BenniM

Er vi danskere for negative?

Recommended Posts

BenniM

Jeg ser som resultat af mit job mange som anser deres liv som gået i stå som følge af at de ikke længere har det arbejde som de har passet trofast i mange i år imens deres eneste mål for fremtiden var at komme frem til pensionen og vinde i lotto. Ja, livet giver nogle stød og jeg har f.eks. selv været et sort sted i livet hvor jeg var nød til at tage bussen frem for selv at komme omkring. Jeg valgte at vende modgangen ved at stoppe med at bekymre mig om omkostningerne af hvad jeg foretager mig for at nå resultater og som følge deraf så fik jeg succes igen.

Jeg arbejder med at hjælpe arbejdsløse med forstå at de er stærkere og har mere potentiale end hvad de tror. En øvelse hvor man tvinger sig selv til at sidde med fødderne i isvand i lang tid selvom det gør ondt viser f.eks. at man kan udholde betydelig mere smerte end man tror - hvis man tillader sig selv at tro på det.

Men mange lader slå til og lader sig overhale af udviklingen fordi de har det godt og mageligt imens de venter på lottogevinsten.

Jeg så dette indlæg i BT: Martin Thorborg langer ud efter uambitiøse danskere (BT)

Jeg mener at han har en pointe. Jeg har søgt på internettet og fandt nærmest den totale modsætning i dette link. Det er så negativt ladet at jeg ikke engang vil nævne forfatterens navn. Hvordan kan man mene at slaget om livet er tabt, når der jævnfør siden er 14 år tilbage at kæmpe i?

Hvad mener I? Er Martin Thorborg forkert på den fordi han har oplevet medgang? Ville han også være krøbet i et sort hul, hvis han ikke havde tjent penge på Jubii?

Kan nogle forklare mig hvorfor at folk lader slå til og falder i søvn i den job-situation de er i en sådan grad at de er helt ude af trit med udviklingen, når festen stopper og de må forlade deres arbejdsplads?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LesterCrest

Det er min erfaring at folk har sværere ved at rejse sig idag eller frigøre sig fra deres social arv idag end da jeg var ung. Det er lidt af et paradoks at det er rent praksis og økonomisk blevet så meget nemmere at rejse fra et land til et andet indenfor EU, men så meget sværere mentalt. I alle europæiske lande har man nu en befolkning som er i stærk opposition til landets styre bortset fra de steder hvor at de er delvist brudt igennem til magten som f.eks. her i Danmark hvor regeringen er afhængig partier på ydre fløjen og Italien hvor partier med en ny og mere lokal dagsorden er kommet til.

Vi har tonsvis af systemer til at holde de små på bunden på plads. F.eks. hele bureaukratiet omkring de arbejdsløse som skal søge stillinger hver uge uanset om de er kvalificeret til dem eller ej, deltage i underlødige kurser (ikke et personangreb men mere en generel betragtning) og aktiveres i en stilling som de sagtens kunne bestride til normal løn, men hvor arbejdsgiver og sagsbehandler har lavet en lille deal om at holde netop denne stilling fri, så arbejdsgiveren kan drive sin forretning med færre omkostninger.

Jeg har rejst rundt i verdenen og jeg ser tegnene på en sort fremtid for Danmark som jeg ved at helbreddet ikke giver mig lov til at være deltager i. Danskerne er ikke pessimister, de er realister. 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fedt
Skrevet (redigeret)

Trådstarter vil have os til at udbryde, mit glas er halvfyldt og ikke halvtomt. Juhu hvor er det dejligt at bo i verdens lykkeligste land og være sammen med det lykkeligste Danske folk i verden. Og hvor fanden bliver den lotto gevinst af, nu har jeg ventet i 30år.

Ps. Ironi kan forekomme

Redigeret af fedt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
Skrevet (redigeret)
On 16.2.2019 at 06:10, BenniM skrev:

Kan nogle forklare mig hvorfor at folk lader slå til og falder i søvn i den job-situation de er i en sådan grad at de er helt ude af trit med udviklingen, når festen stopper og de må forlade deres arbejdsplads?

Du svarer jo selv: fordi de har det godt og mageligt.

Det er vel ikke lykken at sidde med benene i isvand, mens det gør ondt?

Selv tager jeg på jagt og skyder nogen rensdyr og moskusokser - eller fisker nogen laks - og længes ikke efter mere isvand end højst nødvendigt.

Der er masser af ting man kan foretage sig ud over at spille lotto, som ikke gør ondt.

Hvis man går i stå, er det nysgerrigheden man har mistet.

Redigeret af Anklageren

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fedt
For 9 minutter siden, Anklageren skrev:

Du svarer jo selv: fordi de har det godt og mageligt.

Det er vel ikke lykken at sidde med benene i isvand, mens det gør ondt?

Selv tager jeg på jagt og skyder nogen rensdyr og moskusokser - eller fisker nogen laks - og længes ikke efter mere isvand end højst nødvendigt.

Der er masser af ting man kan foretage sig ud over at spille lotto, som ikke gør ondt.

Troede ikke de lokale jægere på Grønland skød moskusokser, der skal jo være noget tilbage til trofæjægerne?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber

At have ambitioner går jo også ofte hånd i hånd med risikovillighed. Hvis man har et normal, kedeligt lønmodtagerjob, måske med hus, kone og børn og egentlig går med en drøm om at starte en italiensk restaurant, skal man jo være villig til at løbe den risiko. For at kunne opleve succes, bliver man også nødt til at opleve risikoen for at fejle. Tryghed og magelighed kan være en farlig ting. Der er dog en ting, der er værre, og det er brok over ting, man selv har en indlfydelse på. En af mine gamle veninder, jeg har kendt i over 20 år er i gang med at søge førtidspension som 45 årig. Så er der det ene i vejen, så det andet, så er det ryggen, for mange mennesker i bussen. 

Med hensyn til Thorborg har han også været heldig at være på det rigtige sted på det rette tidspunkt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 2 timer siden, Anklageren skrev:

For 2 timer siden, fedt skrev:

Troede ikke de lokale jægere på Grønland skød moskusokser, der skal jo være noget tilbage til trofæjægerne?

Jeg synes det lyder som Canada, eller måske USA.;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
Skrevet (redigeret)
For 4 timer siden, fedt skrev:

Jeg er imod trofæjagt, men trofæjægerne konkurrerer ikke med vi andre.

Vi går ikke efter de samme dyr.

Moskusokser har haremmer, og taberne vandrer ensomme rundt. De er lige så store tyre som vinderne (man kan ikke se forskel), og det er dem, trofæjægerne går efter, fordi de har store imponerende horn.

Der er ikke nogen af os, som gider spise store tyre, for kødet er meget sejt :)

Vi vil have store kalve med små horn og lækkert kød - så når de er blevet store nok, mister vi interessen for dem.

Det er reguleret af kvoter. Der er kvoter til trofæjægere, kvoter til erhvervsfangere og kvoter til fritidsjægere (med forskellige fredningstider).

Der er derimod nogen af os, der vil have store rensdyr, for de bliver ikke så seje, og er de fedeste. Der kan måske komme en konkurrence med trofæjægere.

Redigeret af Anklageren

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
Skrevet (redigeret)
For 3 timer siden, Entrelac skrev:

Jeg synes det lyder som Canada, eller måske USA.;)

Jeg bor altså i Grønland.

Hvis du undrer dig over laksefiskeriet - så fisker jeg laks i saltvand om efteråret med garn. Jeg fanger 20 laks hvert år til fryseren, så har jeg nok i et år. Jeg røger fem af dem til pålæg med sortebærlyng.

Der kun en eneste lakseførende elv i Grønland i bunden af fjorden nede ved Nuuk (Godthåb) ved Kapisillit, så de går ikke op i elvene andre steder.

Havet er et stort spisekammer, så det er ikke kun laksene, som søger hertil for at æde sig tykke og fede - men også mange hvaler.

Her er masser af havgående fjeldørreder - også kaldet ishavsrødinger - som nogen kalder laks. Det skyldes, at de danskere som kom herop ikke kunne kende forskel - og så har de lært grønlænderne, at de hedder laks. Der er stadig nogen af de gamle grønlændere, som siger det.

Nogen danskere lærte for øvrigt også grønlænderne, at ravnene hedder krager :D

Redigeret af Anklageren
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
1 time siden, Anklageren skrev:

Jeg bor altså i Grønland.

Ok.:D

Men med de dyr kunne det vist lige så godt have været USA eller Canada.;)

Min bror boede og arbejdede i en årrække i Nuuk.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind