig godt, hvis endnu flere med muslimsk baggrund valgte at konvertere til kristendommen.

Men jeg ønsker som sagt ikke at stille lovkrav om, at man som muslim i Danmark absolut skal konvertere til kristendommen, men samtidig er der imidlertid ingen tvivl om, at man med et kristent udgangspunkt nemmere og hurtigere kan komme tættere på kernen af dansk kultur.

Nu kammer Martin Henriksen da helt over med den udtalelse, manden burde få tale forbud i medierne, det kan jo ikke være mere end ønske tænkning, for mig er det komplet urealistisk, når han mener at 'endnu flere med muslimsk baggrund valgte at konvertere til kristendommen' 

Din mening?

Jeg tror ikke at Martin Hendriksen kan integreres in det Danske samfund, han skal først lære at kommunikere, og det tror jeg kan han lære med et gratis to års ophold på Grønland, ligesom Akari.

En slags normaliserings ophold for at rense hans racistiske anti Muslim tanker ud af hovedet, jeg tror at det bliver et hård at begynde med ophold, men hvem ved bliver han et normalt fungerende Dansker🤔

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ubeskriveligt
Skrevet (redigeret)

Alt hvad Martin Henriksen siger er jo sandt. Alt andet lige vil man som kristen integrere sig en del bedre i Danmark end som muslim. Det kan ingen bestride.

Jeg vil dog hellere vende det om og spørge, hvad en muslim kan tilbyde det danske samfund af forbedringer. Hvad kan en muslim bidrage med af værdi til det danske samfund.

Kigger vi på statistikkerne, ligger folk fra muslimske lande dårligt, og hvis det er den måde man måler på, og jeg tror ikke der er mange andre, så må vi overordnet konkludere, det er en loose-loose situation.

Jeg har personligt altid været tilhænger af selektiv indvandring. Det går primært ud på at de indvandrere vi har og skal have i Danmark bidrager positivt både økonomisk og kulturelt. Derved skaber man et win-win forhold til gavn for alle.

Redigeret af Ubeskriveligt
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
For 46 minutter siden, Ubeskriveligt skrev:

Alt hvad Martin Henriksen siger er jo sandt. Alt andet lige vil man som kristen integrere sig en del bedre i Danmark end som muslim. Det kan ingen bestride.

Jeg vil dog hellere vende det om og spørge, hvad en muslim kan tilbyde det danske samfund af forbedringer. Hvad kan en muslim bidrage med af værdi til det danske samfund.

Kigger vi på statistikkerne, ligger folk fra muslimske lande dårligt, og hvis det er den måde man måler på, og jeg tror ikke der er mange andre, så må vi overordnet konkludere, det er en loose-loose situation.

Jeg har personligt altid været tilhænger af selektiv indvandring. Det går primært ud på at de indvandrere vi har og skal have i Danmark bidrager positivt både økonomisk og kulturelt. Derved skaber man et win-win forhold til gavn for alle.

Sagen er jo, at muslimerne ikke rejser igen. Ikke dem alle sammen i hvert fald.

Det er nok muligt, at nogen flygtninge rejser hjem - og vi er ikke tvunget til at give udlændinge opholdstilladelse, når forholdene i hjemlandet bedres - hvis de ikke er politisk forfulgte, og bliver henrettet, hvis de sendes hjem.

- men der er jo mange muslimer, som er blevet danske statsborgere, og vi kan lige så godt vænne os til, at de er her.

Der er ikke nogen partier i folketinget, som vil smide dem ud - og de partier, som har forsøgt at blive opstillings berettigede med repatriering af alle muslimer på partiprogrammet - er ikke kommet i nærheden af at kunne samle stemmer nok.

Det er der mindst fire partier, som har forsøget - og nu har muslimerne været her i snart 50 år.

Vi kan lige så godt vænne os til, at de er her.

Jeg kunne bedre lide Danmark, da jeg var ung, men jeg ved, at man ikke kan skrue tiden tilbage - og livet er også til at holde ud i dag, så det går alligevel.

Det nytter altså ikke noget at hidse sig op over noget, som man ikke kan ændre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind