Nationalisten

USA TIL EUROPA: TAG IMOD 800 ISIL-TERRORISTER

Recommended Posts

homofaber
For 1 minut siden, fedt skrev:

Vi debatterer IS krigere og ikke udviste kriminelle

IS-krigere er vel også kriminelle. Men det handler vel stadig om, hvorvidt et land er forpligtet til at tage imod borgerne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 23 minutter siden, Ubeskriveligt skrev:

Jeg ville være tilfreds med at strippe dem for deres erhvervede danske statsborgerskab og sende dem tilbage til det land de kom fra med et Persona non grata stempel i panden.

Jeg tror sagtens man kan skrue terrorloven sammen sådan, at hvis man har tilsluttet sig en terrororganisation som f.eks islamisk stat, så er det ensbetydende med at man fratager dem statsborgerskabet. England har lige gjort det og USA har lige gjort det, så jeg ser ingen grund til at Danmark ikke kan gøre det samme.

Og ang. kurderne som mener at Danmark skal tage syrienskrigere tilbage, så forstår jeg dem udmærket, dog skal man tænke på, at Danmark har modtaget mange tusinde kurdere som flygtninge og familiesammenførte som bliver fodret både forfra og bagfra i Danmark med velfærdsgoder, bistandshjælp mm. dagen lang. Så det relativt lille antal danske syrienskrigere i Syrien burde ikke være noget problem for kurderne at tage sig af på Danmark vegne.

Noget for noget.

Det kan vi kun gøre for dem som har dobbelt statsborgerskab da man ikke må gøre en person statsløs, det gælder også i UK og USA.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 1 minut siden, modpol skrev:

Det kan vi kun gøre for dem som har dobbelt statsborgerskab da man ikke må gøre en person statsløs, det gælder også i UK og USA.

Jeg er faktisk lidt i tvivl, og jeg har ikke lige tid til at slå det op, men det er rigtigt, at Danmark har underskrevet konventionen om statsløse. Det har Storbritannien også, men noget siger mig, at Storbritannien har fået en undtagelse så de kan fratage et statsborgerskab selv om borgeren ikke har et andet et, men det er i tilfælde af, hvor man regner med, at de kan være en trussel mod staten.
Men jeg bliver nødt til at tjekke senere, om det er korrekt. Det kan også være mig, der husker forkert.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fedt
For 15 minutter siden, homofaber skrev:

IS-krigere er vel også kriminelle. Men det handler vel stadig om, hvorvidt et land er forpligtet til at tage imod borgerne.

Is- manden er fædrelandsforrædere og det er jo ikke en pakke cigaretter han har stjålet, så derfor bliver han ikke betegnet som kriminel.

Kan ikke fordrage at kalde dem for krigere

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Skrevet (redigeret)
For 49 minutter siden, Ubeskriveligt skrev:

Jeg ville være tilfreds med at strippe dem for deres erhvervede danske statsborgerskab og sende dem tilbage til det land de kom fra med et Persona non grata stempel i panden.

Jeg tror sagtens man kan skrue terrorloven sammen sådan, at hvis man har tilsluttet sig en terrororganisation som f.eks islamisk stat, så er det ensbetydende med at man fratager dem statsborgerskabet. England har lige gjort det og USA har lige gjort det, så jeg ser ingen grund til at Danmark ikke kan gøre det samme.

Og ang. kurderne som mener at Danmark skal tage syrienskrigere tilbage, så forstår jeg dem udmærket, dog skal man tænke på, at Danmark har modtaget mange tusinde kurdere som flygtninge og familiesammenførte som bliver fodret både forfra og bagfra i Danmark med velfærdsgoder, bistandshjælp mm. dagen lang. Så det relativt lille antal danske syrienskrigere i Syrien burde ikke være noget problem for kurderne at tage sig af på Danmark vegne.

Noget for noget.

Det kan man godt i nogen tilfælde - altså fratage et statsborgerskab - HVIS - indfødsretten er givet ved lov. 

I andre tilfælde kan man ikke gøre det - fordi - Danmark tidligere krævede at udlændinge skulle frasige sig sit oprindelige statsborgerskab for at få dansk indfødsret (hvis det ikke var erhvervet ved naturalisation). Det lyder indviklet, men mange er altså "kun" statsborgere i Danmark.

Den 23. december 2014 accepterede dobbelt statsborgerskab, så det er et problem som vil svinde med tiden.

http://uim.dk/arbejdsomrader/statsborgerskab/udenlandske-statsborgere/dobbelt-statsborgerskab-1

I de tilfælde, hvor nogen "kun" har dansk indfødsret, kan man ikke fratage statsborgerskabet, fordi man ville producere statsløse personer. Det finder det internationale samfund sig ikke i.

Jeg kan se at modpol skrev noget lignende inden jeg fik postet, men nu lader jeg det blive stående, fordi det er mere udtømmende.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Skrevet (redigeret)
For 53 minutter siden, Ubeskriveligt skrev:

Noget for noget.

- og så vil du selvfølgelig samtidig acceptere, at Danmark ikke kan udvise andre landes statsborgere, hvis de andre lande ikke har lyst til at modtage kriminelle eller andre "problemborgere" - lige for lige - som man siger.

Man kan ikke både blæse, og have mel i munden.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ab1959

Jeg er ganske sikker på at Irak betragter IS-krigerne som nogle kriminelle som er taget til deres land for at lave forbrydelser og den menige borger derned mener sikkert det samme som vi mener om folk der kommer til Danmark for at lave forbrydelser at de skal hjem og afsone.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 7 timer siden, ab1959 skrev:

Jeg er ganske sikker på at Irak betragter IS-krigerne som nogle kriminelle som er taget til deres land for at lave forbrydelser og den menige borger derned mener sikkert det samme som vi mener om folk der kommer til Danmark for at lave forbrydelser at de skal hjem og afsone.

Irak og Syrien er selvfølgelig endnu mere trætte af dem, end vi er.

Det er dem, der har lidt under IS.

Jihadi Jack vil også hjem, men han tror ikke på det. Han er en brite fra et middelklassehjem, som konverterede til islam og nu sidder han i en fangelejr i det nordlige Syrien,

Hans rigtige navn er Jack Letts. Letts blev fanget af kurdiske styrker i maj 2017, da han flygtede fra den Islamiske Stat i Irak og Raqqa's Levant (Isil) og siden har været anholdt af SDF.

Hans forældre, John Letts og Sally Lane er canadiske, og står over for en Old Bailey-retssag, hvor de er anklaget for at finansiere terrorisme ved at sende deres søn penge.

TELEMMGLPICT000117697136_trans_NvBQzQNjv

Jack Letts også kaldet Jihadi Jack

https://www.telegraph.co.uk/news/2019/02/22/jihadi-jack-briton-accused-fighting-isil-miss-mum-pasties-doctor/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
On 22.2.2019 at 11:06, homofaber skrev:

Jeg er faktisk lidt i tvivl, og jeg har ikke lige tid til at slå det op, men det er rigtigt, at Danmark har underskrevet konventionen om statsløse. Det har Storbritannien også, men noget siger mig, at Storbritannien har fået en undtagelse så de kan fratage et statsborgerskab selv om borgeren ikke har et andet et, men det er i tilfælde af, hvor man regner med, at de kan være en trussel mod staten.
Men jeg bliver nødt til at tjekke senere, om det er korrekt. Det kan også være mig, der husker forkert.

Nej men UK accepterer dobbeltstatsborgerskab, så de kan være heldig at kunne kommer af med nogle af deres problemer af den vej. Vi er noget mere bagud med dobbeltstatsborgerskab herhjemme, så vi har minder sandsynlighed for at kunne benytte det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind