stig6499

softwareopdatering ?

Recommended Posts

stig6499

min iMac er 7 år gammel og jeg har købt ny skærm en samsung S24F352H 

min køre med macOS Mojave10.14.3 

så er mit spørgesmål det som behandler billedekvaliteten bliver det også fornyet ? , hedder det grafik kort ? ,den skærm som min iMac er født med bliver jo ikke bedre

men jeg har jo købt ny skærm

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

kort svar , nej.

Grafik kortet er din muskel, og den har du ikke ændret. du har næsten bare ændret synet, som nye linser måske endda samme styrke, bare nye.

Du kan dog have bedre support for nye opløsninger , det er dog alt. Nu højere opløsning, nu langsommere grafikkortet bliver af det, hvis det er 7 år gammelt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 8 timer siden, DenBruneMunk skrev:

kort svar , nej.

Grafik kortet er din muskel, og den har du ikke ændret. du har næsten bare ændret synet, som nye linser måske endda samme styrke, bare nye.

Du kan dog have bedre support for nye opløsninger , det er dog alt. Nu højere opløsning, nu langsommere grafikkortet bliver af det, hvis det er 7 år gammelt.

Ok

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fedt
For 5 timer siden, stig6499 skrev:

Ok

Hvad hedder din iMac helt nøjagtig, står bagpå?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 24 minutter siden, fedt skrev:

Hvad hedder din iMac helt nøjagtig, står bagpå?

iMac 21,5 intel core i5 2,7 GHZ 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fedt
For 3 minutter siden, stig6499 skrev:

iMac 21,5 intel core i5 2,7 GHZ 

Den må have et nr, lignende det her -> MMQA2DK/A <-

Viser dig en anden model, der er skærm baseret og de er nemme at flå fra hinanden. Den jeg viser dig fik skiftet hd til SSD. ved godt en iMac er tyndere.

P1010347.JPG

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 3 minutter siden, fedt skrev:

Den må have et nr, lignende det her -> MMQA2DK/A <-

Viser dig en anden model, der er skærm baseret og de er nemme at flå fra hinanden. Den jeg viser dig fik skiftet hd til SSD. ved godt en iMac er tyndere.

P1010347.JPG

nu bliver det for teknisk , det er jeg ikke fingernem nok  til udføre sådan nogle operationer 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fedt

Ja det kan jeg godt fornemme, men der må være et nr eks. model type SN nummer Osv. bagpå din pc

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 3 minutter siden, fedt skrev:

Ja det kan jeg godt fornemme, men der må være et nr eks. model type SN nummer Osv. bagpå din pc

det står ikke et nr bag på en iMac , men nu har jeg fundet mine gamle papir frem , den er fanme fra 2012 , i mine papir står der et hardware serie nr C0K7HQ1DNCR jeg er ikke klar over om det er det du fisker efter ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fedt
For 1 minut siden, stig6499 skrev:

det står ikke et nr bag på en iMac , men nu har jeg fundet mine gamle papir frem , den er fanme fra 2012 , i mine papir står der et hardware serie nr C0K7HQ1DNCR jeg er ikke klar over om det er det du fisker efter ?

Det tror jeg, men jeg kan heller ikke google noget. Mac maskiner er rimelige at reparere, men Windows baserede maskiner er det foretrukne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind