Bubbi2323

Forældre - Bankkonto

Recommended Posts

Bubbi2323

Min far holder utroligt meget øje med min økonomi, derfor tænkte jeg på hvordan jeg kan spærre hans adgang til min bankkonto?

Jeg er 18 år, men bor stadig under hans tag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Skift kodeord til din netbank.

Få evt din bank til at hjælpe dig med det.

Og sørg for han ikke har adgang til dit NEM-ID kort.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bubbi2323

Logger på min netbank med nemid.

Han har adgang via. hans netbank til min netbank

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 12 minutter siden, Bubbi2323 skrev:

Logger på min netbank med nemid.

Han har adgang via. hans netbank til min netbank

Det lyder altså mærkeligt.

Inden jeg fik nemid startede min datter på et fritidsjob, og kunne kun se lønseddel hvis hun fik nemid, så jeg skulle hjælpe hende igang. Jeg sad og fumlede med et eller andet og kunne ikke finde ud af det, og ringede derfor til nogen, der havde med nemid at gøre. Jeg fortalte, at jeg sad og prøvede at finde ud af det der med nemid, for at hjælpe min datter. Inden jeg nåede længere spurgte manden mig, om min datter var tilstede, og nej, det var hun ikke, og så fik jeg den besked, at så skulle han spærre min datters nemid, for man må ikke gå på andres nemid uden de er tilstede. Og så kunne vi starte forfra, med at bestille et nyt nemid til min datter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
1 time siden, Bubbi2323 skrev:

Min far holder utroligt meget øje med min økonomi, derfor tænkte jeg på hvordan jeg kan spærre hans adgang til min bankkonto?

Jeg er 18 år, men bor stadig under hans tag.

Er der en særlig grund til, at din far har adgang til dit nemid?

Selvom ens barn er under 18 må man ikke logge på uden barnet er tilstede. Som beskrevet i mit forrige indlæg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
Skrevet (redigeret)

Ja det er for det første ulovligt. Han må fx heller ikke åbne din alm brevpost. (og det måtte din kæreste eller kone heller ikke hvis du har/havde/ når du får sådan en.

Jeg kan kun se meget få grunde til at din far skulle kun se din netbank i hans:

1. Du er så mentalt eller fysisk handicappet at du er umyndigjort/under værgemål eller hvad det hedder.

2. Du har selv givet ham fuldmagt til det.

Under alle omstændigheder så kontakt din bank og sig det skal stoppes aldeles omgående.

Og skulle de af en eller anden grund ikke ville det, så skifter du bare til en anden bank.

Redigeret af snoozz
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72

Den adgang kan du bare lukke igen, det er fordi der en gang er givet tilladelse til at han kan se den, snak med din bank, du er over 18 så du besttemmer selv

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind