Leonidas

Hvordan ser du på islam?

Recommended Posts

Leonidas

Det er seriøst ment, kan vi lave en videnskabelig kategorisering af hvordan man forholder sig til islam?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
Skrevet (redigeret)
For 8 minutter siden, Leonidas skrev:

Det er seriøst ment, kan vi lave en videnskabelig kategorisering af hvordan man forholder sig til islam?

Ligeglad skal være med som en kategori, for der er aldrig blevet stenet nogen i Danmark, og det bliver der nok heller aldrig ;)

Det er meget teoretisk.

Redigeret af Anklageren

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas
For 11 minutter siden, Anklageren skrev:

Ligeglad skal være med som en kategori, for der er aldrig blevet stenet nogen i Danmark, og det bliver der nok heller aldrig ;)

Det er meget teoretisk.

Hvad siger du til eksemplet med Libanon?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
Skrevet (redigeret)

Jeg synes, det var bedre at debattere ægte problemer, som at mange arabiske mænd synes det er et angreb på deres ære, hvis de ikke kan forsørge konen, så hun bliver nødt til at arbejde ude.

De kan godt lige mande sig op til, at det er i orden, hun får kontanthjælp - men så skal hun jo stå til rådighed for arbejdsmarkedet.

Det er et ægte problem.

Jeg kan huske, at jeg for 12 år siden debatterede en stening på nettet, og mange var helt oppe og køre.

De debatten var allermest hed, begyndte jeg at drille dem med, at det ikke var muslimer, som stenede kvinden - men yazidier - som slet ikke har noget med islam at gøre - som jeg engang imellem godt kan finde på, når jeg er i det humør :)

- så mistede de alle lige pludselig enhver interesse for den stening, som de ellers var sådan oppe at køre over.

Deraf kan man jo lære, at stening ikke er et ægte problem for danskerne.

Redigeret af Anklageren

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
For 17 minutter siden, Leonidas skrev:

Hvad siger du til eksemplet med Libanon?

Der er ingen eksempler fra Libanon i dit link.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas

Er stening ikke en straf fra det gamle testamente?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
Skrevet (redigeret)
For 3 minutter siden, Leonidas skrev:

Er stening ikke en straf fra det gamle testamente?

Jeg tror at stening er mellemøstlig kultur, som ikke kun har noget med religion at gøre.

Ifølge Wiki: 

I yazidisk tro var ærkeengelen Melek Tawus (kurdisk: Tawûsê Melek), påfugleengelen, den første skabning af Gud, som fik ordre om ikke at bøje sig for nogen andre. Siden skabte Gud de andre ærkeengle og pustede så liv i Adam, som alle ærkeenglene fik ordre om at bøje sig for. Det gjorde de også alle, undtagen Melek Tawus, som dermed bestod Guds prøve og blev gjort til leder for englene og til Guds stedfortræder på jorden. Skabelsen af de syv ærkeengle, kendt som heft sirr (de syv mysterier) siges at være sket i en tid, da jorden fortsat blot var en perle osv.

Google har hjulpet mig til at finde den omtalte stening:

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article4352957.ece

Redigeret af Anklageren
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas
Lige nu, Anklageren skrev:

Der er ingen eksempler fra Libanon i dit link.

Som jeg ser det, så kom borgerkrigen, som en følge af demografiske ændringer. Dvs. et større antal muslimer versus færre kristne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas
For 2 minutter siden, Anklageren skrev:

Jeg tror at stening er mellemøstlig kultur, som ikke kun har noget med religion at gøre.

Ifølge Wiki: 

I yazidisk tro var ærkeengelen Melek Tawus (kurdisk: Tawûsê Melek), påfugleengelen, den første skabning af Gud, som fik ordre om ikke at bøje sig for nogen andre. Siden skabte Gud de andre ærkeengle og pustede så liv i Adam, som alle ærkeenglene fik ordre om at bøje sig for. Det gjorde de også alle, undtagen Melek Tawus, som dermed bestod Guds prøve og blev gjort til leder for englene og til Guds stedfortræder på jorden. Skabelsen af de syv ærkeengle, kendt som heft sirr (de syv mysterier) siges at være sket i en tid, da jorden fortsat blot var en perle osv.

Men Yazidierne bygger vel ligesom muslimerne på dele af det gamle testamente?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind