DenBruneMunk

Først faldt bilafgifter for mange biler, nu stiger de så igen.

Recommended Posts

DenBruneMunk

Fra 1. April skal afgifter og ejer afgift beregnes på ny måde.  

http://nyheder.tv2.dk/politik/2019-02-20-bilbranchen-advarer-om-dyrere-biler-fra-1-april-kraever-handling-fra-politikerne

WLTP er den nye beregningsmetode, og den kan allerede ses på bil lister, hvor bilens km/l er lavere end førhen, og det får nu betydning for købspris og ejer afgiften.

Det som artiklen ikke synes at nævne, udover ekstra udstyr, er dæk, når man sætter en større følg og dæk på sin bil fra ny, skal bilen nysynes, og dette kan påvirke afgifter og ens årlige ejer afgift da man normalt ikke just kører længere på literen men kortere når hjul bliver større.  Som jeg selv har erfaret på pengepungen :)

Det er da sørgeligt at politikerne ændrer afgifter og kort efter , ændres beregningerne igen, og gør mange biler dyrere igen. Det er da en værre gang rod.

Spørgsmålet er vel også om min bil , når den skal synes, så bliver får anden ejer afgift , hvis jeg lader 19" blive siddende på under syn :) Tror jeg vil hoppe på nogle 17" når den skal synes, hvis jeg skal spare, hvis det er tilfældet.

Hvad siger i andre? Er der fornuft bag prispolitikken?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind