snoozz

Ny rygelov?!

Recommended Posts

snoozz

Som om det ikke er svært nok at være ryger i forvejen, så foreslås det nu at hæve prisen på en pakke smøger til 60 kr.

Formålet skulle være at "forhindre" unge i at blive rygere, således vi kan have en hel røgfri årgang i år 2030.

Men hvorfor skal alle os "gamle rygere" så straffes? En ung har måske ikke forbindelser over grænsen, men det har JEG i så fald.

Og nu har jeg selv røget siden jeg var ca 8 år, og der var probelmatikken lidt den samme - jeg havde i sagens natur ingen penge, så enten stjal jeg på lærerværelset, fra mine forældre, fra naboen, eller hvem der end røg eller havde penge så jeg kunne købe smøger.

Hvis man virkeligt tror på at en pris-stigning vil forhindre unge i at ryge, jamen så... altså der er allerede forbudt for under under 18 år at købe smøger, men oftest får de bare en ældre kammerat til at købe dem for sig.

Så sig er du: 21 eller 23 år, eller andet mellem 18-og 23 år, så koster en pakke smøger 200 kr, og så lad os gamle rygere være i fred !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Danmarks bedste nyhed i årtier.

Ser frem til de dage, hvor en pakke koster 100kr i Danmark, så har vi næsten nået målet.

Hvorfor bevare så mange selvmords piloter , rygning er og bliver en cancer menneske dræber og der er ingen grund til at lade folk slå sig selv ihjel, vi har love imod det, så på tide man finder en måde at stoppe det på.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 7 timer siden, snoozz skrev:

Som om det ikke er svært nok at være ryger i forvejen, så foreslås det nu at hæve prisen på en pakke smøger til 60 kr.

Formålet skulle være at "forhindre" unge i at blive rygere, således vi kan have en hel røgfri årgang i år 2030.

Men hvorfor skal alle os "gamle rygere" så straffes? En ung har måske ikke forbindelser over grænsen, men det har JEG i så fald.

Og nu har jeg selv røget siden jeg var ca 8 år, og der var probelmatikken lidt den samme - jeg havde i sagens natur ingen penge, så enten stjal jeg på lærerværelset, fra mine forældre, fra naboen, eller hvem der end røg eller havde penge så jeg kunne købe smøger.

Hvis man virkeligt tror på at en pris-stigning vil forhindre unge i at ryge, jamen så... altså der er allerede forbudt for under under 18 år at købe smøger, men oftest får de bare en ældre kammerat til at købe dem for sig.

Så sig er du: 21 eller 23 år, eller andet mellem 18-og 23 år, så koster en pakke smøger 200 kr, og så lad os gamle rygere være i fred !

Fint, jeg røg i lidt over 40 år, mest cigar og pibe, men jeg kunne godt se at jeg blev en belastning for systemet, og mest for mine omgivelser.

Jeg lovede migselve og fruen at spare de penge jeg brugte på rygning til fornuftige ting. Indenfor to år købte jeg en kamera til 44.000 kr, jeg manglede stadigvæk 11.000 kr. men der gik ikke lang tid før den var hjemme.

ps. jeg fulgte med prisudvikling, og hvis jeg kigger på din beregning, så ville en Rolls Royce være indenfor rækkeviden, eller måske en rigtigt dyrt og lækker bisættelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Netop derfor skal den i så fald være alders-betinget.

Målet er at der ingen - eller kun meget få rygere er i 2030.

Men så straffer vi lige i samme omgang dem på fc 60 år som har haft rygning som en hel naturligdel af deres hverdag i 40 eller flere år?

Nej så må man sigem under 18 ingen smøger, under 21 så koster en pakke 100 kr. (men dog muligt) Hvis endelig man skal bruge pengene som pressions-middel over for borgerne.

Jeg ved i al fra fra mig selv at Selv hvis smøger kostedet 100 kr pr ENKELT stk, skulle jeg nok få fat i dem - om jeg så skulle gøre noget kriminelt for det.!

Så det er en skidt vej at gå.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 16 timer siden, snoozz skrev:

Gamle rygere bliver ikke straffet. Rygere betaler langt fra de udgifter forbundet med rygning gennem afgifterne på cigaretter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 16 timer siden, snoozz skrev:

Man burde forbyde tobak i steder for, det ville give mening. Ligesom med stoffer og hash, så bør det forbyde af hensyn til folkesundheden og hensynet til samfundet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 9 timer siden, Jojojo skrev:

Fint, jeg røg i lidt over 40 år, mest cigar og pibe, men jeg kunne godt se at jeg blev en belastning for systemet, og mest for mine omgivelser.

Jeg lovede migselve og fruen at spare de penge jeg brugte på rygning til fornuftige ting. Indenfor to år købte jeg en kamera til 44.000 kr, jeg manglede stadigvæk 11.000 kr. men der gik ikke lang tid før den var hjemme.

ps. jeg fulgte med prisudvikling, og hvis jeg kigger på din beregning, så ville en Rolls Royce være indenfor rækkeviden, eller måske en rigtigt dyrt og lækker bisættelse.

44.000...hvad var det for et kamera?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fedt
Skrevet (redigeret)

Jeg begyndte at ryge da jeg var 9år og har holdt rygestop min.20 gange, men falder altid i til fester og lig. Lige nu, har jeg holdt rygestop i et halvt år og har det rigtig godt fysisk.

Lige nu kst. en pakke 45kr og jeg syntes prisen er et godt incitament til at stoppe og 100kr for en pakke, så bliver det for dyrt. Men du har ret i, at hvis den unge vil ryge, så bliver han tyveknægt, i en ung alder.

Redigeret af fedt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 6 timer siden, snoozz skrev:

Netop derfor skal den i så fald være alders-betinget.

Målet er at der ingen - eller kun meget få rygere er i 2030.

Men så straffer vi lige i samme omgang dem på fc 60 år som har haft rygning som en hel naturligdel af deres hverdag i 40 eller flere år?

Nej så må man sigem under 18 ingen smøger, under 21 så koster en pakke 100 kr. (men dog muligt) Hvis endelig man skal bruge pengene som pressions-middel over for borgerne.

Jeg ved i al fra fra mig selv at Selv hvis smøger kostedet 100 kr pr ENKELT stk, skulle jeg nok få fat i dem - om jeg så skulle gøre noget kriminelt for det.!

Så det er en skidt vej at gå.

Og det er så årsagen til at vi har et retsvæsen, bare fordi folk vil noget, betyder det ikke at så skal de have lov.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 39 minutter siden, modpol skrev:

44.000...hvad var det for et kamera?

Den samme som jeg har i dag, og som jeg har beskrevet kameraet i foto emnet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind