Jojojo

For almeen sikkerhed

Recommended Posts

Jojojo
Skrevet (redigeret)

Med en tilfælde kommer jeg til at kigge på en antal tekster og ord.

Nu har jeg er blandet baggrund, født i Holland, opvokset i Canada og været lidt omkring, og selvom jeg er dårligt til hollandsk så kan jeg klare mig.

Tilbage til teksen

For almeen sikkerhed, er på Hollansk                     " voor algemeen zekerheid

Rådhus                                                                    " Raadhuis"

København                                                              " Kooperhaven"

Kom in mine arme lille skat                                     " Kom in mijne armen kleine schat.

Og jeg kan fortsætte, men hvorfor jeg nu fald på denne her, er fordi jeg hørte en sige at Hollandsk er ligesom om at tale med et varm kartoffels i munden.

Jeg har kigget lidt på hvor sproget kommer fra, og fandt dette, men jeg ved at der er andre forklaringer

Dansk falder under die Niederlanderske sprog/spraak, dvs, den område som indbefatter de lav liggende lande rund om Nordsøen

Og udtalt på Hollandsk som                                                                                                 de laag liggende lande

Hvad er op eller ned her, er der en som kender til historien

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind