Recommended Posts

RUDI123

Jeg har lige købt en fabriksny bil og den er det en indbygget G-måler i.
Min kammerart syntes den er meget sjov og sidde og kigge på, og griner meget af den, når den giver udslag.

Nu kunne jeg rigtig godt tænke mig og købe en til ham, da han snart har fødselsdag.
Men jeg syntes ikke rigtig jeg kan finde en, nogen steder, en "løs" en til og sætte fast på instrumentbordet, som man kan få med f.eks en omdrejningstæller, olietryk turbotryk o.s.v.
Er det en venlig sjæl herinde, der ved om de findes, og i så fald hvor ? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Hvad er det? og formål?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
RUDI123
For 1 minut siden, DenBruneMunk skrev:

Hvad er det? og formål?

En G-måler er en der måler G....Ligesom dem der sidder i en jetjager, og hvad formålet er, ved jeg ikke, den er bare indbygget som standart i min bil

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Måske værd at finde noget andet som er sjovt at grine af, end nytteløs mekanik/elektronik.

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fedt
Skrevet (redigeret)
For 4 timer siden, RUDI123 skrev:

En G-måler er en der måler G....Ligesom dem der sidder i en jetjager, og hvad formålet er, ved jeg ikke, den er bare indbygget som standart i min bil

Har sgu aldrig hørt om en G-måler til en personbil. Hvad hedder den bil? I kan lege med den her app i stedet https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torque

og den virker

Redigeret af fedt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber

Du kan også prøve at kontakte nogle racerklupper. Eventuelt i Europa. De har i hvert fald telemetriudstyr til biler, der også måler g (og retning), men det er jo nok mest udstyr til datalogning. Et "løst" g-meter kan jo ikke rigtig bruges til noget andet end det er sjovt at se på, hvis man synes det.
Der er sikkert også nogle telefoner, der har g-meter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
RocketScientist
Skrevet (redigeret)

Er der ikke sådan en indbygget i de fleste telefoner? Der findes helt sikkert apps der viser hvad den måler. Mener også der er en indbygget i min bil (ikke noget fancy), men at man skal have en eller anden udvidet gøjlpakke for at se hvad den måler.

Ups opdager lige at næsten alle de foregående har svaret på det med telefonen. Søg på accelerometer.

Redigeret af RocketScientist

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind