Forsvarsadvokat

Ligestilling?

Recommended Posts

Forsvarsadvokat

Ubevidste krops signaler:

Når kvinder sætter sig på en stol, så sætter de benene over kors, mens mænd sidder med spredte ben. Hvordan kan det nu være?

Ligestilling må vel betyde, at kvinder også kan sidde med spredte ben - eller hvad? Eller er samfundet stadig så sex orienteret, at en kvinde der sætter sig med spredte ben på en stol signalere noget mere til manden?

sex signaler.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 7 timer siden, Gubii skrev:

Når kvinder sætter sig på en stol, så sætter de benene over kors, mens mænd sidder med spredte ben. Hvordan kan det nu være?

Tjaaaah, hvis nu man forestiller sig, at nederdelen stopper et godt stykke over knæet, og kvinden har nogle meget små trusser på, måske endda G-streng, og sidder med benene riiimeligt spredt, så skal der vel ikke meget fantasi til, at gætte udsigten.

Ville en mand udstille sig selv på den måde?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
For 10 timer siden, Gubii skrev:

Ubevidste krops signaler:

Ligestilling må vel betyde, at kvinder også kan sidde med spredte ben - eller hvad? Eller er samfundet stadig så sex orienteret, at en kvinde der sætter sig med spredte ben på en stol signalere noget mere til manden?

Ligestilling betyder, at du går i lårkort kjole og højhælede sko.

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jemo

Måske skal man bare slet ikke lægge så meget i det og tænke seksualitet ind i alt muligt. For mig som mand er det en unaturlig og ukomfortabel stilling at sidde i som de gør på billedet, men jeg formoder at det er en ubevidst afslappende stilling at sidde i for kvinder, for ellers gjorde de det nok ikke, ligesom jeg selv kan finde på at lade et ben hænge og dingle over armlænet på lænestolen. Mænd og kvinder er jo ikke ens fysisk så derfor er det vel heller ikke givet at vi nødvendigvis behøver at have samme siddepræferencer. Behøver der at skulle trækkes ligestilling ned over alt. Mænd og kvinder er ikke ens, lev med det og lad kønnene være gode venner alligevel, med respekt for hinandens små forskelligheder.  

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
For 6 timer siden, jemo skrev:

Måske skal man bare slet ikke lægge så meget i det og tænke seksualitet ind i alt muligt. For mig som mand er det en unaturlig og ukomfortabel stilling at sidde i som de gør på billedet, men jeg formoder at det er en ubevidst afslappende stilling at sidde i for kvinder, for ellers gjorde de det nok ikke, ligesom jeg selv kan finde på at lade et ben hænge og dingle over armlænet på lænestolen. Mænd og kvinder er jo ikke ens fysisk så derfor er det vel heller ikke givet at vi nødvendigvis behøver at have samme siddepræferencer. Behøver der at skulle trækkes ligestilling ned over alt. Mænd og kvinder er ikke ens, lev med det og lad kønnene være gode venner alligevel, med respekt for hinandens små forskelligheder.  

Jeg tror at du tager fejl, for kropssignalerne er ikke magi, men ren videnskab. Vi sender nemlig nogle ubevidste signaler til hinanden og dette går begge veje. 

Fra internettet:

Når kvinder slår med håret, betyder det, at hun er interesseret i dig. Når kvinder har fat i en rund genstand, et vinglas eller en ørering, samtidig med at hun sender dig øjekast, finder hun dig tiltrækkende. Når kvinder ubevidst rører sig selv, langsomt stryger sin nakke, hals eller lår, kan du også komme til at røre hende på samme måde.

Når kvinder viser deres ansigt. En kvinde, der vil tiltrække og fastholde din opmærksomhed, kan læne albuerne på bordet og lægge den ene hånd oven på den anden. Derefter placere hun hagen på sine hænder med ansigtet vendt direkte mod dig, samtidig med at hun læner sig over mod dig. Det er en yderst feminin og intim gestus. Det viser dig, at du har hendes fulde opmærksomhed, og er åben for smiger, flirt m.m.

Når kvinder peger med et knæ, vil knæet peger mod den person, hun finder mest interessant.

Hvis kvinden sidder med spredte ben overfor dig, så er den helt hjemme.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
For 22 minutter siden, Gubii skrev:

Jeg tror at du tager fejl, for kropssignalerne er ikke magi, men ren videnskab. Vi sender nemlig nogle ubevidste signaler til hinanden og dette går begge veje. 

Fra internettet:

Når kvinder slår med håret, betyder det, at hun er interesseret i dig. Når kvinder har fat i en rund genstand, et vinglas eller en ørering, samtidig med at hun sender dig øjekast, finder hun dig tiltrækkende. Når kvinder ubevidst rører sig selv, langsomt stryger sin nakke, hals eller lår, kan du også komme til at røre hende på samme måde.

Når kvinder viser deres ansigt. En kvinde, der vil tiltrække og fastholde din opmærksomhed, kan læne albuerne på bordet og lægge den ene hånd oven på den anden. Derefter placere hun hagen på sine hænder med ansigtet vendt direkte mod dig, samtidig med at hun læner sig over mod dig. Det er en yderst feminin og intim gestus. Det viser dig, at du har hendes fulde opmærksomhed, og er åben for smiger, flirt m.m.

Når kvinder peger med et knæ, vil knæet peger mod den person, hun finder mest interessant.

LOL

Det er ikke videnskabeligt, selvom par-coach og psykoterapeut Mikael Hoffmann siger det.

Kropssproget fortolkes ubevidst af alle med undtagelse af de fleste autister. 

Mikael Hoffmann har en alternativ uddannelse ved https://havening.org/ - som ikke er en anerkendt uddannelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fedt
Skrevet (redigeret)

Hvis kvinden sidder med spredte ben overfor dig, er den helt hjemme

Hvis kvinden sidder og viser fileten på den måde, ville jeg blive skræmt og flygte væk på min cygel.(uden k )  :rulle:

Redigeret af fedt
  • Synes godt om 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
1 time siden, Gubii skrev:

Fra internettet:

Når kvinder slår med håret, betyder det, at hun er interesseret i dig.

Eller også er det for at få håret væk fra øjnene ell.l.:D

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Lol. Dem jeg har været sammen med var ikke voldelige. Jeg har i al fald aldrig fået tæsk med hår ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jemo
For 2 timer siden, Gubii skrev:

Fra internettet:

Jeg ved godt der er et hav af mere eller mindre videnskabelige ideer om kropssignaler. Jeg vil da heller ikke afvise at nogle af dem sommetider har noget på sig, men min erfaring siger mig ret tydeligt at man ikke skal tillægge det for meget. Der er godt nok mange mænd der er kommet godt galt af sted (inkl. mig selv), når de har overfortolket alverdens små ”signaler”.

Det handler også om kultur og vaner og hvad vi tillægger forskellige ting, og så kan spørgsmålet også være hvad der kom først hønen eller ægget. Sidder kvinder med benene over kors fordi det er behageligt og mændene derefter er kommet til at se det som en kvindelig vane der udstråler femininitet, eller gør kvinderne det fordi de ved mænd bliver vilde i varmen af det? Jeg tror man gør sig selv en tjeneste ved ikke at spekulere alt for meget på sådan nogen ting.

Men tilbage til det praktiske. En helt udokumenteret påstand fra min side er, at jeg tror slanke kvinder oftere har benene over kors end kvinder med kraftige lår, og så er vi lidt tilbage til det med siddekomforten…   

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind