ab1959

Skal man føle sig snydt

Recommended Posts

ab1959

Indrømmet. Jeg begik en fejl ved ikke at rette mit transportfradrag ned da jeg flyttede tættere på mit arbejde kort tid inden arbejdet flyttede til Polen. Som følge deraf fik jeg en kæmpe restskat, hvor jeg måtte grave dybt til lommerne - især fordi jeg blev arbejdsløs og lejligheden var svær at komme af med.

Men jeg fik betalt.

Og jeg var selvfølgelig trist, men havde også accepteret tingene som de var, da jeg kunne have mødt personligt op da IT-systemerne gang på gang svigtede. (Det var dengang. Det virker bedre idag)

Men så læser jeg at jeg bare skulle have ladet være med at betale for gælden bliver nu eftergivet for stort set alle som havde gæld til systemet.

Så nu føler jeg mig snydt, dum  og bedraget.

Skal jeg føle det sådan?

12.000 topskatteydere har fået slettet skattegæld (TV2 Nyhederne)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
1 time siden, ab1959 skrev:

Indrømmet. Jeg begik en fejl ved ikke at rette mit transportfradrag ned da jeg flyttede tættere på mit arbejde kort tid inden arbejdet flyttede til Polen. Som følge deraf fik jeg en kæmpe restskat, hvor jeg måtte grave dybt til lommerne - især fordi jeg blev arbejdsløs og lejligheden var svær at komme af med.

Men jeg fik betalt.

Og jeg var selvfølgelig trist, men havde også accepteret tingene som de var, da jeg kunne have mødt personligt op da IT-systemerne gang på gang svigtede. (Det var dengang. Det virker bedre idag)

Men så læser jeg at jeg bare skulle have ladet være med at betale for gælden bliver nu eftergivet for stort set alle som havde gæld til systemet.

Så nu føler jeg mig snydt, dum  og bedraget.

Skal jeg føle det sådan?

12.000 topskatteydere har fået slettet skattegæld (TV2 Nyhederne)

Om du vil føle dig snydt bestemmer du selv. Om det er smart at eftergive gæld til 485.000 personer skal jeg ikke kunne sige, men det viser lidt at Skat ikke har styr på hvad de laver

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
phantomet

Som jeg læser artiklen er gælden blev slettet, da omkostningerne for at inddrive dem gjorde at det ikke kunne betale sig. Det gennemsnitlige beløb var også under 2000 kr, så nej der er intet at føle sig snydt over.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

Min bror døde i efteråret, og jeg har haft opgaven med, at gøre boet op. På et tidspunkt modtog jeg (som bo-bestyrer) et brev fra Skat. Det handlede om, at min bror havde skyldt nogen penge for ikke, at have betalt licens, restgælden var mellem 20 og 30 kr. Jeg havde lidt svært ved, at finde ud af hvad der var op og ned, for på den ene side stod der, at denne gæld var eftergivet, men på den anden side stod der, at der skulle betales et beløb på mellem 1 og 2 kr., men der var hverken kontonr. eller betalings-linie (som på et giro-kort).

Jeg ringede til Skat, og fik en sød dame i telefonen, jeg tror vi trak lige meget på smilebåndet begge to. Hun gav mig en betalings-linie over telefonen, og jeg overførte pengene samme aften.:rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LesterCrest

Ja. Jeg tror de fleste ville kunne bruge de penge på noget andet. Jeg ved ikke om det er en trøst at skrive at du trods alt kan gå rundt resten af livet med hovedet hævet vidende at du har svaret hvert til sit i en tid, hvor den nye normal norm at lade slå til både som skyldner, men også som politiker som har sat udpiningen af skat i værk.

Det er nogle som skulle kigge ind i spejlet og erkende at de har svigtet og så ellers tage deres tøj og meddele at de ikke genopstiller på basis af deres handlinger. Det er i orden at fejle, men advarslerne har stået med versaler og der er en grænse for hvor langt henne af vejen af man kan påstå at have været uvidende om fakta.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fedt

Vores politikere er samfundets bærme og alle dem der skriver, at vi har de politikere vi selv har valgt, er en løgn. Vi har et manipuleret flertalsstyre og vi har kun et lille kontrolleret udvalg af politikere at stemme på.

Hvis EU og Danmark bryder sammen om få år (og det gør det) er der ikke en politiker i Danmark, der ser på sig selv i spejlet og udbryder jeg har svigtet. Næ de vil alle sammen sige jeg har ikke gjort noget forkert

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind