LesterCrest

Er sporvogne/letbaner for følsomme til det moderne samfund?

Recommended Posts

LesterCrest

Når der bygges i byen, må der ikke køres med letbane i samme by.

Letbane i Odense bliver forsinket (BT)

Nu var jeg i Fiskehelvedet i går og Dybbølsbro bliver renoveret. Her bygges over ledninger hvor der er meget større strømstyrke i end de 750 V DC, som letbaner anvender i Danmark.

Er letbaner en for følsomt trafikform at indføre i en moderne samfund som vores eller er det bare trafikstyrelsen som driller fordi operatørerne er fra provinsen som ikke har samme agtelse hos det centrale embedsværk, som København har?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jens01

Sporvogn, letbane eller hvad man nu kan finde på at kalde den slags så er det en god ide, vi andre bønder fra 27 kartoffelrække eller Københavner snuden vi skal bare se os for i trafikken, og så passe på os selv og vore medmennesker.

For mange år siden da jeg som turistchauffør skulle køre i byen Wien kom rejselederen løbende op i midtergangen for at advare mig om en holdende sporvogn, for så skal bilerne også holde for folk kommer jo vadende ud fra sporvognen og ser sig slet ikke for.

Ja på samme måde som unge mennesker vader over et fodgængerfelt uanset farve og med blikket på deres mobil.

Hej

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pininfarina
On 26/2/2019 at 06:12, LesterCrest skrev:

. . .  fordi operatørerne er fra provinsen som ikke har samme agtelse hos det centrale embedsværk, som København har?

Har København en større agtelse for embedsværket end resten af danskerne?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind