....

Enlig mødre er udulige (tese)

Recommended Posts

Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 15 minutter siden, fedt skrev:

Du er muslim og kom til Danmark som lille

Fedt, selvom du er Dansker, så kan du godt være god nok

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 1 time siden, fedt skrev:

Homofaber har en pointe her, da han selv er muslim, Entrelac og han har beskrevet en dansk mand og foreslår dig at prøve en muslimsk mand, som homofaber måske synes er en bedre mand for dig. :D

Ps. eller har jeg ikke forstået det rigtigt?

Jeg kender intet til Homofaber's baggrund, og du kender ikke min.😆

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
On 9.3.2019 at 21:49, Entrelac skrev:

Skulle lige puste lidt GG, men se mine svar efter dine påstande;

Jeg skal da gerne liste dem op for dig, de kommer herunder. Jeg citerer og starter fra oven i tråden.

snoozz skrev:

"- får moren pr automatik børnene, medmindre denne fx er narkoman eller sidder i fængsel, eller er meget syg på anden vis, dvs næsten aldrig".

(sådan var det engang, men ikke længere)

Sådan er det stadig. Moren får fuld forældremyndighed eller i al fald barnet boende ved brud i et forhold eller ægteskab.

Og

"Hun får tildelt bolig af kommunen på meget kort tid (som regel pr næste 1.), mens manden må stille sig i venteliste hos boligselskaberne på lige fod med andre uden børn."

(Den påstand holder ikke. Her i byen er der flere enlige mødre, som søger bolig, nogen har fundet i privat udlejning. Kommunerne kan trods alt ikke tildele en bolig før der er én ledig).

Det er mulig i din kommune. Men enlige mødre står stadig foran i køen til de boliger en given kommune har anvisningsret til.

Og

"Moren kan slippe "næsten uskadt", da hun nu får nærmest halvdelen af huslejen i boligsikring, samt alle børnepenge 0 dem fra faren, evt friplads i institutioner osv osv.

Faren får ikke en skid."

(Det her handler ikke om mor eller far/mand eller kvinde, det handler om hvem der har udgifterne på afkommet. Hvis du tror, at de ca. 1.300 kr. den enlige forælder får pr. barn er nok til, at forsørge et barn, så er der dælme noget du har misforstået).

Ja det har du da ret i. Men det ændrer ikke på at moren bliver fritaget for visse udgifter som dagpleje eller børnehave og får mere i boligiskring, hvorimod faren skal betale ekstra,!

Og

"Så hvis kæresten konen skrider, kan hun fortsætte nogenlunde som før, måske et lidt mindre sted, men det ER der dog."

(Hvis du tror det er en dans på roser, at være alene om både opdragelse og alt det praktiske, der er omkring børn, så begynder jeg at forstå, at din eks valgte dig fra).

JEg påstår ikke at det er en dans på roser at være enlig mor, men jeg syns de piver for meget i forhold til hvor meget de får gratis, og hvad det egenligt yder til samfundet.

Og

"Jeg har ikke noget imod at mødre bliver hjulpet videre, jeg har noget imod at mændene ikke gør...!"

(Har tanken aldrig strejfet dig, at det er den enlige forælder, der får hjælpen, fordi det handler om børnene).

Og her vil du gerne have det til at lyde som om at der skam er lige så mange enlige fædre som enlige mødre, så det er ikke køns-specifikt. Men 99% af enlige forsørgere er mødre IKKE fædre. Kun hvis moren er i fængsel, død, eller alvorligt syg, eller narkoman, tildelen faderen forældremyndigheden. Ellers er det pr automatik moderen.

Og

"Ellers holder moren hende væk."

(Og hvorfor er det så, at mor'en holder hende væk?)

Hun begrunder det med at jeg bor for langt væk. Bevares 20 min i bil ? Selvom det nok ikke er hele sandheden...?

Og

"Forstået på den måde at de kommer til en erkendelse af at det er enddog MEGET svært at opfostre et barn på kontanthjælp. Men deres løsning på det problem er ikke at finde sig et job, nej det er at få et barn mere - så er der jo mere børnecheck !"

(Hvis ikke dette er en fordom, hvad pokker er det så?)

Min eks havde en lilesøster. Da hun så vores baby, ville hun selv have en, de er jo så søde babyer !. Hun havde dog ingen kæreste, bolig, job, uddannelse eller noget som gjorde det muligt. Så hun kneppede bare en tilfældig på det lokale værtshus. Og efter hun så fik barn nr 1, så gjorde hun det samme for at få barn nr 2. Stadig uden uddannelse eller job, eller i fast forhold.

On 9.3.2019 at 21:49, Entrelac skrev:

Og

"Mange mænd vil slet ikke score enlige mødre, ikke fordi de er dumme, eller ikke er søde nok, for det kan de godt være, men der følger som regel et økonomisk kaos med."

(Mere fordom. Du påstår her, at enlige mødre som regel har et økonomisk kaos. Prøv at se nogle afsnit af luksusfælden, så vil du se, at mændene sagtens kan være med, også dem der ikke befinder sig på bunden af samfundet).

Og

"Men mange enlige mødre har råd til at have bil, det har mændene ikke."

(Her kan du så få en fordom fra mig. Hvis ikke mændene brugte deres penge på tobak og bajere, så ville der muligvis være råd til en bil, eller noget andet fornuftigt.)

Ytringsfrihed for alle skrev:

"Jeg har selv været der, har selv oplevet, det samme."

(Ud fra denne udtalelse tolker jeg, at Ytringsfrihed for alle har de samme fordomme som snoozz).

Nu forholder det sig tilfældigvis sådan, at jeg i 17 år var enlig mor (indtil børnene blev myndige), og i de første ca. 9 år var jeg på kontanthjælp af helbredsmæssige årsager, og overgik derefter til førtidspension.

Far'en havde mere travlt med kammerater og bajere end med sine børn. Og det er trods alt nemmere, at være reelt enlig, end at gå og kalkulere med hjælp fra en person, der ikke dukker op, og man så i sidse ende er nødt til, at klare det hele selv.

F.eks. at stå alene med to børn en eftermiddag, hvor far ikke kommer hjem fra job som forventet, det ene barn kommer til skade og har brug for behandling, mor ringer til lægevagten som vil sende en ambulance. Far er stadig ikke kommet, mor ringer efter mormor, og forbereder den yngste på at skulle vente alene på at mormor kommer.

Far'en beklagede sig over, at det var dyrt at betale børnepenge, men jeg kunne da se med mine egne øjne, at med alle de cigaretter og øller han købte, så brugte han flere lommepenge på sig selv end jeg nogensinde har gjort. Hvis jeg købte en pose slik, så delte jeg med ungerne.

Jeg har aldrig forhindret far'en i at se sine børn, men det var dælme ikke for far'ens skyld. Jeg gjordet det for børnenes skyld, og for min egen, egoistisk som jeg er. Jeg gjorde det for børnenes skyld fordi jeg syntes de skulle have mulighed for, at have et forhold til deres far, og fordi jeg ikke ville risikere, at de gik og byggede nogle luftkasteller om deres fraværende far. Jeg gjorde det for min egen skyld fordi jeg ikke ville risikere, at mine børn senere i livet ville bebrejde mig, at jeg ikke lod dem se deres far da de var børn.

Og én positiv ting kan jeg da sige om ham, han var en helt fantastisk legeonkel.

For opdrager har han da aldrig været, det var 100% overladt til mig. Det var også mig, der måtte samle ungerne op når han havde opført sig åndssvagt i en brandert i deres nærvær.

Nu har jeg 2 unge mennesker, som er "godt i vej", den ene er i lære, den anden er nyligt færdiguddannet, og snart på vej til udlandet for at prøve kræfter med sit fag. Deres far har de valgt fra, for de gider ikke høre på hans klynk, og hans spydige kommentarer, som er møntet på mig.

Det har ind i mellem været hårdt, at være alene med 2 børn, f.eks. at tage alene til forældremøder når der var problemer, f.eks. det praktiske i at tage på udflugt med 2 børn i den kollektive trafik, f.eks. at være indlagt sammen med det ene barn og det andet også skulle passes o.s.v o.s.v.

Men det er dælan dundre mig en fed følelse, at have 2 seje unge mennesker, der har styr på deres ting og kan klare det utroligste, og så vide, at jeg kan klappe mig selv på skulderen, og jeg skal ikke dele æren med nogen, for jeg klarede det s'gi helt alene. :banan:

Om en mand er attraktiv eller ej handler ikke kun om penge og social status. Men hvis der er noget der kan få de fleste kvinder til, at tage benene på nakken, så er det en mand der sidder og piller i sin egne navle, og har travlt med, at give alle andre skylden for al hans elendighed.

For ikke ret længe siden gik min datter og hang lidt med næbbet p.g.a. en fyr der havde droppet hende. I den forbindelse sagde en mandlig chef til hende, at "der findes 2 slags mænd, store r*vhuller og små r*vhuller".😆

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Det er så plat at sige at det er børnene man hjælper, at det ikke er køns-specifikt om det så sker i form af bolig til moren eller faren.

Det er i 99% af tilfældende moren som får en bolig og økonomisk hjælp, ikke faren.

Faren bombes tilbage til stenalderen, og skal søge bolig ligesom alle andre enlige på 18 år, og moren kommer forrest i køen når der så ER en ledig bolig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gumle
For 17 timer siden, snoozz skrev:

Det er så plat at sige at det er børnene man hjælper, at det ikke er køns-specifikt om det så sker i form af bolig til moren eller faren.

Det er i 99% af tilfældende moren som får en bolig og økonomisk hjælp, ikke faren.

Faren bombes tilbage til stenalderen, og skal søge bolig ligesom alle andre enlige på 18 år, og moren kommer forrest i køen når der så ER en ledig bolig.

Okey hvis alle fordomme skal luftes uden hold i, ja så har jeg masser.

99% af alle mænd formår ikke at være en ansvarsfuld forældre, der sætter sin børn før sig selv. 99% af alle mænd drikker og horer til højre og venstre og vil skide på, at de har børn, så længe deres behov bliver trilfredsstillet. Når skilsmissen sker sætter de sig over i et hjørne og tuder selvmedlidenheds tåre og forventer en tudekiks fra samfundet. Alt imens de skriver lange seranader omkring hvor dumme og tarvelige mødre er. 

Sarkasme kan forkomme🤪

C25E88B6-22F9-4AA2-A24D-19E58B9C5CBC.jpeg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 19 timer siden, snoozz skrev:

Når du skriver dine svar inde i mit svar, så bliver det altså lidt mere besværligt at svare dig, men, here it comes, mine svar er med rødt:

snooz skrev:

"Sådan er det stadig. Moren får fuld forældremyndighed eller i al fald barnet boende ved brud i et forhold eller ægteskab."

Nixen, sådan var det for ca. 20 år siden. I dag er der mange der har en 7-7 ordning, hvor børnene bor skiftevis en uge hos hver forælder, andre har en 9-5 ordning, og andre har helt andre aftaler.

Da jeg fik min ældste, for 23 år siden, var det mor'en, og mor'en alene, der bestemte om der skulle være fælles forældremyndighed, men nu er der fælles forældremyndighed som udgangspunkt.

Og:

"Det er mulig i din kommune. Men enlige mødre står stadig foran i køen til de boliger en given kommune har anvisningsret til."

En enlig forælder vil altid komme foran mennesker uden børn (og hvorfor mon?), men kommunen kan kun tildele en bolig hvis de har en. Og eftersom kommunerne, som hovedregel, kun har anvisningsretten til hver 4. bolig, der bliver ledig i alment boligbyggeri, så vil det ikke altid være muligt for kommunerne, at hjælpe. Boligen kan f.eks. være for dyr. Man skal her også være obs på, at en enlig forælder med et barn kan risikere, at få anvist en 1-værelses lejlighed.

Og:

"Ja det har du da ret i. Men det ændrer ikke på at moren bliver fritaget for visse udgifter som dagpleje eller børnehave og får mere i boligiskring, hvorimod faren skal betale ekstra,!"

Den enlige forælder (uanset om det er mor eller far) bliver ikke automatisk fritaget for udgiften til institution, det er indtægtsbestemt. Boligsikring beregnes ud fra husstandsindkomst, bolig-størrelse, og beboersammensætningen i boligen. Jeg ved ikke hvad du mener med, at faren skal betale ekstra, børnebidraget ændres ikke p.g.a. den enlige forælders evt. friplads eller boligsikring. Børnebidraget kan forhøjes hvis bidragsyders indtægt er over et vist niveau.

