Gæst Lise mikkelsen

dødsattest

Recommended Posts

Gæst Lise mikkelsen

Hej

Et spørgsmål. En borger dør på et hospice torsdag efter middag. hospicet ligger i samme by som borgerens bopæl og samme by som borgerens egen læge har placeret sin praksis. Der skal to læger til at underskrive borgerens dødsattest.Hvem underskriver den og hvornår?  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 3 timer siden, Gæst Lise mikkelsen skrev:

Hej

Et spørgsmål. En borger dør på et hospice torsdag efter middag. hospicet ligger i samme by som borgerens bopæl og samme by som borgerens egen læge har placeret sin praksis. Der skal to læger til at underskrive borgerens dødsattest.Hvem underskriver den og hvornår?  

Jeg kender ikke de eksakte regler, men min bror døde en aften sidste efterår. Han blev først erklæret død på sygehuset, og der blev holdt ligsyn næste formiddag, på sygehuset. Ligsynet blev holdt af en hospitalslæge, og der er kun en enkelt læge, der har skrevet under.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Min sidste oplevelse på hospice, var der kun en læge som underskrev dødsattesten, så det kan ikke være nødvendigt at få flere? Kan se Anklageren's link bekræfter denne oplevelse.

Ens personlige læge, har intet forhold til patienten på dødslejet, det har jeg aldrig oplevet. Måske har den lokale praksis en side stilling som tilhørs forhold til det hospice, det ved jeg ikke om er muligt men det betyder ikke der skal to læger til at bekræfte noget der.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 46 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Min sidste oplevelse på hospice, var der kun en læge som underskrev dødsattesten, så det kan ikke være nødvendigt at få flere? Kan se Anklageren's link bekræfter denne oplevelse.

Ens personlige læge, har intet forhold til patienten på dødslejet, det har jeg aldrig oplevet. Måske har den lokale praksis en side stilling som tilhørs forhold til det hospice, det ved jeg ikke om er muligt men det betyder ikke der skal to læger til at bekræfte noget der.

Det stemmer med den dødsattest jeg har på min bror.

Og dødsattesten kan man få udleveret hos bedemanden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Lise mikkelsen

Tak for hurtige svar. Jeg har læst det dokument, der blev linket til, men åbenbart misforstået det. Endnu eng agn tak og fortsat god weekeend.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Du skriver som "Gæst" på Jubii Debat. Opret en profil her... og få fuld adgang til Danmarks største debat forum.
Skriv nyt svar...

×   Du har indsat indhold med egen formatering.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er gendannet.   Ryd editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.