Forsvarsadvokat

No deal eller ny tidsfrist?

Recommended Posts

fedt
On 1/3/2019 at 16:16, Anklageren skrev:

Hvor svært kan det være at respektere demokratiet?

EU modstanderne tror ikke på, at der stadig er et flertal for at forlade EU 😂

Hvis de britiske vælgere stadig vil ud af EU, så stemmer de selvfølgelig nej igen, og så er der ingen tvivl om, at man gør det rigtige :)

Troede at demokrati indebar, at en afstemning er nok, men sådan er demokrati ikke mere :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
For 6 minutter siden, modpol skrev:

Håber ikke EU går med til at udskyde det, der vil få store følger grundet valget til Europa-Parlamentet.

Helt sikkert - der kommer et EU-valg i vejen også!

Og ja, det er uvist om EU går med til det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 6 minutter siden, fedt skrev:

Troede at demokrati indebar, at en afstemning er nok, men sådan er demokrati ikke mere :gruble:

Demokrati har ikke noget med antallet af afstemninger at gøre, det har noget med at man kan stemmer til disse afstemninger og at de afgivende stemmer har betydning. Men det betyder ikke at man ikke kan spøge igen om andre ting eks. hvilket form for Brexit man ønsker.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fedt
Lige nu, modpol skrev:

Demokrati har ikke noget med antallet af afstemninger at gøre, det har noget med at man kan stemmer til disse afstemninger og at de afgivende stemmer har betydning. Men det betyder ikke at man ikke kan spøge igen om andre ting eks. hvilket form for Brexit man ønsker.

Det har du ret i, men politisk set så stemmer vi om det samme, men vi spørger bare på en anden måde og så stemmer vi igen. Er det korrekt formuleret?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 26 minutter siden, fedt skrev:

Det har du ret i, men politisk set så stemmer vi om det samme, men vi spørger bare på en anden måde og så stemmer vi igen. Er det korrekt formuleret?

Kun hvis remain er en mulighed på stemmesedlen, ellers er det en ny afstemning om noget nyt. Den første var om brixit eller ej, den andre om hvilken brixit.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
On 4.3.2019 at 10:53, modpol skrev:

Kun hvis remain er en mulighed på stemmesedlen, ellers er det en ny afstemning om noget nyt. Den første var om brixit eller ej, den andre om hvilken brixit.

Jeg tror ikke på, at vælgerne får en ny folkeafstemning i GB.

May´s aftale med EU blev nedstemt med 432 stemmer mod 202 for en udtrædelses aftale, og det ser ud til at hun har fået nogle til lægs aftaler til den nedstemte aftale, og dette skal de på tirsdag den 12. marts så stemme om igen kan man sige.

Stemmer de nej igen, selv om de alle ønsker en aftale, så vil de stemme om en udskydelse af artikel 50 den 13. marts, således at de først træder ud af EU måske 3 måneder senere end den 29. marts.

Stemmer de så også nej til dette, så vil de træde ud af EU den 29. marts som en hård Brexit uden aftaler.

Stemmer de ja, skal de den 14. marts stemme ja eller nej til en lov om denne midlertidige udskydelse af udtrædningen af EU.

Hvad de så vil bruge de 3 måneder til er vis uvist?

Sådan har jeg forstået det forløbet!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 14 timer siden, Forsvarsadvokat skrev:

Jeg tror ikke på, at vælgerne får en ny folkeafstemning i GB.

May´s aftale med EU blev nedstemt med 432 stemmer mod 202 for en udtrædelses aftale, og det ser ud til at hun har fået nogle til lægs aftaler til den nedstemte aftale, og dette skal de på tirsdag den 12. marts så stemme om igen kan man sige.

Stemmer de nej igen, selv om de alle ønsker en aftale, så vil de stemme om en udskydelse af artikel 50 den 13. marts, således at de først træder ud af EU måske 3 måneder senere end den 29. marts.

Stemmer de så også nej til dette, så vil de træde ud af EU den 29. marts som en hård Brexit uden aftaler.

Stemmer de ja, skal de den 14. marts stemme ja eller nej til en lov om denne midlertidige udskydelse af udtrædningen af EU.

Hvad de så vil bruge de 3 måneder til er vis uvist?

Sådan har jeg forstået det forløbet!

Det er jo ikke noget de selv bestemmer alene kan man sige, men ja EU vil naturligvis gøre alt for at undgå en no deal. Så det er reelt utænkeligt at EU vil gå imod en udskydelse. Hvordan de så vil håndterer EU valget, er mig ubekendt.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
For 7 timer siden, modpol skrev:

Det er jo ikke noget de selv bestemmer alene kan man sige, men ja EU vil naturligvis gøre alt for at undgå en no deal. Så det er reelt utænkeligt at EU vil gå imod en udskydelse. Hvordan de så vil håndterer EU valget, er mig ubekendt.

De sidste par dage, har May kæmpet en hård kamp, for at få parlamentet til at stemme ja til sin plan alligevel.

Jeg har dog på fornemmelsen, at de igen vil hælde den ned af brædtet, og herefter er det højst usikkert hvad de så finder på.

Jeg tror ikke at May´s regering kan holde til en ny folkeafstemning, og så er der virkelig kaos i GB.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
On 4.3.2019 at 10:13, fedt skrev:

https://www.berlingske.dk/internationalt/eus-brexit-forhandler-tilbyder-briterne-ensidig-udtraeden-af

"EUs Brexit-forhandler tilbyder briterne ensidig udtræden af toldunion

»De andre elementer ved den irske bagstopper opretholdes for at undgå en hård grænse,« skriver Michel Barnier."

EU forsøger nu at hjælpe May med en feber redning i 11 time!

Men:

"Næstformanden i Nordirlands Demokratiske Unionistparti, DUP, tager også afstand fra Barniers udmelding.

»Forslaget er hverken realistisk eller fornuftigt,« siger Nigel Dodds, hvis parti er støtteparti for Storbritanniens konservative regeringsparti.

»Forslaget er respektløst over for Storbritanniens forfatningsmæssige og økonomiske integritet,« siger han videre."

Og ja - én afstemning burde være nok, og da særlig med resultatet 432 stemmer nej og kun 202 for ja!

Jeg tror således ikke at May får sin aftale igennem sit parlament på tirsdag, hvad der så sker derefter er ikke godt at vide.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol

Jeg tænker stadigvæk, hvad brugte de egentlig de sidste 2 år på, at spille ludo!!

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind