silberbrand

Studieinaktiv

Recommended Posts

silberbrand
For 13 timer siden, IHS skrev:

Det er skolen der ikke vil give hende lov til at søge om SU før slutningen af marts?

Hvad er deres begrundelse?

Hvis hun søger i slutningen af marts, får hun så SU fra og med marts, ellers først fra april, efter hvad de siger?

Deres begrundelse er, at der er fraværs perioder og det betyder at hun først kan søge SU når de har opgjort fravær på skriftlig og fysisk fravær og det gør de først i uge 13.

De vil ikke gøre hende studieaktiv før uge 13.

Hun får først lov til at søge SU i slut marts og dermed går der jo noget tid før hun bliver godkendt. Det betyder hun får for april men får det først udbetalt i slut april, så den er faktisk helt gral.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
IHS

Det hele lyder mere og mere mystisk.

Denne sag er for vanskelig til dette medie. Der er alt for mange informationer jeg mangler, og de informationer jeg får er ikke 100% pålidelige. Ja for der er ingen der siger at din kæreste forstår alt korrekt, og når hun så fortæller dig om det, vil der altid være noget hun ikke får med, og noget hun måske formulerer uheldigt så du misforstår det. Og når du så fortæller det videre til mig, er det i meget kort form, og du fortæller kun det du selv synes er det vigtigste. Så det er håbløst for mig at komme til bunds i hvad der egentlig foregår, i hvert fald inden for en rimelig tidshorisont.

Så jeg vil anbefale at i møder op i Københavns Retshjælp https://www.copenhagenlegalaid.com/ og får en snak med dem. Det er selvsagt afgørende at din kæreste er med, da det er hende der har førstehåndskendskab til hele sagen. De har langt større chancer for at hjælpe end jeg har, når de kan sidde sammen med jer, og i kan få en ordentligt snak om det hele. Det er i øvrigt helt gratis.

Men skulle der efterfølgende opstå spørgsmål som i ikke har fået svar på hos retshjælpen, er du meget velkommen til at skrive igen, og jeg skal gøre hvad jeg kan for at hjælpe.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
silberbrand
For 14 timer siden, IHS skrev:

Det hele lyder mere og mere mystisk.

Denne sag er for vanskelig til dette medie. Der er alt for mange informationer jeg mangler, og de informationer jeg får er ikke 100% pålidelige. Ja for der er ingen der siger at din kæreste forstår alt korrekt, og når hun så fortæller dig om det, vil der altid være noget hun ikke får med, og noget hun måske formulerer uheldigt så du misforstår det. Og når du så fortæller det videre til mig, er det i meget kort form, og du fortæller kun det du selv synes er det vigtigste. Så det er håbløst for mig at komme til bunds i hvad der egentlig foregår, i hvert fald inden for en rimelig tidshorisont.

Så jeg vil anbefale at i møder op i Københavns Retshjælp https://www.copenhagenlegalaid.com/ og får en snak med dem. Det er selvsagt afgørende at din kæreste er med, da det er hende der har førstehåndskendskab til hele sagen. De har langt større chancer for at hjælpe end jeg har, når de kan sidde sammen med jer, og i kan få en ordentligt snak om det hele. Det er i øvrigt helt gratis.

Men skulle der efterfølgende opstå spørgsmål som i ikke har fået svar på hos retshjælpen, er du meget velkommen til at skrive igen, og jeg skal gøre hvad jeg kan for at hjælpe.

Det helt forståeligt, mange tak for din gode hjælp. Det er også virkelig fedt du sender os videre, så vi ikke bare står tomhændet og kigger rundt efter hjælp igen, for det skal du også have tak. Vi vil prøve ved retshjælpen, da situationen også er forvirrende for mig og det hele ærlig talt virker en smule kaotisk. Endnu en gang tak, og vi skriver hvis de stiller spørgsmål vi ikke forstår
Mvh

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
IHS

No problem. Ærgerligt jeg ikke kunne løse jeres problemer.

Held og lykke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind