Ytringsfrihed for alle

Enlig mødre er udulige (tese)

Recommended Posts

homofaber
For 32 minutter siden, modpol skrev:

Jeg siger at jobbet som politi er det sammen uanset køn, derfor er der ingen faglig belæg for at have forskellige krav baseret på køn.

Jeg skulle kunne løbe 2400 meter på 11 minutter og 30 sekunder, men en kvinde skulle løbe 2400 meter på højst 13 minutter.

Hvis vi skal udføre det samme job og til samme løn, hvorfor var der så forskel? Det er alen baseret på køn og ikke jobbet, og det er definitionen på diskrimination.

Hvis en kvinde er god nok når hun løbe på 13 minutter, så er en mand også god nok når han løber på den samme tid.

Ja ved godt det blev ændret sidste år, men der er stadig forskel mellem mænd og kvinder.

Jeg synes ikke om en belæring om grundloven som om den var mig ubekendt. Det er også sagen uvedkommende, jeg viser bare eksempler på det faktum, at vi IKKE er lige for loven i Danmark. At ligestilling er et reelt demokratisk problem i Danmark og at mænd har færre rettigheder end kvinder på en række områder.

Du høre ikke nogen adressere det problem i Folketinget, der høres kun feminister som taler om at kvinder bliver undertrykt dog ikke under loven men via strukturel undertrykkelse. Imens undertrykkes mænd daglig via lovgiven og ingen har interesser for at se på det eller taler om det.

Du og andre har så valgt at angribe nogen som i det mindste forsøger at italesætte problemerne.

Det er det jeg reagere imod.

Okay, jeg tror jeg forstår det. Men grunden til, at man har optagelseskrav ol er jo ikke kun at sikre, at politifolk er i en god fysisk form til at kunne klare arbejdet. Det er vel også at begrænse adgangen som man gør på så mange andre uddannelser. Optagelseskrav på uddannelser afspejler jo ikke nødvendigvis arbejdets natur. Man kan vel heller ikke blive optaget i politiet, hvis man er farveblind. Der er vel ikke noget i arbejdet, der forhindrer det. Det er jo også uretfærdigt. Men jeg kan godt se, hvad du mener nu. 

Men verden bliver ikke ideel og jeg vil heller ikke selv kæmpe for en ideel verden for det er utopi. Hvis jeg selv ville søge ind til politiet, vil jeg måske føle, det er uretfærdigt, men at løbe 2400 meter på 11 minutter er til at overkomme. Så vil jeg bare gøre mit bedste. Det handler for mig om prioritering. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

Jeg har skrevet i tråden, at det er min opfattelse, at der er flere enlige fædre end tidligere.

Denne opfattelse har jeg lige fået bekræftet i radioen.

Siden 2014 er antallet af enlige fædre steget med 9%.

I samme periode er antallet af enlige mødre steget med 2%.

Det er dog et skridt på vejen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Du skriver som "Gæst" på Jubii Debat. Opret en profil her... og få fuld adgang til Danmarks største debat forum.
Skriv nyt svar...

×   Du har indsat indhold med egen formatering.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er gendannet.   Ryd editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.