Og:

"JEg påstår ikke at det er en dans på roser at være enlig mor, men jeg syns de piver for meget i forhold til hvor meget de får gratis, og hvad det egenligt yder til samfundet."

Du har flere gange antydet, at en enlig mor på kontanthjælp kan få i hoved og r*v. Men fakta er, at det ikke er hensigtsmæssigt for en enlig forælder, at bo i en 1-værelses lejlighed med sine børn, ergo skal der en større, og dermed dyrere, bolig til, og eftersom boligsikringen bl.a. beregnes ud fra antallet af beboere i boligen, så vil boligsikringen være højere til en familie på 3 end til en enlig person.

Det yder det til samfundet, at der er større chance for, at børnene vokser op og bliver gode samfundsborgere hvis de har en god barndom, end hvis de vokser op under dårlige vilkår, hvor der er fattigdom og de måske holdes uden for i skolen fordi de er anderledes.

Og:

"Og her vil du gerne have det til at lyde som om at der skam er lige så mange enlige fædre som enlige mødre, så det er ikke køns-specifikt. Men 99% af enlige forsørgere er mødre IKKE fædre. Kun hvis moren er i fængsel, død, eller alvorligt syg, eller narkoman, tildelen faderen forældremyndigheden. Ellers er det pr automatik moderen."

Dette er ikke korrekt, og det har jeg været inde på tidligere. Men jeg er helt klar over, at der er en overvægt af enlige mødre i forhold til enlige fædre, og hvorfor mon?

Personligt har jeg kendskab til rigtig mange (fra før der blev lavet fælles forældremyndighed) hvor far'en glimrede med sit fravær i børnenes opvækst, ikke fordi mor'en ønskede det, men fordi far'en havde mere travlt med, at drikke.

Selvfølgelig findes der også kvinder, der ikke har ageret ud fra hvad der var i barnets tarv, og nogle af dem har gjort hvad de kunne for at holde far'en væk fra børnene. Men hvad gjorde fædrene så ved det? Tjaaa, en stor del af begyndte at klynke og drikke nogle flere bajere, mens de underhold om hvor dum en kælling x'en var. Der var ikke ret mange af dem, der henvendte sig til statsamtet (nu hedder det statsforvaltningen) for at få fastsat samvær med børnene. Og hvorfor gjorde de så ikke det????

Og:

"Hun begrunder det med at jeg bor for langt væk. Bevares 20 min i bil ? Selvom det nok ikke er hele sandheden...?"

Og hvad har du så gjort ved det?

Og:

"Min eks havde en lilesøster. Da hun så vores baby, ville hun selv have en, de er jo så søde babyer !. Hun havde dog ingen kæreste, bolig, job, uddannelse eller noget som gjorde det muligt. Så hun kneppede bare en tilfældig på det lokale værtshus. Og efter hun så fik barn nr 1, så gjorde hun det samme for at få barn nr 2. Stadig uden uddannelse eller job, eller i fast forhold."

Og dermed mener du, at alle andre enlige mødre på kontanthjælp har gjort det samme.

Præcis derfor kalder jeg det en fordom.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 3 timer siden, gumle skrev:

Okey hvis alle fordomme skal luftes uden hold i, ja så har jeg masser.

99% af alle mænd formår ikke at være en ansvarsfuld forældre, der sætter sin børn før sig selv. 99% af alle mænd drikker og horer til højre og venstre og vil skide på, at de har børn, så længe deres behov bliver trilfredsstillet. Når skilsmissen sker sætter de sig over i et hjørne og tuder selvmedlidenheds tåre og forventer en tudekiks fra samfundet. Alt imens de skriver lange seranader omkring hvor dumme og tarvelige mødre er. 

Sarkasme kan forkomme🤪

Ja, den er da godt nok fordomsfuld og vistnok også lidt sarkastisk.:wacko:

Men ikke desto mindre har jeg set mange mænd, som passer 100% i den boks.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Entrelac:

Fakta er bare at enhver mor kan til enhver tid nævne at faderen fx slår barnet, er alkoholiker, eller kriminel. Så får hun forældremyndigheden. Uanset om det så passer eller ej. Det kan faderen ikke.

Hvad jeg har gjort MHT samvær? Naturligvis mødt op som aftalt i statsamtet (for jo dem har jeg forlængst rettet henvendelse til !) Men moren har det på magisk vis med at skulle et eller andet meget akut 5 minutter inden toget er inde i den by hvor de bor. Så er på magisk vis ikke hjemme.

Det blir da også dyrt i længden at køre frem og tilbage i tog til ingen verdens nytte.

Og jeg har intet imod at man hjælper mødrene videre med bolig osv når et parforhold går i opløsning. For naturligvis skal børn ikke bo på et eller andet snusket klubværelse eller herberg.

Det jeg har noget imod er at fædrene ikke hjælpes videre.

For mig betød det fx at jeg sad tilbage i et hus som jeg dels ikke havde brug for, og dels ikke havde en jordisk chanche for at betale husleje på med kun 1 indtægt. Derfor var en flytning nødvendigt. Og nu er markedet for lejeboliger ikke sådan at man bare kan få en her og nu.

Så man må tage den type boliger som ingen andre vil have. Fx gammelt lort, langt ude på landet uden så meget som en bus, osv.  Jeg blev endda hjemløs i 10 mdr, hvor jeg flakkede rundt på forsorgshjem, inden jeg endelig blev tilbud en "rigtig lejlighed". Som er til at betale for en enlig.

Men eftersom jeg ikke får så meget i hoved og røv som moren gør, er der ikke råd til en lejlighed af en størrelse som man kan have børn i.

Men jeg kom da i kirken til hendes konfirmation.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
On 10.3.2019 at 16:34, homofaber skrev:

Men det kommer Ytringsfrihed for alle bare ikke til at indse. For ham er den eneste redning, hvis samfundet poster penge i de her sølle mænd, der sidder hjemme foran fjernsynet med et overfyldt askebæger ved siden af den lunke færdigret fra Netto mens en ny dåseøl bliver lukket op og en ny smøg bliver tændt. Samtid med at der skrives lange romaner på debatsider om kvinderne, der ikke kommer som prinsessen på en hvid hest og redder ham fra elendigheden. For ifølge ham har kvinder jo både råd til bil og hest, fordi de er enlige mødre. Men en ny dag venter for Ytringsfriheden i morgen. Microbølgeovnen siger "ding", dåsebajeren kommer på bordet, et nyt, negativt debatemne om kvinder bliver oprettet og hamsterhjulet kører bare rundt og rundt og rundt som det plejer. Det er jo slet ikke til at forstå, hvorfor ingen kvinder gider sådan en fyr, vel. :D

Virkeligheden er bare at mænd diskriminerer som køn og kun på grund af køn, jævnfør dansk lov på en række punkter.

Der er alt for optagelseskrav på politiskolen, til det at blive primær forældre for børnene og dermed få laver straffe i straffesager, til at have retten til at være i forsvaret men ikke pligten osv osv.

Det at vi ikke er lige for loven er problem, uagtet af som man er en sut eller vellønnet direktør.

Når vi taler som hvordan de foregå privat eks. hvad kvinder vælger, så er den en lidt ligegyldigs diskussion, fordi det er 100% kvindernes eget valg. At få sig en kæreste er privilegie og ikke en ret.

Ligestilling under loven derimod, er en ret og ikke et privilegiet.

Du skulle tage og fokusere på forskellen, og læser hvad der siges og forsøge at forstår hvad der menes, og det gælder også de øvrige debattører her.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
On 11.3.2019 at 02:01, snoozz skrev:

Nej det er børnene for i de få tilfælde hvor faren er primær forældre, så får han de samme goder.

Slagsideen består i at kvinder bliver primær forælder i langt de fleste tilfælde, det er udforingen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Du skriver som "Gæst" på Jubii Debat. Opret en profil her... og få fuld adgang til Danmarks største debat forum.
Skriv nyt svar...

×   Du har indsat indhold med egen formatering.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er gendannet.   Ryd editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.