Anklageren

Er jeg blevet taget ved næsen?

Recommended Posts

Anklageren

Jeg solgte min gamle kortplotter og har i stedet for brugt en iPad som kortplotter i min båd, og det har jeg været glad for.

Jeg har brugt Transas iSailor i flere år, og til det brug købte jeg et kort over Vestgrønland.

Der er kommet nogen opdateringer, og nu har jeg downloaded den nyeste opdatering til iSailor.

Når man opdaterer står der, at man kan miste nogen indstillinger - eller hvad det nu hedder - men jeg kender det fra tidligere, hvor jeg bare har valgt det kort igen, som jeg har købt og betalt - uden at det koster ekstra.

Denne gang er det anderledes. Programmet har også skiftet navn til Wärtsilä iSailor - Marine Navigation, Chart Plotter and AIS Viewer.

Nu har jeg så prøvet at downloade det kort - der hører til mit område - men denne gang skal jeg betale 250 kroner for kortet - og det er blevet til et abonnement, hvor jeg skal betale 250 kroner hvert år for at bruge kortet.

Jeg kan ikke gøre det om igen, og vende tilbage til den tidligere tilstand, hvor jeg ellers var godt tilfreds.

Nu føler jeg mig bondefanget til at købe abonnementet - eller vælge en af konkurrenterne.

- men det er ikke så ligetil at skifte. Jeg har både lavet "spor" jeg sejler efter -  og plottet punkter ind på kortet.

- så jeg vælger nok at betale det abonnement, som jeg ikke har bedt om - og som jeg ikke anede, at jeg har brug for.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind