DenBruneMunk

Behind The Curve (Fladjords folk teoretiker film?)

Recommended Posts

DenBruneMunk

Til min store overraskelse, uden at den er nævnt her på forum, ser jeg at der er en dokumentar film på Netflix, Behind the curve, som handler om folk som stiller spørgsmål ved alt, som f.eks at jorden er flad.

Intro'n nævner at videnskaben bruger en masse matematik til at bevise jorden og flad hvor deres argumenter simpelthen bare er at gå ud og pege og sige , se der er byen X, den kan vi se fordi jorden er flad?

Jeg har ikke set filmen og ved ikke om den er spild af tid, så derfor skriver jeg et lille indlæg her, og søger svar fra alle, også de teoretikere som måske tror på dem i dokumentaren :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Jeg har set den - og helt som forventet, så ender den også med at fladjords folket egen opstillet test, som skulle bevise fladjord, fejlede med et brag. 

Men filmen handler nu også mest om det fællesskab som er i fladjord gruppen - og de interne kampe om hvem som har det "rigtige" overbevisning.  

Hmm.. savner du Convex? :P

• Synes godt om 1
  • Haha 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 2 timer siden, ThomasSneum skrev:

Jeg har set den - og helt som forventet, så ender den også med at fladjords folket egen opstillet test, som skulle bevise fladjord, fejlede med et brag. 

Men filmen handler nu også mest om det fællesskab som er i fladjord gruppen - og de interne kampe om hvem som har det "rigtige" overbevisning.  

Hmm.. savner du Convex? :P

Convex var da god for et godt grin, og er velkommen set med mine øjne :D

• Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Hvis Convex lige skal nævnes, så var personen da begyndt at løsne lidt op, og kom en smule med personlige holdninger og ikke bare udsagn og YT video'r. 

Jeg mener og hører nu andetsted, denne dokumentar tager godt fast om emnet, og måske kan vende de få danskere til at tro at denne overbevisning er det pure opspind, og at der sidder nogle og smider ord i munden på dem, så de siger noget de ikke selv egentlig tror på, eller konkluderer selv.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Nå,
Jeg fik set lidt på dokumentaren men jeg tabte lysten til at se mere end 15 minutter, det var simpelthen for meget latter og morskab over at høre en eller anden sige , han skrev noget på fb og fik 50k følgere. Man beviste fj teorier med fly i diverse apps som ikke fløj rundt om jorden hvor der var is. Hans første punkt, at han kunne se en US by i horisonten , som han mente ikke var mulig at se pga krumningen, altså hvor tamt er det for et argument.

Nå men tråden kan dø, det er simpelthen for dumt at holde den snak i live, for selv denne film synes også at handle om at modbevise disse overbevisninger hvor falsk dokumentation eller fantasier er eneste bevis. FJ personer burde se filmen og finde vej tilbage til virkeligheden, den er nok perfekt til at lære dem lidt om dette.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind